Proiectul complexului spa-hotelier din zona Silvaş a fost retras de la şedinţa din 14 septembrie a Consiliului Local Oradea (CLO) pentru a fi repropus în şedinţa de luni, 28 septembrie, cu o completare substanţială. Astfel, dacă în proiectul iniţial SC Macio prevedea doar posibilitatea amenajării unui pod rutier pentru a-şi asigura un acces auto corespunzător, iată că acum pune problema la modul foarte concret.
În esenţă, SC Macio solicită drept de folosinţă asupra unui teren public de 6.951 mp, aflat în vecinătatea terenului pe care vrea să-şi dezvolte proiectul turistic. Iar în schimb, SC Macio va realiza podul care ar prelua şi o bună parte din traficul spre viitoarea staţiune Crisius, centrată pe Ştrandul Municipal, cât şi spre cartierele Făcliei şi Podgoria.
„Proiectul podului propus de SC Macio vine în întâmpinarea proiectului municipal privind staţiunea Crisius, astfel că schimbul avantajează Oradea. Mai ales că din terenul public solicitat de investitorul turistic, circa 5.000 de mp vor fi ocupaţi de rampa podului şi de drumul care îl va lega de strada Făcliei. Practic, firma câştigă accesul auto şi încă o limbă de pământ de 2.000 de mp aflată între viitorul pod şi proprietatea ei actuală”, ne-a declarat vineri Ilie Bolojan.
Totodată, municipalitatea îşi ia măsuri în cazul în care investitorul nu va mai găsi resurse să construiască podul. „Pentru a ne asigura că proiectul nu va fi schimbat, punem ipotecă pe terenurile vizate. Dacă firma va realiza podul, îi ridicăm ipoteca şi îi dăm terenul. Iar dacă nu va realiza podul, firma îşi periclitează şi investiţia în complexul turistic”, mai explică primarul Bolojan.
Reamintim că pe 19 mai a fost înregistrată la Primaria Oradea documentaţia şi proiectul întocmit de arhitectul Mircea Călin Lungu pentru SC Macio Srl, reprezentată de Burtet Massimo. Proiectul prevede în zona dintre Hotelul Terra şi Terasa Meduza un hotel cu săli de conferinţă, birouri, spaţii comerciale şi parcări, plus un centru de agrement cu terenuri de sport, plajă artificială şi beach-bar. Iar în proiectul înaintat spre avizare către Direcţia de Ape Crişuri Oradea se prevede şi posibilitatea amenajării unui pod peste Crişul Repede, între insula Silvaş şi actualul Pod CFR. Investitorul italian, Burtet Massimo, care a câştigat experienţă în afaceri în zona noastră prin firma RoEstate Investments, aprecia, estimativ, valoarea investiţiei la circa 30 de milioane de euro.
Ecologişti prudenţi
La dezbaterea publică a staţiunii Crisius, organizată pe 25 august de Primaria Oradea, preşedintele Centrului Regional pentru Supraveghere Ecologică (CRSE), Mihai Togor, cât şi biologul Ana Marossy de la Muzeul Ţării Crişurilor au opinat că trebuia menţionat în proiect cât din perimetrul inclus în Crisius va fi pentru construcţii şi cât pentru spaţii verzi. Aceasta tocmai în ideea că zona verde de la Silvaş va fi redusă prin construcţiile dorite de către SC Maccio.
Cristian Horgos
Citiți principiile noastre de moderare aici!