Conform datelor comunicate de către Direcția de Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, în luna august au fost înmatriculate 23.177 autoturisme noi, cu 18,8% mai puține decât în luna similară a anului trecut, când conjunctura legată de obligativitatea punerii pe piață după data de 1 septembrie a unor autoturisme omologate conform unui standard mai strict de măsurare a emisiilor de CO2 (WLTP) a condus la un număr record de 28.546 autoturisme înmatriculate.
În perioada iulie-august 2019 se înregistrează o creștere de 6,0% față de perioada similară a anului trecut. Pe de altă parte, importul în România de autoturisme rulate înregistrează, după 8 luni din 2019, o scădere de 6,0% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Chiar și în aceste condiții, cele rulate sunt de cca. 2,5 ori mai multe decât cele noi, fapt ce conduce la deteriorarea, în continuare, a calității factorilor de mediu în marile orașe, că urmare a faptului că marea majoritate a celor rulate au un nivel de poluare ridicat.
În ceea ce privește înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCVs, HCVs, Minibuse), acestea înregistrează în România, după 8 luni din 2019, o creștere generală de 10,6% pe segmentul celor noi și o scădere de 5,5% la cele rulate.
Situaţia în Europa
În Europa, analizând situația din cele mai mari piețe pentru autoturismele noi, luna august 2019 a fost una de scădere, acestea înregistrând volume mai mici în comparație cu luna similară a anului trecut, astfel: Spania -30,8%, Franța -14,1%, Italia -3,1%). UK-1,6%, Germania -0,8%.
Pe ansamblul statelor din vestul Europei (UE15), în luna august se înregistrează o scădere de 8,5% a vânzărilor de autoturisme noi, iar pe întreagă perioadă din acest an, una de 3,6%. Dar ar trebui avut în vedere faptul că, la fel că în România, aplicabilitatea standardului de omologare WLTP (emisia de CO2) din septembrie anul trecut, a produs serioase distorsiuni pe piață europeană în august și ultimele luni din 2018, fapt ce poate fi favorabil unei evoluții mai bune a pieței auto în a două parte a anului 2019.
Citiți principiile noastre de moderare aici!