Redeschis în vară, şantierul Podului Macio se află acum în faza corectării curburii structurii metalice. La preluarea acestuia de către Primărie, experţii au constatat că, în loc să fie arcuit în sus, aşa cum e normal pentru construcţiile de acest gen, podul are o săgeată în jos.
„Se realizează ridicarea mijlocului, prin lestarea capetelor. Alveolele din cele două capete ale podului se umplu, în acelaşi timp, cu beton”, spune viceprimarul Mircea Mălan, coordonator al Direcţiei Tehnice din Primărie. Umplerea se face gradual, 100% în primele alveole ale podului şi în procente reduse, în următoarele. Cu ajutorul cablurilor pretensionate, podul ar trebui să salte la mijloc, acţionând ca o structură elastică. Va recupera astfel, defectul de construcţie. „16 cm trebuie ridicat. E posibil să fie nevoie de cricuri suplimentare sau de macara”, spune vicele.
La primăvară
După îndreptarea structurii, urmează supra-armarea şi turnarea plăcilor de beton. În cazul cel mai fericit, în această situaţie va intra Podul Macio în iarnă, estimează edilul.
Abia în primăvară, în măsura în care va permite vremea, se va trece la asfaltarea şi dotarea podului cu echipamentele rutiere necesare. Proiectul podului prevede construirea a două benzi rutiere, cu trotuare pe ambele părţi.
Podul a început ca o afacere privată, a firmei Macio SRL cu patronat italian. A fost preluat de Primărie în primăvara anului trecut, la pachet cu executarea silită a firmei falimentare. Executantul, firma Construcţii Bihor, a rămas în pagubă din această afacere, din cauză că italianul a omis să achite facturile iniţiale. Pentru finalizarea lucrării, Primăria va plăti 5,3 milioane de lei, fără TVA.
Citiți principiile noastre de moderare aici!