Două dintre cele mai aglomerate ieșiri din Oradea, spre Biharia și Nojorid (pe DN 19 și DN 79), vor fi lărgite de la două la patru benzi, în baza unui protocol încheiat între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
[eadvert]
Cele două proiecte înseamnă o investiție de 11,5 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată de CNAIR.
„Aceste lărgiri nu fac altceva decât să fluidizeze traficul rutier și să reducă numărul accidentelor, pentru că avem probleme în ambele direcții. Vor întregi sistemul rutier, având în vedere că la ieșirea înspre Nojorid, pe DN 79, vor fi două noi drumuri, respectiv coborârea de pe Drumul Expres Arad – Oradea la Livada, plus drumul ocolitor al Nojoridului, iar la ieșirea înspre Satu Mare va fi executată centura Biharia cu cele două brațe, unul care ocolește localitatea Biharia și cel de-al doilea care leagă această zonă de localitea Paleu”, a explicat Ilie Bolojan luni, în cadrul unei conferințe de presă.
Lărgirea ieșirii din Oradea înspre Nojorid se va face din fața Aeroportului Internațional Oradea, unde va fi amenajat și un sens giratoriu, astfel încât intrarea în aeroport să se facă din ambele direcții de mers, până la intersecția cu drumul comuna înspre localitatea Livada. Potrivit președintelui CJ Bihor, Ilie Bolojan, este vorba de 1,57 de kilometri de șoseau care va fi lărgită. Valoarea estimată a lucrărilor pe această porțiune este 4,2 milioane de euro. Proiectarea va dura 3 luni, execuția alte 6 luni.
Ce presupune proiectul
Ieșirea din Oradea înspre Biharia se va lărgi la patru benzi pe o porțiune de 3,74 de kilometri, între ieșirea dinspre localitatea Episcopia, girația de la hypermarketul Remarkt și intrarea în localitatea Biharia, de unde va începe Centura Biharia. „Acest nod rutier de la Remarkt este important, pentru că tot acolo se va face joncțiunea cu prima coborâre de pe drumul de legătură dintre Oradea și Autostrada Transilvania. Între localitatea Santău și acest punct va fi prima coborâre de pe autostradă”, a subliniat Bolojan. Lucrările de pe această porțiune sunt estimate la 7,3 milioane de euro, proiectarea urmând să dureze 3 luni de zile, iar execuția 8 luni, fiind un tronson mai lung.
Președintele CJ Bihor a explicat că au avut de ales între două variante de lucru. Una, cea mai costisitoare, a fost să se facă o structură rutieră complet nouă. Din cauza costurilor ridicate, a fost aleasă o altă variantă, în care se păstrează șoseaua actuală, urmând a fi adăugate, pe fiecare parte a drumului, casete de lărgire. Din explicațiile președintelui CJ Bihor, noua structură va vea trei straturi de fundații, după care trei straturi de asfalt cu o grosime totală de 19 centimetri. Peste șoseaua existentă va fi turnat astfalt nou, astfel încât să aibă continuitate. Viteza de proiectare a șoselei este de 80 de kilometri la oră. Proiectul predeve și relocarea rețelelor de utilități. Președintele CJ Bihor estimează că proiectele ar putea fi abordate cel târziu anul viitor.
În ședința ordinară a CJ Bihor din această săptămână, pe masa consilierilor județeni se vor afla două propuneri de hotărâri privind aprobarea indicatorilor tehnico – economici și exproprierile necesare pentru realizarea celor două obiective.
În ședința ordinară de la finalul lunii martie, CJ Bihor a aprobat un protocol de colaborare între autoritatea județeană, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Primăria Oradea și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Oradea (A.D.I. ZMO), pentru realizarea acestor proiecte. Conform acordului, CJ Bihor va expropria suprafețele de teren necesare investiției, ADI ZMO va realiza documentația tehnică, Primăria Oradea va finanța realizarea documentației, iar CNAIR va executa efectiv lucrările.
Trimite articolul
XIesirea spre Cluj lasati-o! Nu are rost. Abia trece un camion la 2-3 ore!
-
cafe centura ocolitoare la Osorhei!
Buna, de pista de biciclisti nu mai pomeniti nimic? De 2 ani ne tot aburiti cu pista care sa lege Nojorid de Oradea, sa va fie rusine!!!
Puteti face si 10 benzi pe sens ca tot in una se vor termina in maxim 2 km. aia 2 km de 4 benzi nu vor face decat sa produca noxe mai multe pe mp.
Degeaba se largersc iesirile, daca soferii nu stiu sa foloseasca sensurile giratorii si semnalizarile !
-
Comentariu fara rost!