Obiectivul necesită lucrări serioase de consolidare, ceea, evident, presupune un buget mult mai mare decât pentru o simplă reasfaltare.
„la Podul Densusianu s-ar putea să fie nevoie de o nouă licitaţie, pentru că s-a descoperit că sunt lucrări suplimentare care depăşesc valoarea alocată iniţial”, spune primarul Ilie Bolojan.
Expertiza la structură cerută de CNADR – beneficiarul lucrării, în numele Guvernului, arată că oboectivul are nevoie de consolidare la structura de rezistenţă. Executantul va trebui să ridice grinzile din fiecare capăt pentru a permite accesul la picioarele podului şi la structura reazem. Găsirea unei soluţii tehnice acceptabile se anunţă o bătaie de cap pentru executant.
Din primăvară
Cum o bătaie de cap este şi traficul din zonă, mai ales pentru maşinile grele care tranzitează Oradea şi sunt obligate să se înghesuie împreună cu automobilele orădenilor pe câte o sigură bandă pe fiecare sens. Faptul că drumul, dat în folosinţă în iarnă, este încă în bună stare, este o consolare prea mică pentru ritmul de melc…
Reabilitarea vechiului pod peste Crişul Repede de pe centură a început în luna aprilie, cu termen de finalizare în luna iulie.
Pentru început s-a demolat supra-structura până la grinzile de beton, apoi lucrul a încetat în aşteptarea comisiei formată din reprezentanţii proiectantului, ai beneficiarului şi constructorului care să facă o notă de constatre a structurii de rezistenţă. Nici după două luni de la încetarea lucrărilor comisia încă nu s-a întrunit. La întrunire, săptămâna trecută, a dat verdictul cel mai drastic: podul are nevoie de intervenţie la rezistenţă. În aşteptarea banilor necesari, obiectivul stă decopertat, putând fi admirat pe-ndelete de participanţii la trafic de pe noul pod.
Citiți principiile noastre de moderare aici!