Bolojan şi-a expus planurile pentru un nou mandat de patru ani, cel mai important ţine de „prosperitatea economică” a oraşului: „Cu cât sunt mai multe locuri de muncă, cu cât sunt salariile mai mari, cu atât primăria are la dispoziţie sume mai mari pentru proiecte”. A exemplificat cu cotele defalcate din IVG care au revenit Oradiei în ultima perioadă: 26 milioane euro în 2013, 28 milioane în 2014 respectiv 31 milioane anul trecut.
Parcuri industriale
„Vom acorda în continuare facilităţile oferite până acuma firmelor orădene sau care vor să se localizeze aici”, zice Bolojan, cu precizarea că susţine dezvoltarea de noi parcuri industriale – unul privat ar urma să apară pe locul CET II şi un altul ar putea apărea în zona Sântandrei, pe terenul IAZ-ului, de vreo 40 de ha, pe care oraşul l-ar putea prelua de la Ministerul Justiţiei. În plus, de anul acesta, primăria va începe construirea de hale în parcurile industriale.”
Campus universitar
Edilul a revenit apoi la mai vechea temă a forţei de muncă calificate, cerute de investitori. A apreciat că Universitatea Oradea ar trebui să livreze pieţei de muncă, cu preponderenţă, specialişti în inginerie şi IT. „Oferta pe care o facem Universităţii este investiţii contra reformă”, declară Bolojan. Asta înseamnă că, în parteneriat cu Ministerul Învăţământului şi cu Universitatea, oraşul să aloce bani pentru construirea unui campus universitar pe terenul dintre Peţa şi Rulikowski, în următorii opt ani.
„În fiecare an, Primăria şi Ministerul ar aloca, în baza unei negocieri, două-trei milioane de euro pentru cămine studenţeşti, laboratoare şi facilităţi. Oraşul ar prelua clădirile Universităţii din oraş, în schimbul clădirilor noi”, e propunerea sa. La schimb, cere ca Universitatea să bugeteze locurile din sectoarele cerute pe piaţa muncii din Oradea în defavoarea celor mai puţin cerute.
Deficitul de meseriaşi l-ar rezolva continuând politica pentru dezvoltarea învăţământului profesional. Dacian Palladi a spus că, în urma discuţiilor cu investitorii, a observat că forţa de muncă este una dintre principalele teme abordate: „Am observat un lucru interesant. Majoritatea angajatorilor au constatat că pot forma oameni pentru industria lor într-un interval cuprins între două luni şi şase, maxim opt luni”. Concluzia sa e că merită să se acţioneze pentru a evita risipa de timp a celor care-şi doresc să lucreze şi a angajatorilor, desigur, în limitele legii.
Oraş conectat
O altă direcţie pe care formulează angajamente este conectarea oraşului ca infrastructură şi comunicare „Trebuie să ne pregătim pentru 2018 – 2019, când va fi gata autostrada Transilvania şi grosul traficului se va muta de pe axa Oşorhei – Borş pe axa Biharia – Oradea. În acest sens, e vital să se racordeze cu o şosea de patru benzi la nodul rutier de la Biharia”, susţine primarul – candidat.
S-a referit şi la aeroport, promiţând că „Primăria va acorda subvenţii” în ideea că oraşul va intra în acţionariatul aeroportului.
Pietonal extins
Pe partea de promovare turistică a oraşului, Bolojan promite extinderea spaţiilor pietonale pe străzile Vasile Alecsandri şi Aurel Lazăr şi peste viitoarea Piaţă Gojdu. Pe direcţia Nufărul – Gară, traficul rutier ar urma să fie mutat într-un tunel rutier.
Citiți principiile noastre de moderare aici!