BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Podul Decebal necesită lucrări la infrastructură, culee și pile. Urmează reabilitarea completă a acestuia

Podul Decebal necesită lucrări la infrastructură, culee și pile. Urmează reabilitarea completă a acestuia

De Sorin Martin Vereș
la 21 November 2024 13:38 Reactualizat la: 21 November 2024 13:45
15 Comentarii

Podul Decebal necesită lucrări la infrastructură, culee și pile. Urmează reabilitarea completă a acestuia

foto: Vlad Chelaru
21 November 2024 13:38 Reactualizat la: 21 November 2024 13:45
Construit între anii 1982- 1983, Podul Decebal nu a mai avut parte, timp de 41 de ani, de vreo intervenție majoră la elementele de rezistență.
Scris de Sorin Martin Vereș - Construit între anii 1982- 1983, Podul Decebal nu a mai avut parte, timp de 41 de ani, de vreo intervenție majoră la elementele de rezistență.

Trimite articolul

X

Având în vedere lucrările care se execută la pasajul subteran de la intersecția bulevardului Decebal și strada Tudor Vladimirescu, Direcția tehnică din Primăria Oradea a solicitat efectuarea unei expertize tehnice asupra podului Decebal.

Prin acest demers, Primăria dorește să continue lucrările deja efectuate pe bulevardul Decebal, astfel încât pe toată porțiunea de la Liceul Emanuel și până dincolo de pod să fie modernizată. Expertiza a fost realizată de Mihai Predescu, expert tehnic și evaluator de proiecte din București, care colaborează în mod frecvent cu primăria la investițiile pe care le derulează.

Contactat de Jurnal Bihorean & Bihon.ro, directorul Direcției tehnice, Sebastian Marchiș, ne-a declarat că, potrivit expertizei tehnice, se impune reabilitarea părții de infrastructură a podului, respectiv cămășuirea culeelor și pilelor, pentru punerea în deplină siguranță a podului. Pe baza expertizei, primăria va elabora un proiect pentru aprobarea acestei investiții prin votul consilierilor locali.

Reabilitarea podului Decebal 21.11.2024; Foto: Vlad Chelaru

Podul metalic rutier al Oradiei Mari a fost proiectat în anul 1906 de către inginerul orașului, Altnöder Endre, asemănându-se cu Podul Elisabeta din Budapesta, prin cele două porți boltite ca punct de pornire a elementelor de susținere.

Construcția podului s-a realizat între anii 1912-1913, deservind inițial transportul animalelor aduse prin vama din Episcopia Bihor de sătenii care se îndreptau spre târgurile din oraș. Potrivit informațiilor de pe ghidlocal.ro, deși podul metalic rezistase ca prin minune bombardamentelor din cele două războaie mondiale, pe 12 martie 1981, apele învolburate ale Crișului Repede au fisurat pilonul de pe malul drept al râului, iar podul a cedat la mijloc.

foto: ghidlocal.com

Corpul din oțel al podului, având o masă de aprox. 260 de tone, a cedat în fața potopului. Deși nu au fost victime, în clipele dezastrului se aflau pe pod un tramvai care a și deraiat, dar și un camion. Podul a fost închis, traficul a fost redirecționat, iar locuințele din apropiere au rămas fără curent electric și încălzire. În aceeași lună, autoritățile au și demarat dezafectarea ruinei și lucrările la noul pod Decebal, în forma actuală, care au fost finalizate în 1983.

Trimite articolul

X
Taguri:
podul decebal ,
rebilitare
15 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. supalaplic says:
    November 21, 2024 at 1:55 pm

    Zic sa va apucati de el si sa inchideti circulatia pe Decebal concomitent cu pasajul de la mag. Crisu. Putem circula prin oras pe centura….

    Reply
    • nemo says:
      November 21, 2024 at 3:25 pm

      Trebuia sa se fi gandit sa-l faca acuma, cand fac pasajul Vladimirescu – Decebal! Ei acuma fac probe sa reintroduca tranvaiul pe acolo, dar se gandesc sa opreasca podul… Iar va fi circulatia tramvaiului suspendata

      Reply
    • Sergiu says:
      November 21, 2024 at 7:38 pm

      Propun sa nu se efectueze lucrari la pod pana nu se darama singur. Asa avem acces sa circulam in oras prin oras, iar centura o lasam libera.
      Propun sa nu se repare nici dupa ce se darama, ca oricum se invecheste si se va darama inapoi.

