„Din investigațiile efectuate de polițiștii rutieri, la fața locului, s-a constatat că, un bărbat de 75 de ani, din Oradea, în timp ce conducea un autoturism pe strada Șoseaua Borșului din municipiul Oradea, înspre localitatea Sântion, în condiții ce urmează a fi stabilite din cercetări, la trecerea pentru pietoni semaforizată, marcată și semnalizată corespunzător, ar fi trecut la culoarea roșie a semaforului electric, aflat în funcțiune și ar fi accidentat un bărbat de 69 de ani, din Oradea, care, în calitate de pieton s-ar fi angajat în traversarea străzii pe trecerea pentru pietoni, la culoarea verde a semaforului destinat pietonilor, pe lângă o bicicletă”, a declarat ofițerul de relații publice al IPJ Bihor, agent-șef Alin Laza.
Știre inițială
În urma impactului, bicicleta a fost proiectată pe sensul opus de circulație, într-un autoturism, care era oprit pe banda 1 de circulație, la culoarea roșie a semaforului electric.
Autoritățile au fost sesizate cu privire la producerea incidentului la ora 12:36.
Potrivit ofițerului de informare al IPJ Bihor, agent șef, Alin Laza, accidentul s-a produs pe strada Șoseaua Borșului, fiind „implicate un autoturism și un pieton”.
„La fața locului au fost mobilizate de urgență un echipaj de terapie intensivă mobilă al SMURD Oradea, precum și un echipaj de pompieri din cadrul Detașamentului 2 Oradea cu un paravan de protecție vizuală a victimei”, a transmis purtătorul de cuvânt al ISU Bihor, locotenent colonel, Camelia Roșca.
La fața locului, echipajul de paramedici a efectuat manevre de resuscitare, însă, cu toate acestea, a fost declarat decesul pietonului la fața locului.
În momentul producerii accidentului, pietonul se afla lângă bicicletă, în timp ce traversa strada pe trecerea de pietoni.
Pentru o perioadă de timp, traficul rutier a fost blocat pe sensul de mers Oradea – Borș, acesta fiind deviat prin zona Parcului Industrial. În jurul orei 13:54, traficul a fost reluat în condiții normale.
Polițiștii rutieri urmează să efectueze cercetarea la fața locului, pentru stabilirea cauzei și împrejurărilor producerii accidentului rutier.
Trimite articolul
XCa la noi niciunde … vede soferul 4 benzi – dai minim 130 ca e autostrada … nu conteaza limitarea de viteza, nu conteaza semaforul, nu conteaza trecerea de pietoni … acum probabil va fi mortu’ de vina, cu toate ca “arma” crimei nu era la el …
Cand mama naibii o sa fie si la noi acele bariere care ies din asfalt odata cu schimbarea culoarii rosu ?
Cati oameni mai trebuie sa moara sau sa fie spitalizati pana ne uitam putin in jur si investim in siguranta?
-
Asta inseamna sa “investesti in siguranta” … sa te apuci sa pui stalppi retractabili la trecerile de pietoni ? Suntem in vestul salbatic daca trebuiesc pusi stalpi “Bollard” la trecerile de pietoni. Am cautat pe internet si nimeni nu a implementat asa ceva (desi exista legislatie in UK si Franta) – insa ei nu au atatia morti pe sosele ca romanii. Investim in SIGURANTA – daca luam permiesele bizonilor si nu ii mai lasam pe sosele. Asa investim in siguranta, nu cu tampenii gen “Bollarzi retractabili”. Mortalitatea in Romania a pietonilor pe sosele este de 37.5 la milion (TOP), fata de Bulgaria 22 (urmatorul), si fata de 5.1 Germania sau 8.1 Spania, 2.8 Norvegia, Finlanda Suedia. Si nu … nici unul nu a “investit” in “bariere care ies din asfalt”. Sunt doar soferi care respecta regulile de circulatie. In Romania e vestul salbatic.
-
Corect. Radare + camere video la intersecții și semafoare. Ai trecut pe roșu, la revedere. Nu amenzile rezolvă problemele ci suspendarea permiselor.
-
Pe unii nici asta nu i-ar opri sa mai conduca.
-
-
Domnul cu accidentul este la 75 ani, el este bizon?
