Investițiile în regenerare urbană, concretizate în amenajarea unor centre de cartier, precum Piața Magnoliei, Cazaban sau Nufărul vor genera spaţii urbane moderne, care vor putea fi accesate de toți locuitorii orașului. Procentul de realizare a celor trei centre de cartier din Oradea este cuprins în acest moment între 60-80%, suprafața totală de intervenție fiind de 25.521 mp. Investițiile se fac prin Programul Operațional Regional 2014-2020.
Piațeta Magnoliei, pietruită
La Piațeta Magnoliei, lucrările sunt realizate în procent de 80%. Până în prezent au fost realizate: lucrări de terasamente și demolări; lucrări de infrastructură și suprastructură (precum construcții trepte, realizarea instalațiilor electrice, alimentare cu apă, irigații și canalizări, montare de borduri, rigole, pavaje, trepte, construcții jardiniere din beton); amenajarea zonelor verzi, lucrări pentru amenajarea locurilor de joacă.
În continuare, în funcție de condițiile meteo, se vor finaliza lucrările de pavaje, amenajarea locurilor de joacă, placarea fântânii, instalația arteziană, amenajarea spatiilor verzi, montarea corpurilor și stâlpilor de iluminat, montarea mobilierului urban, amenajarea stației de autobuz și instalarea celor două toalete publice, una dintre ele fiind pentru persoane cu dizabilități. Piațeta Nufărul este realizată într-un procent de 70%. Și aici au fost realizate lucrări de terasamente, lucrări de infrastructură și suprastructură, amenajarea zonelor verzi și a locurilor de joacă. În continuare se vor finaliza lucrările la pavaje, se vor monta corpuri și stâlpi de iluminat, mobilier urban, se vor instala stația de biciclete, un info-point și panouri info, vor fi amenajate locuri de joacă, spații verzi și platforme cu structură metalică placate cu lemn.
Piațeta Cazaban, la 60%
În ceea ce privește stadiul lucrărilor la Piațeta Cazaban, acesta este de 60%. De menționat că această piațetă se pavează cu plăci din beton compozit, plăci care sunt realizate dintr-un material utilizat în premieră în România. Astfel, în placa de beton a pavajului, ultimii 2 centimetri sunt formați ca strat de uzură. Acesta este compus dintr-un praf de rocă de nisip de cuarț, cu agregat de cuarț de diferite culori și este protejat de o foiță de teflon, care îi conferă rezistență la razele UV, îngheț/dezgheț și permite curățarea ușoară a petelor. Pavajul carosabil este montat pe un strat de beton macroporos, care permite drenarea apelor pe verticală, prin stratificații până în pământ. Până în prezent au fost realizate lucrări de terasamente, lucrări de infrastructură și suprastructură, instalare stâlpi de iluminat. În perioada următoare se vor continua lucrările la pavaje, la sistemul de iluminat, la fântâna arteziană, amenajarea spațiilor verzi, montarea mobilierului urban și realizarea stației de autobuz.
Trimite articolul
XModernizarea municipiului este o necesitate si este inevitabila! Modernizarea pe fonduri EU este o oportunitate! Laudabil la prima vedere! Insa, executia este tipic “Mioritica”. Santiere si modernizari, una peste alta in majoritatea zonelor din municipiu. Cu siguranta perioada in care se acorda si trebuie cheltuite fondurile alocate, impun aceasta aglomerare a santierelor.
Dar felul in care sunt tratati cetatenii din proximitatea acestor santiere, este cel putin necorespunzator! La piateta McDonalds pe Nufarului, in anul precedent in luna Octombrie, foarte operativ in doar cateva saptamani sa decoprtat stratul de asfalt, inclusiv din zona cailor de acces la intrarea in bloc. Au lasat mizerie, noroi pe timp de toamna/iarna. Au disparut cateva luni de zile, au revenit la inceputul anului in Februarie. Cu sesiuni de lucru alternativ cateva saptamani lucru, cateva saptamani pauza! Termenul initial a fost de 12 luni. Astazi la 12 luni de la inceputul “santierului” sunt la 70% executat!?!?!