Aeroportul Oradea va redeveni operaţional din data de 3 septembrie. Este obligaţia asumată de către constructorul austriac Porr. Altfel, acesta riscă o penalizare de 50.000 de euro pentru fiecare zi de întârziere. Până la acea dată, Aeroportul Oradea va dispune de o pistă nouă de aterizare – decolare pe o lungime de 1.500 de metri, pe toată lăţimea ei, de 45 de metri. Proiectul final prevede o lungime totală a pistei de 2.100 de metri, mai lungă cu 300 de metri faţă de cea veche, ce va trebui finalizată până în octombrie, cu tot cu platformele de îmbarcare.
Rămâne de văzut de la ce dată îşi va relua TAROM zborurile efective de pe Aeroportul Oradea. Autorităţilor judeţene vor purta cu compania o discuţie în acest sens săptămâna viitoare, anunţă preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa.
Aşteptând zborurile internaţionale
Dacă veştile privitoare la modernizarea pistei sunt îmbucurătoare, deocamdată, cele privind viitoarele zboruri internaţionale de la Oradea întârzie. Preşedintele CJ Bihor, Cornel Popa, se arată deranjat de înmulţirea bruscă a zborurilor Wizz Air de la Debreţin, tocmai în acest an când Oradea va avea un aeroport la standard înalt. Popa speră că va finaliza discuţiile cu TAROM pentru o primă cursă externă Oradea – Tel Aviv, dat fiind interesul evreilor pentru oraşul care înainte de Cel De-al Doilea Război Mondial găzduia o comunitate masivă de evrei, ce a lăsat o amprentă adâncă asupra oraşului.
Toarnă betonul noaptea
Joi, şeful Consiliului Judeţean a mulţumit constructorului Porr pentru seriozitate. Până acum, s-a turnat betonul pe o lungime de 500 de metri, pe toată lăţimea sa de 45 de metri, urmând ca în zilele viitoare să fie turnate şi “fâşiile” de beton rămase, câte două de 9 metri lăţime, fiecare, până la 1.500 de metri. Popa dezminte toate zvonurile negative apărute în jurul lucrării, iar directorul Porr, Harad Braun, arată că “suntem exact acolo unde ne-am dorit să fim cu evoluţia lucrărilor”.
Executantul Porr toarnă betonul noaptea, când temperaturile sunt propice acestor operaţiuni. Un utilaj special nivelează suprafaţa betonului, pentru evitarea denivelărilor, iar un alt utilaj aplică striaţiile necesare unei mai bune aderenţe. Peste acestea, se aplică o emulsie cationică, menită să inhibe deshidratarea betonului şi, implicit, să protejeze de eventuale fisuri. Ieri dimineaţă, muncitorii lucrau la străpungerea betonului pentru realizarea balizajului pistei, ce va deservi pista din 3 septembrie. Ulterior, va fi realizat şi un balizaj pe axul pistei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!