      Reply
      • alt neo says:
        November 21, 2024 at 9:05 pm

        Propun sa fi fugarit cu furcile prin oras.

        Reply
        • Mitru says:
          November 22, 2024 at 6:19 pm

          Scoate ți furca din ochi, că nu vezi sarcasmul…

          Reply
  2. xxx says:
    November 21, 2024 at 2:23 pm

    Si de ce nu au lucrat la el cat timp a fost inchis Decebalul?

    Reply
  3. Iancu says:
    November 21, 2024 at 2:47 pm

    Poate era o investitie mai utila decat pasajul . Oricum , se putea face in aceslasi timp cu oprirea circulatie din cauza forajelor pentru pasaj … dar nah, de ce sa nu blocam circulatia cat mai mult timp … organizarea si folosirea eficienta a timpului NU sunt atuurile noastre.

    Reply
  4. Oradean says:
    November 21, 2024 at 2:49 pm

    vai si amar 🙁

    Reply
  5. S. B. says:
    November 21, 2024 at 3:51 pm

    Ar fi fost ceva neobisnuit ca lucrarea la pod sa fie executata in perioada in care bulevardul era inchis pentru cealalta lucrare, cea de la tunel.
    Sau inlocuirea tevilor de caldura sa fie efectuata vara.
    Sau sa nu se taie copaci si sa se puna ulterior copacei in ghivece.
    Sau sa nu demoleze casa unui om ca sa-i faca parcare altuia.
    Totusi oamenii astia primesc 60-70% la alegeri.
    Ceva nu este in regula in orasul asta.

    Reply
    • 70% says:
      November 21, 2024 at 9:06 pm

      Sunt cam 70% din aia care merg inca la vot. Adica cei mai prosti dintre prosti.

      Reply
    • xxx says:
      November 23, 2024 at 4:57 am

      Prostia si taranismul e la cote mari in oras.

      Reply
  6. Podul de fier says:
    November 21, 2024 at 7:07 pm

    putea foarte bine să fi fost reparat în anii ’80 și mai ținea 100 de ani, dar arăta prea „decadent”, nu-i așa?

    Reply
  7. sandu2100 says:
    November 22, 2024 at 10:05 am

    Filip a avut 35 de ani primaria, de ce nu l-a reparat el?

    Reply
    • un bihorean says:
      November 22, 2024 at 9:42 pm

      a fost prea ocupat cu hoția

      Reply
  8. KP says:
    November 23, 2024 at 1:23 pm

    Baliverne birtineze. Podul Decebal a fost reabilitat în urmă cu nici 25 de ani. Sunt astăzi afectate doar unele lateriale de aciperire a structurii și de finisaj. Structura de rezistență este impecabilă, după cum ne spune un birou orădean de proiectare a rezistenței construcțiilor, pe care birtinezii l-au înlocuit, cu dedicație de sus, cu un birou de expertiză tehnică din … Cluj-Napoca.

    Reply
  9. powered by Surfing Waves

    România

    Prezidențiale2025. Ilie Bolojan: „Am avut alegeri desfășurate în bune condiții”
    Președintele interimar Ilie Bolojan a declarat miercuri că alegerile prezidențiale s-au desfășurat în bune condiții.

    România

    Ședință de urgență în cadrul conducerii PNL. Ilie Bolojan va participa la discuții
    Liderii Partidului Național Liberal se reunesc miercuri, 22 mai, de la ora 18:00, într-o întâlnire informală la Vila Lac, pentru a discuta mandatul de negociere cu noul președinte ales, Nicușor Dan, în vederea formării Guvernului și a unei noi majorități parlamentare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Restricții de circulație pe strada Vágó Iosif din Oradea. Află când va reveni traficul la normal
    Primăria Oradea anunță închiderea provizorie a circulației rutiere pe strada Vágó Iosif, în perioada 22 mai – 21 iunie, pe tronsonul cuprins între intersecția cu strada George Enescu și intersecția cu strada Louis Pasteur, în zona pasajului CFR.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    Anunturi intreruperi energie electrica

    IEE perioada 26.05.2025 - 31.05.2025 - PL Salonta + PL Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    TRM Poezie prezintă „Versus. Poezie contemporană”, la Teatrul Regina Maria
    Intrarea la eveniment este liberă pe bază de rezervare.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Investiții pentru centrele sociale din Bihor: opt proiecte au trecut de primele etape de evaluare
    Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Bihor a anunțat recent rezultatele parțiale ale procesului de selecție pentru finanțarea proiectelor de investiții și reparații capitale destinate centrelor sociale din județ.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.