Ionut,ai tu ceva frustrari de nu te poti exprima doar pe subiect
-
-
Nu trebuie bariere. Trebuie legi si pedepse aspre. CRIMINALUL care a ucis azi POATE face 2-3 ani de inchisoare… poate. E foarte posibil insa sa nu faca nici macar o zi, sa primeasca cativa ani cu suspendare.
Culoarea verde a semaforului nu valorează nimic în fața morții.Degeaba e verde,nu te încrede, uită-te dacă ești în siguranță.Văd o grămadă de părinți,bunici cum învață copiii să traverseze: ochii în semafor și când e verde țuști.Stai măi frate să vezi dacă nu forțează careva sau vine unu pe banda doi că altfel mori cu dreptatea în mână.Se distrug vieți,familii astfel.
-
comentariu
-
fara sa acuz pe nimeni, fereasca D-zeu pe toata lumea de momentul neprevazut, doar adaug experienta mea de educatie a copiilor mei, eu in calitate de sofer, foarte des in trafic, le-am spus copiilor de micuti ca sa nu-i prind ca trec pe culoarea verde fara sa fie mereu cu ochii pe masinile care se opresc ori nu la semafor, sa nu treaca chiar daca e verde pana nu efectiv poate si chiar si atunci sa priveasca, e viata ei,
acum fetele sunt mai mari, dar ani la rand o priveam de la distanta, cred ca i-am speriat prea tare pentru ca nu treceau pana nu stateau toti, acum ca au crescut nu mai sunt atat de speriate insa le-a ramas obiceiul.
De ce am facut asta? Pentru ca si eu sunt sofer si vad traficul, vad cu tristete multi pietoni care trec fara sa priveasca daca opresc sau nu, parca insista sa arate masinii pe care o conduc ca au prioritate, cred ca cel mai bine e o privire in plus si daca soferul greseste, pietonul sa aiba zile.
E clar ca soferii ar trebuii sa opreasca, incontestabil, dar de ce sa te increzi? Sau ce sa demonstrezi?
Drumuri in siguranta tututor.
Sa ii schimbe numele, nu e Soseaua Borsului ci e Soseaua Mortii!
Cam ce evaluari medicale a trecut acel.sofer de 75 de ani??? Deja la 50+ apar problemele cu reflexele, vederea, etc. Nu stiu ce viteza o fi avut, am citit pe undeva ca a oprit in 30m, dar cu ABS e mai greu de calculat viteza initiala. Pur si simplu omul pribabil ni a anticipat corect ca s-ar putea schimba culoarea semaforului, i s-a schimbat tarziu, reflexele ca la 75.de ani, poate si celalalt a tasnit in secunda schimbarii culorii…. Cumul de factori…. Poate in loc de stalpisorii propusi de cineva aici ar fi mai bune acele cronometre care sunt la unele semafoare, dar doar pentru pietoni. Poate ar fi buna generalizarea lor. Stiu ca costa, dar poate ajuta. Vezi de departe cate secunde de rosu/verde mai sunt. Si mult mai multe camere cu radar in oras!
Păcat de pieton care a traversat regulamentar pe trecerea de pietoni pe culoarea verde care a murit nevinovat din cauza șoferului neatent sau daltonist poate cum naiba sa nu vezi că e culoarea roșie pentru conducătorii auto înseamnă că acel sofer devenit criminal are probleme serioase.
Toti gasiti solutii cum sa protejatii pietonii…intrebare mea e, ce cauti tu cu permis la 75 ani?? HALLO!!! nu mai ai focusul pe care il aveai acum 10-15-20 de ani sau reactile. Ce cauta nebunii astia cu permis la varsta aia nu inteleg.
-
…mai adaugă și pe cei sub 30 de ani băuți , drogați , fără permis ! Tot pe ăștia-i vezi de obicei pe prima pagină !Ți-ai pus întrebarea ei ce caută la volan dacă tot vrem siguranță !
-
Sunt la 75 de ani care conduc mai bine decat tine. Nici tu cand o sa ajungi la 75 nu o sa-ti predai permisul de buna voie, recunoaste! Inainte sa judeci adu-ti aminte ca tinerii pana in 20 de ani produc majoritatea accidentelor. Asta inseamna ca nici ei nu au drept de condus?
6 luni cu suspendare, pensie speciala, case closed, alta intrebare!
Trecerea de pieton a fost amplasata conform legislatiei in vigoare?
-
In oradea, orasul masinilor, toate trecerile de pietoni sunt ilegale si trebuie desfiintate urgent. Pentru fluidizarea traficului, evident.