„Giraţia se realizează pentru ca şoferii care vin din orice direcţie să poată intra pe pod. Sperăm ca aceasta să fie gata la sfârşitul lunii septembrie şi să o putem da în folosinţă odată cu podul, care în această perioadă este montat”, a declarat primarul Ilie Bolojan, prezent zilele acestea la faţa locului.
„Tot în cadrul acestei lucrări vor fi realizate: două rampe de acces la pod în lungime totală de 163 m – cu lăţimea carosabilului de 7 m, două trotuare cu lăţimea de 2 m, reţea de canalizare pluvială în lungime de 200 metri liniari. Totodată, se va realiza iluminatul public (reţea de iluminat şi 9 stâlpi) şi pasajul pietonal la rampă mal drept, în lungime de 32 metri şi 5,5 m lăţime. Termenul de finalizare a acestor lucări este 30 septembrie 2012, executanţii lucrărilor fiind Construcţii Bihor în asociere cu Drumuri Orăşeneşti”, se arată într-un comunicat al Primăriei.
Prioritate la stânga
Pe malul celălalt al Crişului Repede, muncitorii de la asociaţia de firme Drumuri Orăşeneşti şi Construcţii Bihor au început deja trasarea rampelor de acces pe pod. „Pe această parte nu se face sens giratoriu pentru că nu se justifică. Apreciem că majoritatea maşinilor care vor ieşi de pe pod o vor lua spre stânga şi vor avea prioritate faţă de cele care vin dinspre Podgoria”, spune Leontin Pătcaş, şeful Serviciului Urmărire Execuţie Lucrări din cadrul Direcţiei Tehnice din Primărie.
Mai sunt 6 tronsoane
În esenţă, acesta era stadiul lucrărilor din Zona Dragoş Vodă zilele acestea, în condiţiile în care termenul de finalizare al lucrărilor care ţin de municipalitate este ultima zi din septembrie.
Acest şantier a fost demarat în vara anului trecut, podul este prevăzut cu două benzi de circulaţie, pe o lăţime de 7,8 metri, precum şi trotuare pe ambele părţi, cu lăţimea de 1,5 metri fiecare. Structura sa de rezistenţă suportă şi trafic greu, dar edilii au dat asigurări în mai multe rânduri că amenajarea este destinată exclusiv traficului uşor.
În a doua jumătate a lunii iulie a pornit lansarea podului de pe malul drept spre cel stâng şi au fost montate primele 10 tronsoane ale podului, în acest moment mai trebuind rulate şi puse pe poziţie ultimele 6 tronsoane.
Lucrările la pod, însă, avansează într-un ritm lent faţă de programul asumat. Până ieri nu fuseseră împinse toate componentele metalice ale ansamblului spre malul stâng iar montarea podului este doar o etapă, după care mai sunt necesare turnări de betoane, montarea instalaţiilor şi asfaltări. Problema pare a fi lentoarea cu care investitorul italian, Societatea Macio, virează banii spre executant…
Citiți principiile noastre de moderare aici!