Sorin Cîmpeanu a dezbătut miercuri, la Colegiul Național „Sf. Sava” din București, împreună cu inspectorii școlari generali din toată țara, proiectul Legii învățământului preuniversitar.
[eadvert]
De asemenea, au fost semnate și acordurile de implementare între reprezentanții ministerului, în calitate de coordonator de reformă/responsabil pentru Componenta C15 – Educație – PNRR și reprezentanții inspectoratelor școlare județene, cu scopul de a implementa investițiile specifice Schemei de Granturi din cadrul Programului Naţional de Reducerea Abandonului Școlar (SG-PNRAS).
„În baza celor 42 de acorduri semnate astăzi, inspectoratele școlare județene vor încheia contracte de finanțare cu 1.415 unități de învățământ ale căror proiecte au fost aprobate. Suma totală eligibilă pentru runda 1 PNRAS este în valoare de 965.360.925,30 lei”, a spus Cîmpeanu.
Categoriile de cheltuieli eligibile sunt pentru servicii (maximum 15% din valoarea totală a grantului); cheltuieli de natură salarială (maximum 15% din valoarea totală a grantului); cheltuieli pentru evenimente și deplasări (maximum 15% din valoarea totală a grantului); cheltuieli de formare a cadrelor didactice (maximum 5% din valoarea totală a grantului); echipamente și software (minim 20% – maxim 25% din valoarea totală a grantului); cheltuieli mici lucrări de amenajare și mobilier (maximum 10% din valoarea totală a grantului); cheltuieli pentru alte bunuri și servicii, inclusiv/mai ales asigurarea unei mese (maximum 35% din valoarea totală a grantului); cheltuieli cu subvenții, ajutoare, premii (maximum 10% din valoarea totală a grantului).
„Reducerea abandonului școlar este o prioritate pentru Ministerul Educației. Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) – inițiat de Ministerul Educației – face parte din cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată”, cu finanțare PNRR. Investițiile vor ajuta unitățile de învățământ gimnazial de stat, cu risc ridicat și mediu de abandon și părăsire timpurie a școlii, pornind de la premisa că abandonul școlar este un fenomen complex, declanșat de un cumul de cauze asociate unor factori de risc diferiți ce trebuie abordați într-o manieră integrată: personali, școlari, sociali, economici și culturali. Respectăm și asigurăm dreptul fiecărui elev la șanse egale de acces și de progres în educație, dar și de finalizare a studiilor. PNRAS sprijină dreptul elevilor din zonele dezavantajate la educație, pentru că sistemul trebuie să fie centrat pe cel care învață și să se adapteze la nevoile lui, astfel încât fiecare elev să își atingă maximumul de potențial”, a mai spus ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
MEDIAFAX
Citiți principiile noastre de moderare aici!