Primăria a anunțat că închide pentru reabilitare pasarela pietonală care face legătura între Aleea Gojdu și Parcul Libertății, cale de acces pietonal majoră pentru elevii multelor școli și licee concentrate în vecinătate. Miile de elevi care folosesc acest pod în fiecare zi vor trebui să ocolească fie Podul Dacia ori pe Podul Sf. Ladislau.
Decizia de a închide acum podul este cel puțin discutabilă: Primăria Oradea are contractată lucrarea încă din octombrie 2022. Invitat să explice decizia, edilul a spus „nu îmi asum ca în momentul în are avem finanțare, contract și constructor să nu facem lucrarea și apoi să se întâmple ceva”.
Totuși, edilul șef și municipalitatea au așteptat până în aprilie, deci poate era normal să mai aștepte până la începutul verii, pentru a nu da peste cap traseele zilnice ale elevilor, într-un oraș și așa întors pe dos de șantiere.
Birta a revenit cu informația că podul nu a trecut printr-o reparație capitală din anii `70 și, ca urmare, are durata de viață depășită.
Plăci de granit, elemente decorative din oțel, mână curentă din bronz
Reparațiile capitale la pod au fost atribuite către firma Freyrom, cea care lucrează la pasajele din Centrul Civic pentru 3,6 milioane lei fără TVA. Proiectul presupune mai multe tipuri de lucrări. Va fi reabilitată racordarea cu terasamentele, realizate cu ajutorul zidurilor de sprijin. Scările de acces pe pod, de pe malul stâng, vor fi reabilitate la nivelul mâinii curente, iar treptele vor fi placate cu pavaj din plăci de granit. Parapetul pietonal va avea o mână curentă din bronz și elemente decorative din oțel de formă hexagonală. La nivelul rampelor de acces, vor fi reabilitate elementele arhitecturale de capăt. Stratul de uzură se va realiza din piatră cubică 80x80x80 mm. Totodată, se va recondiționa și proteja anticoroziv parapetul metalic. La nivelul căii de pod, stratul de uzură va fi realizat din plăci de granit fiamate de 2 cm. Corpurile de iluminat existente vor fi înlocuite cu altele prevăzute cu LED.
Pod istoric
Podul pietonal are o istorie de peste 150 de ani, fiind situat în zona centrală a orașului, de unde trecătorul poate admira atât peisajul natural al malului Crișului Repede cât și arhitectura mai multor clădiri de patrimoniu. În 1910, podul de lemn care asigura traversarea Crişului, numit „Podul Paralelor”, a fost înlocuit cu un pod metalic. În locul acestuia a fost construit în 1974 actualul pod hobanat, unul dintre cele mai vechi de acest tip din țară.
[eadvert]
Trimite articolul
XIl doare in …. pe ala de elevi, fimele primeaza. Sa aiba fron de lucru, “sa nu pierdem fondurile”
Nu Birta conduce orașul el e un pion condus de Bolojan se vede amprenta lui în tot ce se întâmplă în oraș stilul inconfundabil
Într-un interviu a declarat ca indiferent cât disconfort provoacă el merge înainte în numele dezvoltări Birta numai executa cei spune Bolojan a fost promovat de el dacă Bolojan nu spunea turmei votați-l nu ajungea veci primar,
Și nu va mai fi clar primar si o știe el prea bine, nu are inițiativa nu vrea nimic din capul lui .
De ce nu in cele 3 luni de vacanta???
Explicatia e simpla ..: nu ii pasa la prost de elevi , doar de ordinele stapanului sau Bolojan 🙁