SC CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL lucrează la ultimul element al infrastructurii Podului Sovata, după care va ataca suprastructura.
Podul Sovata are patru elemente de infrastructură: două pile de sprijin în albia râului şi două culei de sprijin de pe maluri. S-au realizat deja culeia şi pila de pe malul stâng şi culeia de pe malul drept iar acum se lucrează la pila de pe malul drept.
Suprastructura podului este formată din tablier metalic şi placă de suprabetonare.
„O bună parte din tablierul metalic se află pe şantier. După ansamblarea tronsoanelor corespunzătoare secvenţelor de montaj, ele vor fi ridicate pe poziţie, până la sfârşitul lunii iulie”, apreciază Alexandru Achim, managerul de proiect. Costul noului pod peste Crişul Repede pe relaţia str. Oneştilor – Sovata – Fagului – Carpaţi – Dacia este de 11,85 milioane lei (fără TVA). Iar podul trebuie finalizat până pe 30 septembrie.
Podul Sovata, circulabil din toamnă
„Lucrările sunt în grafic, astfel încât Podul Sovata va deveni circulabil până la toaamnă”, spune şi primarul Ilie Bolojan. După finalizarea Podului, municipalitatea va reabilita mai multe tronsoane, care să faciliteze legătura dintre pod şi alte zone ale oraşului.
Încă din iulie, firma Selina va începe reabilitarea Splaiului Crişanei şi a străzii Oneştilor (tronsonul dintre Brâncovean şi Cazaban), inclusiv prin amenajarea parcărilor dinspre Criş.
C.H.
Citiți principiile noastre de moderare aici!