Având în vedere lucrările care se execută la pasajul subteran de la intersecția bulevardului Decebal și strada Tudor Vladimirescu, Direcția tehnică din Primăria Oradea a solicitat efectuarea unei expertize tehnice asupra podului Decebal.
Prin acest demers, Primăria dorește să continue lucrările deja efectuate pe bulevardul Decebal, astfel încât pe toată porțiunea de la Liceul Emanuel și până dincolo de pod să fie modernizată. Expertiza a fost realizată de Mihai Predescu, expert tehnic și evaluator de proiecte din București, care colaborează în mod frecvent cu primăria la investițiile pe care le derulează.
Contactat de Jurnal Bihorean & Bihon.ro, directorul Direcției tehnice, Sebastian Marchiș, ne-a declarat că, potrivit expertizei tehnice, se impune reabilitarea părții de infrastructură a podului, respectiv cămășuirea culeelor și pilelor, pentru punerea în deplină siguranță a podului. Pe baza expertizei, primăria va elabora un proiect pentru aprobarea acestei investiții prin votul consilierilor locali.
Podul metalic rutier al Oradiei Mari a fost proiectat în anul 1906 de către inginerul orașului, Altnöder Endre, asemănându-se cu Podul Elisabeta din Budapesta, prin cele două porți boltite ca punct de pornire a elementelor de susținere.
Construcția podului s-a realizat între anii 1912-1913, deservind inițial transportul animalelor aduse prin vama din Episcopia Bihor de sătenii care se îndreptau spre târgurile din oraș. Potrivit informațiilor de pe ghidlocal.ro, deși podul metalic rezistase ca prin minune bombardamentelor din cele două războaie mondiale, pe 12 martie 1981, apele învolburate ale Crișului Repede au fisurat pilonul de pe malul drept al râului, iar podul a cedat la mijloc.
Corpul din oțel al podului, având o masă de aprox. 260 de tone, a cedat în fața potopului. Deși nu au fost victime, în clipele dezastrului se aflau pe pod un tramvai care a și deraiat, dar și un camion. Podul a fost închis, traficul a fost redirecționat, iar locuințele din apropiere au rămas fără curent electric și încălzire. În aceeași lună, autoritățile au și demarat dezafectarea ruinei și lucrările la noul pod Decebal, în forma actuală, care au fost finalizate în 1983.
Trimite articolul
XZic sa va apucati de el si sa inchideti circulatia pe Decebal concomitent cu pasajul de la mag. Crisu. Putem circula prin oras pe centura….
-
Trebuia sa se fi gandit sa-l faca acuma, cand fac pasajul Vladimirescu – Decebal! Ei acuma fac probe sa reintroduca tranvaiul pe acolo, dar se gandesc sa opreasca podul… Iar va fi circulatia tramvaiului suspendata
-
Propun sa nu se efectueze lucrari la pod pana nu se darama singur. Asa avem acces sa circulam in oras prin oras, iar centura o lasam libera.
Propun sa nu se repare nici dupa ce se darama, ca oricum se invecheste si se va darama inapoi.-
Propun sa fi fugarit cu furcile prin oras.
-
Scoate ți furca din ochi, că nu vezi sarcasmul…
-
-
Si de ce nu au lucrat la el cat timp a fost inchis Decebalul?
Poate era o investitie mai utila decat pasajul . Oricum , se putea face in aceslasi timp cu oprirea circulatie din cauza forajelor pentru pasaj … dar nah, de ce sa nu blocam circulatia cat mai mult timp … organizarea si folosirea eficienta a timpului NU sunt atuurile noastre.
vai si amar 🙁
Ar fi fost ceva neobisnuit ca lucrarea la pod sa fie executata in perioada in care bulevardul era inchis pentru cealalta lucrare, cea de la tunel.
Sau inlocuirea tevilor de caldura sa fie efectuata vara.
Sau sa nu se taie copaci si sa se puna ulterior copacei in ghivece.
Sau sa nu demoleze casa unui om ca sa-i faca parcare altuia.
Totusi oamenii astia primesc 60-70% la alegeri.
Ceva nu este in regula in orasul asta.
-
Sunt cam 70% din aia care merg inca la vot. Adica cei mai prosti dintre prosti.
-
Prostia si taranismul e la cote mari in oras.
putea foarte bine să fi fost reparat în anii ’80 și mai ținea 100 de ani, dar arăta prea „decadent”, nu-i așa?
Filip a avut 35 de ani primaria, de ce nu l-a reparat el?
-
a fost prea ocupat cu hoția
Baliverne birtineze. Podul Decebal a fost reabilitat în urmă cu nici 25 de ani. Sunt astăzi afectate doar unele lateriale de aciperire a structurii și de finisaj. Structura de rezistență este impecabilă, după cum ne spune un birou orădean de proiectare a rezistenței construcțiilor, pe care birtinezii l-au înlocuit, cu dedicație de sus, cu un birou de expertiză tehnică din … Cluj-Napoca.