Cu nu mai puţin de 9,5% au crescut vânzările de autoturisme în primele şapte luni din acest an faţă de perioada similară de anul trecut. Potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în perioada ianuarie – iulie 2019 s-au vândut 115.800 de automobile.
„Este însă de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziţionate de către persoanele fizice în aceste prime şapte luni (42.465 unităţi) este cu 28,6% superior celui din perioada similară a anului trecut (când se înregistrau doar 33.013 unităţi)”, se arată în raportul APIA.
Ponderea achiziţiilor realizate de către persoane fizice a crescut de la 37% în primele şapte luni din 2018 la 43% în perioada similară din 2019. Restul de 57% din totalul achiziţiilor revine persoanelor juridice.
Trebuie subliniat faptul că a scăzut achiziţia de maşini rulate, comparativ cu perioada similară de anul trecut, cu 5,9%, în primele şapte luni din 2019 fiind înmatriculate 258.005 unităţi, cu structura de vârstă îmbunătăţită, cu scăderi mari pe segmentul celor mai vechi de 12 ani.
În ceea ce priveşte luna iulie 2019, numărul autovehiculelor comercializate a crescut cu 3,1% comparativ cu luna similara a anului trecut.
Top mărci şi modele
În topul mărcilor la autoturisme, primul loc este ocupat de Dacia cu 30.164 de unităţi (30,4% cotă de piaţă, în creştere cu 5,9% faţă de perioada similară din 2018). Pe locul doi se clasează Renault cu 8.990 de unităţi (9% cotă de piaţă, în creştere cu 33,9% faţă de 2018), iar pe locul trei urmază Volkswagen cu 8.952 de unităţi (9% cotă de piaţă, în scădere cu 4,3%).
Skoda se clasează pe locul patru cu 8.213 unităţi (8,3% cotă de piaţă, în creştere cu 1,4%), Ford pe locul cinci, cu 6.526 de unităţi (6,6% cotă de piaţă, în creştere cu 19,2%), Opel pe şase cu 4.976 de unităţi (cotă de piaţă de 5,2%, în creştere cu 17,3%), Hyundai pe locul şapte cu 4.801 unităţi (cotă de piaţă de 4,6%, în creştere cu 34,5%), Toyota pe locul opt cu 3.618 unităţi (cotă de piaţă de 3,6%, în creştere cu 40,1%), Suzuki pe locul nouă cu 2.875 de unităţi (cotă de piaţă de 2,9%) şi Nissan pe locul zece cu 2.844 de unităţi (cotă de piaţă de 2,9%).
Pe modele, cu cele 12.110 unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai vândut model în primele şapte luni din 2019, urmat de Dacia Duster cu 7.115 unităţi, Dacia Sandero – 6.514 unităţi, Renault Clio – 4.196 de unităţi, Skoda Octavia – 2.988 de unităţi, Dacia Logan MCV – 2.587 de unităţi, Nissan Qashqai – 2.311 unităţi, Skoda Rapid – 2.235 de unităţi, Renault Megane – 2.180 de unităţi şi Volkswagen Polo – 1.968 de unităţi.
După combustibil
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele pe benzină deţin un procent de 71,3% din total. În primele şapte luni ale lui din 2018 procentul era de 59,4%. Autoturismele „verzi” (electrice şi hibride) au avut o cotă de 3,6% din total în primele şapte luni din 2019, faţă de 2,5% în 2018.
Pe subcategorii, se observă o creştere de 134,1% la autoturismele full electrice şi o scădere de 16,5% la cele plug-in. Pe de altă parte, autoturismele hibride înregistrează o creştere de 55,3%.
Citiți principiile noastre de moderare aici!