Primăria a terminat procedura de achiziţie pentru „Demolarea Pasarelei Plevna din beton armat peste Crișul Repede, elaborare proiect tehnic pentru execuție, obținere autorizații și execuție lucrări pentru construire pod peste Crișul Repede între str. Plevnei și str. Szigligeti Ede”.
Pentru realizarea acestei lucrări au fost depuse cinci oferte: Asocierea Dacia Faber SRL şi Pod Proiect SRL, Asocierea Freyrom SA cu Procons Grup SRL, Aquacons SRL şi Electro Excel Green Consulting SRL, Asocierea Implemia Baugesellschaft mbH cu Viaponte Rom, Asocierea Prodial SRL cu Drumex SRL, Metabet CF SA, Ritmoteh SRL, Drumuri Orăşeneşti SA și Asocierea Trameco SA, Vega 93 SRL şi Via Design SRL.
„După evaluarea ofertelor s-a stabilit câștigătorul licitației, respectiv Asocierea Freyrom SA cu ProconsS Group SRL, Aquacons SRL şi Electro Excel Green Consulting SRL, cu o valoare ofertată de 9.641. 895,37 lei fără TVA. Termenul de contestație este de 5 zile, durata de elaborare a documentației tehnico-economice este de 2 luni, iar durata de execuție conform contractului este de 14 luni”, transmite Primăria, printr-un comunicat de presă.
Primăria a anunțat încă din primăvară intenția de a construi un nou pod rutier peste Crișul Repede în locul pasarelei pietonale de la fostul Centru de Calcul, pasarelă construită în anii 50. Consiliul Local al municipiului a aprobat denumirea de ,,Podul Centenarului”, iar municipalitatea dorește ca acesta să fie inaugurat în data de 1 Decembrie 2018, cu prilejul Centenarului Unirii.
„Expertiza tehnică a pasarelei, întocmită în anul 2016 a constatat deficienţe grave ale suprastructurii, ceea ce justifică necesitatea construirii unui pod nou, care să satisfacă atât necesităţile circulaţiei auto, cât şi cea pietonală. Acesta va crea un culoar de circulaţie care va atrage traficul de pe podurile Sf. Ladislau şi Decebal, având şi rolul de a descongestiona traficul pe străzile adiacente și în zona centrală, fiind în concordanță cu intenția Primăriei de a reduce treptat traficul auto din Piața Unirii, acesta urmând să fie preluat de noile artere. După terminarea perioadei de contestații urmează semnarea contractului și predarea amplasamentului, iar apoi se va emite ordinul de începere a lucrărilor”, a declarat viceprimarul Florin Birta.
Cu contestaţie
La rezultatul actual s-a ajuns în urma unei prime contestaţii depuse de asocierea condusă de Trameco SRL, membră a grupului Selia, care a fost descalificată. Asociata acesteia, firma Vega 93 SRL, cu care a mai lucrat şi la drumul expres, are la dosar un certificat constatator negativ – un fel de bulină neagră pentru abateri anterioare – motiv pentru care întreaga ofertă a fost descalificată. „Au depus contestaţie faţă de descalificare dar Comisia Naţională de Soluţionare a Contestaţiilor ne-a dat câştig de cauză”, spune vicele Birta.
Dacă nu se înregistrează alte contestaţii, semnarea contractului va fi urmată de o perioadă de vreo 2 luni de proiectare. „Noi am vrea să începem anul acesta măcar cu demolarea pasarelei dacă nu şi cu execuţia podului”, spune edilul. .
Citiți principiile noastre de moderare aici!