Şi pentru a nu stârni sensibilităţi de sorginte etnică, Primăria preferă să folosească denumirea „Podul Central”, atunci când se referă la podul rutier din buricul târgului. Acesta a fost construit în forma pe care toţi orădenii o cunosc, cu patru balcoane destinate admirării Crişului Repede, după ce fostul pod a fost distrus.
Construit în arc, suspendat peste Criş, fără piloni în apă, pe fostul pod circulau şi tramvaiele, în urmă cu jumătate de secol, până la distrugerea sa. Podul vechi a fost bombardat în timpul Celui De-al Doilea Război Mondial, în urma raidurilor aeriene ale trupelor aliate. De altfel, toate podurile din Oradea au fost bombardate şi distruse în timpul Celui De-al Doilea Război Mondial.
Tramvaiele au continuat să circule şi pe podul nou, construit de regimul comunist în locul celui dispărut în Cel De-al Doilea Război Mondial. Aceasta până când linia de tramvai ce circula prin Piaţa Unirii, trecând peste pod şi mai apoi pe pietonalul străzii Republicii a fost anulată.
Podul Ferdinand se închide pentru reparații
Reamintim că circulația pe Podul Ferdinand va fi închisă începând cu luna aprilie. Primăria Oradea va efectua lucrări de reabilitare şi consolidare a podul care leagă Piața Ferdinand de Piața Unirii.
Podul Ferdinand are durata de viaţă depăşită, utilizarea sa, în prezent, se face dincolo de limita legii siguranţei construcţiilor. Un alt motiv pentru care primarul zice că forţează lucrarea pe fonduri locale este deminuarea perioadei de disconfort pentru orădeni prin sincronizarea lucrării din Piaţa Unirii cu amenajarea localului şi a piaţetei de la Budi Bar.
Specialiştii susţin că Podul Ferdinand are o structură de rezistenţă destul de rar întâlnită, care nu se mai proiectează în zilele noastre, construcţia sa datând din 1954.
Citiți principiile noastre de moderare aici!