În cadrul ședinței de joi, 27 februarie a Consiliului Local, consilierii au aprobat indicatorii tehnico-economici rezultați în urma studiului de fezabilitate, urmând ca proiectul să intre în faza de proiectare și execuție.
Podul este situat pe Bulevardul Decebal, o arteră de categoria tehnică II, cu patru benzi de circulație, două trotuare de 2,35 m și o lățime a carosabilului de 12,80 m. Construit în 1983, podul are o vechime de 41 de ani, iar materialele utilizate la realizarea infrastructurii și suprastructurii (beton) au o durată normală de exploatare de 32-48 de ani. Întrucât până în prezent nu a beneficiat de lucrări de reabilitare capitală, este necesară reabilitarea, consolidarea și înlocuirea unor elemente structurale pentru a asigura circulația în condiții de siguranță.
Caracteristici tehnice ale podului
Podul are două componente:
- Un pasaj denivelat peste strada Principatelor Unite, cu o deschidere de 11,60 m
- Un pod peste râul Crișul Repede, cu trei deschideri de 26,30 m și o lungime totală de 93,50 m
Lățimea totală a tablierului pasajului este de 27,85 m, iar a tablierului podului de 21,90 m.
Lucrări propuse pentru reabilitare
Expertiza tehnică a evidențiat fisuri longitudinale pe bulbul inferior al unor grinzi, afectând rezistența structurii. În consecință, suprastructura podului va fi refăcută, înlocuindu-se grinzile prefabricate din beton cu grinzi metalice profilate, ceea ce va reduce greutatea proprie a structurii și va compensa încărcările suplimentare generate de trafic.
Pentru a aduce podul la standardele actuale de exploatare și siguranță, vor fi executate următoarele lucrări:
- Demolarea suprastructurii existente
- Consolidarea fundațiilor și elevațiilor la culee și pile
- Refacerea plăcilor de racordare și realizarea unui dren sub nivelul banchetelor
- Montarea unor aparate de reazem noi din neopren armat
- Realizarea unor dispozitive antiseismice
- Construirea unei noi suprastructuri din oțel-beton
- Montarea parapetelor direcționale și sporirea gabaritului în pasaj
- Aplicarea hidroizolației și realizarea rosturilor impermeabile
- Așternerea mixturilor asfaltice și refacerea marcajelor rutiere
Durata lucrărilor și impactul asupra traficului
Lucrările vor avea o durată estimată de șase luni, perioadă în care circulația pe pod va fi închisă temporar. Valoarea totală a investiției este de 50.169.437,05 lei, inclusiv TVA.
Această reabilitare face parte din strategia municipalității de modernizare a infrastructurii rutiere și de creștere a siguranței circulației în Oradea.
Trimite articolul
XUraaa, dezvoltare
-
Din pacate nu exista post de clovn prezidential.
Ma sunteti nebuni? Doar ce a fost inchisa strada Decebal pentru pasajul de pe Vladimirescu si vreti sa inchideti inca odata pentru 1-2 ani podul Decebal? Si cand va fi asta, in acelasi timp cu inchiderea de pe Onestilornestilor pt pasajul Onestilor Vladimirescu? Va mai bateti mult joc de locuitorii din zona? Care parte anatomica a corpului o folositi pe post de creier? Alo, celelalte partide, pregatiti la celalte alegeri un primar citav la cap ca astia de la PNL au luat-o pe aratura
-
Și ce vrei să aștepte să se prăbușească, probabil că tu ai fi mai competent.Comentezi aiurea numai să te afli în treabă.
-
Bai sclavule, nu e in asa stare de pabusire. Puteau astept pana trrmina la Crisu ca sa nu inchida 2 bulevarde simultan
-
Se vede ca esti de la primarie. Mai desteptule, nu am zis nimic altceva decat ca trebuia o mai buna organizare sa se repare odata cu oprirea circulatiei pe Vladimirescu cu Decebal. Dar atat te duce capul, cine vorbea de prabusire? Daca se intrerupe circulatia si pe Vladimirescu colt cu Onestilor, pe unde o sa mai ajungi din Rogerius in Iosia? Mergem toti pe Densuseanu? Orice ignorant ca tine poate sa-si dea cu parerea si poate sa voteze. De asta suntem, unde suntem.
-
Ionuțiu Ionuțiu, nu vrea nimeni sa se prabuseasca. Are nevoie de consolidare, clar trebuie sa se faca, nu asta e problema.
Problema e ca va dura 6 luni, e ENORM! Se va lucra ca peste tot, se lucreaza cateva ore intr-o zi, apoi o saptamana nu se face nimic, apoi iar cateva ore si tot asa.
Asta e problema. Cand se incepe ar trebui lucrat NON STOP si terminat in 2-3 zile maximum, pentru ca e extrem de important podul ala.
-
ar fi trebuit sa se gandeasca atunci, dar ceri prea mult de la niste lucratori la STAT
-
Tu comentezi la comanda habarbistule. Vechiul pod Decebal a fost darimat si lucrarile la actualul pod au inceput prin anul 1982. a fost proiectat cu cap si realizat pentru cel putin 100 de ani deci rezistenta lui va fi pusa in discutie prin anul 2080
zicea cineva cu amar ca in asta viata nu vom apuca sa vedem sfirsitul modernizarii marca Bolovan si Birta.
astia isi bat joc de noi pe banii nostri. Pina cind?
-
Draca boutiu, decebal a fost inchis aproape un an pentru ca se cladeste ineptia aia de pasaj fara rost. Atunci era momentul sa repare si podul. Incearca sa-ti folosesti neuronul ala unic din creier, asa inecat in grasime cum e.
-
Nu, bai, eminenta cenusie.Problema e ca astia gandesc cu fundu’, departe de ei ideea unei abordari centralizate de management a lucrarilor. Practic se inchid cele 2 artere principale pe axa nufaru-rogerius in acelasi timp. Ertem?
-
-
Societatea vrea dezvoltare, daca tu nu vrei inseamna ca nu vrei sa faci parte din societate.
Simplu, izoleaza-te in munti.-
Asta nu e dezvoltare e bataie de joc
-
-
Asta ca sa simta bine oradeanul dezvoltaea pe pielea lui
-
Practic tot rogerius va ramane fara tramvai, pentru ca nu vor circula nici pe magheru.
-
nu poti sa ai asteptari prea mari de la niste bugetari, care n-au nicio grija, nu se intrebuinteaza prea mult in a gandi!
Eu îmi amintesc cand a sucombat podul vechi in anii 80,bine cA nu au fost pierderi de vieți,azi cu circulația mult mai mare cine știe ce s- ar putea intampla.
Daca trebuie reparat acum ce sa faci,acasa nu faci la fel cand vezi CA acoperișul cedeaza?
-
Ba habarnistule vad ca nu te lasi desi habar n-ai de covrigi cu gaura
ai citit si tu de la mine ca podul Decebal a fost ridicat incepind cu anul 1982. un pod construit atunci se facea dupa niste planuri bine stabilite pentru cel putin 100 de ani. cei care proiectau aceste poduri si le construiau erau meseriai nu niste nime-n drum cum sint astia care azi ridica un pod si maine se surpa. ai inteles?
degeaba iti schimbi numele ca nonsensurile pe care le debitezi sint aceleasi
-
Bravo.Esti destep ca si interimarul.
-
De ce nu s-a corelat aceasta lucrare cu lucrarile de modernizare a caii de rulare de pe Bd. Decebal ? Ce vor face locuitorii de pe SPLAI care au serviciu ,scoala in zona muzeului sau a garii Inca 6 luni sau un an de calvar si nervi.