Joi, la Mădăras a avut loc o întâlnire a partenerilor din proiectul prin care Salonta, Sarkad și Mădăras vor beneficia de o investiție de peste 1,2 milioane de euro, în 8,78 km de pistă pentru biciclete. În 2018, primarul de Mădăras, Dan Tiurbe, spunea că nu va avea liniște până nu va face pista pentru biciclete. Și s-a ținut de cuvânt, chiar dacă între timp e city manager și nu mai candidează pentru fotoliul de șef al Primăriei Mădăras. Visul său se va realiza prin proiectul
[eadvert]
„Dezvoltarea pistei de biciclete din zona transfrontalieră Salonta-Békéscsaba”, un proiect inițiat de orașul Sarkad din Ungaria, în parteneriat cu Primăria Mădăras și Primăria Salonta. Proiectul e implementat prin Programul Intereg V-A România-Ungaria, este finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională și cofinanțat de cele două state membre în program, România și Ungaria. Bugetul proiectului este de 1.226.464 de euro, din care 85% este finantat de UE prin FEDR, iar 13%, respectiv 10%, reprezintă sprijinul celor două guverne, restul fiind contribuția celor trei parteneri. Ideea proiectului s-a conturat în jurul pistei Salonta – Békéscsaba, fiind o continuare a proiectului HURO „Bike 30 – Pe două roți fără granițe – Dezvoltarea pistei de bicicliști”, etapa1, prin care s-a realizat o parte a pistei de biciclete.
„Obiectivul general al proiectului îl constituie creșterea numărului de pasageri care utilizează forme de transport sustenabile în zona Salonta – Békéscsaba prin extinderea pistei de biciclete deja existente. Proiectul urmărește extinderea pistelor de biciclete în zona Salonta – Békéscsaba cu noi porțiuni de pistă în Sarkad, Salonta și Mădăras. În total, vor fi construiți 8,78 km de pistă de biciclete, din care 2,7 km în Sarkad, 5,33 km în Mădăras și 0,75 km în Salonta”, explică fostul primar de Mădăras, Dan Tiurbe.
„Proiectul va avea un impact pozitiv asupra mediului, prin asigurarea unei modalități de transport prietenoase cu mediul, care va permite reducerea emisiilor de gaze în zona Mădăraș-Sarkad”, a afirmat managerul de proiect, Vereș Teodor Doru. „Calitatea vieții locuitorilor se va îmbunătăți prin accesul la această modalitate de transport sigură și prietenoasă. Se estimează că numărul celor care vor utiliza bicicleta ca mijloc de transport pentru a trece granița va crește cu minimum 50 de persoane”, a precizat Dumitru Pătcaș, care deține prerogativele de primar la Mădăras.
Trimite articolul
X…saracii inca fara apa de retea si canalizare , dar au piste de biciclete !