Firma Kanoo Europe a intrat în atenţia autorităţilor după târgul de la Bucureşti. Astfel că şi poliţiştii Serviciului de Investigare a Fraudelor (SIF) din cadrul IPJ Bihor vor verifica autenticitatea ceasurilor oferite la preţuri promoţionale de firma Kanoo, după cum ne-a asigurat comisarul şef Ioan Brândaş, şeful SIF.
Aceasta mai cu seamă că în urma expoziţiilor cu vânzare organizate în alte oraşe, Kanoo s-a ales cu reclamaţii inclusiv pentru ceasuri anti-acvatice scăpate în chiuvetă. Amatorii de chilipiruri ar mai trebui să ia seama că «marca» elveţiană „Rosseau Raymond Geneve 1832”, nu are 177 de ani de tradiţie ci doar trei ani de la înfiinţare, şi este deja în lichidare. În plus, această «marcă» nu se vinde decât în Europa de Est.
Firma Kanoo Europe şi-a făcut la Oradea o publicitate agresivă pentru expoziţia cu vânzare anunţată pentru azi şi mâine la Hotel Continental. Esenţa reclamei de pe pliante este că se oferă pentru „10.000 de ceasuri de marcă” reduceri de preţ de 60 – 70%. Însă şi la târgurile de la Bucureşti, Cluj Napoca, Iaşi şi Braşov, firma Kanoo şi-a atras clienţii cu aceleaşi reduceri care dau de gândit specialiştilor în marketing. „Promoţii faci la lichidări de stoc, de câteva ori pe an. Dar nu prea poţi susţine o activitate comercială profitabilă vânzând tot timpul cu reduceri de 70%. Aceasta dacă ceasurile sunt mărci de valoare, autentice, nu mărci fantomă”, ne-a declarat ieri şi un ceasornicar din centrul Oradiei.
Dealtfel, în urma târgurilor de la Bucureşti şi Braşov, cotidiene naţionale precum „Interesul Public” au investigat credibilitatea firmei Kanoo în urma plângerilor făcute la oficii judeţene de protecţia consumatorilor de către cumpărători nemulţumiţi de calitatea „ceasurilor elveţiene”.
Astfel a reieşit că marca vândută de firma Kanoo, adică „Rosseau Raymond Geneve 1832” a fost înregistrată în Geneva abia în 2006, deci nu se poate lăuda cu tradiţie în domeniu. În plus, în 2007 a intrat în lichidare, fapt descoperit şi de procurorii bucureşteni. Iar reţeaua Kanoo a făcut pui doar în Europa de Est, nu şi în ţările unde vânzarea de ceasuri de lux are mecanisme bine stabilite de decenii. În România, Kanoo Europe SRL a fost înfiinţată în 2007 într-un apartament din Cluj Napoca, cu un capital social de 200 lei.
Swiss ori China?
„Am cumpărat un ceas de la expoziţia de la Cluj. Modelul se numeşte Rosseau Raymond, şi cică preţul întreg era de 1.850 RON, iar la expoziţie m-a costat 495 RON. Arată bine ce-i drept, dar în fiecare zi se decalează cu un minut!!! Cică e ceas elveţian mecanic! Am fost la trei ceasornicari şi toţi mi-au zis că mecanismul e «made in China», şi că un ceas din ăsta găseşti în Ungaria cu 100 RON!”, atenţionează Mircea O. pe site-ul ziarului „Adevărul”.
Iar pe site-urile Ceasornicar.ro şi ceasuridemana.ro sunt destule anunţuri de vânzare de „Rosseau Raymond” şi de comentarii deloc plăcute la adresa acestei «mărci».
Încă o observaţie care ar trebui să dea de gândit amatorilor de chilipiruri este că firma Kanoo nu a organizat două târguri în acelaşi oraş şi că pe site-ul www.kanoo.com nu se găsesc adrese de magazine stabile şi nici adrese de contact a responsabililor firmei. Ceea ce adie a tactică gen: „Muşcă şi fugi!”.
Cristian Horgos
Citiți principiile noastre de moderare aici!