Viceprimarul Gheorghe Carp a anunţat miercuri închiderea totală a Podului Dacia în weekendul ce vine. Aceasta după ce în primă fază Poliţia Rutieră anunţase doar restricţii de circulaţie, cu limita de viteză scăzută la 5 km/h şi trafic destinat exclusiv traficului uşor.
Iată însă că, la cererea Inspectoratului de Stat în Construcţii, în cele din urmă s-a decis ca nici un autovehicul să nu treacă pe pod când se va turna betonul special de pe calea de rulare a tramvaielor. Podul va fi închis de vineri, 6 august 2010, ora 18:00, până luni, 9 august 2010, ora 06:00.
„Închiderea podului este necesară deoarece după turnarea betonului este nevoie de 48 de ore fără vibraţii pe locul respectiv. De turnarea acestui beton depinde reuşita lucrării la căile de rulare. Pentru a preîntâmpina ambuteiajele, Poliţia Rutieră şi Poliţia Comunitară vor monta indicatoare la intrările în oraş şi vor îndemna şoferii să circule pe şoseaua de centură”, a declarat viceprimarul Carp, care spune că prin turnarea acestui beton se vor reduce mult vibraţiile şi zgomotul produs de tramvaie pe pod.
Mai multe echipaje vor fi prezente în acest sfârşit de săptămână la intersecţiile Dacia-Decebal, Muzeului-Republicii şi Calea Clujului pentru fluidizarea traficului. Totodată, pentru a evita accesul şoferilor pe pod, două echipaje ale Poliţiei Rutiere şi Poliţiei Comunitare vor fi prezente acolo de vineri până duminică, a anunţat reprezentantul Executivului municipal.
De altfel, şoferii vor fi avertizaţi de închiderea podului şi la intrările în oraş. Vor fi amplasate indicatoare pe Borşului, la giraţia de pe Ştefan cel Mare, pe Calea Clujului (lângă Metro), la intrarea dinspre Deva şi pe Calea Aradului. De asemenea, închiderea podului va fi semnalizată şi pe bulevardele din preajma acestuia.
O lună cu 5km/h
Gheorghe Carp a mai informat că şi după redeschiderea circulaţiei pe pod, în următoarele patru săptămâni se va circula cu o limitare severă de viteză – la 5 km/h – pe câte o singură bandă în fiecare direcţie de circulaţie. Potrivit viceprimarului, nu se poate risca deschiderea circulaţiei pe toate cele patru benzi întrucât există pericolul ca şoferii să afecteze şantierul, aşa cum s-a mai întâmplat zilele trecute când, a relalat Carp, un conducător auto a lovit o traversă din cofrajul şantierului! Astfel, cofrajul respectiv a trebuit repoziţionat.
Lucrările din Centrul Civic au început în urmă cu aproape două săptămâni. Până în prezent s-a efectuat scoaterea liniilor de tramvai, de la staţia de pe Magheru până la intersecţia Cele 3 Crişuri – Parcul 1 Decembrie.
Totodată, în cursul zilei de marţi s-a predat amplasamentul pentru amenajarea super-giraţiei din centrul civic către SC Drumuri Orăşeneşti, care a câştigat licitaţia pentru proiectare-execuţie. Valoarea contractului este de 3.596.151 lei +TVA, iar termenul de finalizare a lucrărilor este noiembrie 2010.
OTL modifică trasee
În contextul închierii Podului Dacia şi a restricţiilor de circulaţie ce urmează, OTL anunţă mai multe modificări în circulaţia mijloacelor de transport în comun de pe liniile 13, 17 şi TRV3, după cum urmează: Linia 13 – Gheorghe Doja – Spitalul Judeţean – Bdul Republicii – Muzeului – Parcul Petöfi – Bdul Republicii – Magazinul Crişul – L. Pasteur – Spitalul Judeţean – Gheorghe Doja; Linia 17 – Simcor (Pod CFR) – Bdul Dacia – Parcul Petöfi – Magazinul Crişul – Republicii – Gara Centrală – Berzei – Şirul Canonicilor – Bdul Dacia – Simcor (Pod CFR); TRV3 – Olosig – Gara Centrală. Regia locală de transport îşi cere scuze călătorilor pentru inconvenientele create.
CĂLIN CORPAŞ
Centrul Civic Oradea va avea un nou „look”
O nouă super-intersecţie în Oradea
Citiți principiile noastre de moderare aici!