Deputatul PNL Gavrilă Ghilea subliniază cum, observând sumele total insuficiente prevăzute în buget pentru autostradă, pentru DN76 sau pentru centurile ocolitoare de pe DN-uri, a depus amendamente pentru suplimentarea fondurilor, prin bugetul de stat: +30 de milioane față de cei 70 de milioane de lei alocați pentru DN 76 Oradea – Deva, în special pentru aducerea sectorului Ștei – Vârfurile, unde au avut loc alunecările de teren, la o formă cât de cât civilizată. „20 de milioane sunt insuficienți pentru Centura Aleșd, astfel încât am cerut încă 20 de milioane. La Centura Beiuș – Ștei sunt necesari 600 de milioane de lei. Față de cei 40 de milioane prevăzuți în buget, am solicitat încă 20 de milioane de lei, pentru începerea lucrărilor. Vorbim despre o investiție al cărei termen de finalizare era anul 2015!”, atenționează Ghilea.
„50 de milioane de lei în plus am cerut și pentru tronsonul de autostradă A3 Suplac – Borș, dar cu precădere pentru Biharia – Borș, singurul care ar putea fi dat în funcțiune anul viitor. Despre celelalte două tronsoane nu se mai știe nimic, deocamdată”, declară prim-vicepreședintele PNL Bihor, precizând că până și autostrada este subfinanțată din bugetul de stat pentru 2019, la nivelul unor plăți pentru deszăpeziri.
„Cu doar 700 de milioane de lei bugetați în acest an, autostrada A3 rămâne mult subfinanțată. Doar tronsonul Suplac – Borș are nevoie de 900 milioane de lei. 700 de milioane sunt necesare doar pentru tunelul Mezeș, lung de 2,4 km. Dacă e nevoie ca cineva să îl însoțească la baie pe Dragnea pentru a se realiza investițiile, îi invit pe subalternii lui din Oradea, care au dat asigurări, să o facă”, s-a exprimat Ghilea, făcând referiri inclusiv la lipsa finanțării explicite pentru șantierul deschis deja pe fostul amplasament al Pieței Ocska, pentru noua sală polivalentă.
Citiți principiile noastre de moderare aici!