Peste 105.000 de autoturisme noi au cumpărat românii în anul 2010 (105.487), potrivit datelor statistice ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA). Cea mai vândută marcă a fost Dacia autohtonă, cu 34.400 de unităţi. Din import, cea mai căutată maşină a fost Volkswagen (VW) – cu 8.650 de autoturisme comercializate. Pe locul doi la masinile din import se plasează Renault cu 8.285 de maşini, iar pe trei Skoda, cu 8.079 de autoturisme. Ford a comercializat în 2010 – 7.562 de autoturisme, iar Opel – 6.419.
În Bihor
Conform datelor APIA, Dacia a vândut anul trecut în Bihor 786 de autoturisme. La maşini de import, pe locul întâi s-a plasat tot Volkswagen cu 437 de unităţi vândute prin dealerul D&C (Primele locuri sunt ocupate VW Golf 149 unităţi şi VW Polo – maşina anului 2010 – 123 unităţi). Locul doi în topul judeţean al autoturismelor de import este ocupat de Reanult cu 179 de maşini vândute, iar trei, de Opel cu 117 autoturisme. Audi – cu 116 maşini, este pe locul patru în topul preferinţelor bihorenilor (cea mai vândută marcă premium în judeţ), iar Chevrolet cu 117 unităţi, pe cinci.
Explicaţia succesului înregistrat anul trecut de către D&C, şi numărul maşinilor vândute, este exprimată de Sorin David, directorul general al companiei prin valoarea clienţilor. „Valoare companiei D&C o dau clienţii noştri pentru care suntem un partener loial şi în perioadele grele”, a declarat Sorin David.
Vizavi de previziunile pentru anul 2011 şi mai departe, în contextul crizei economice, directorul D&C este destul de optimist. „Optimismul previziunilor economice, programul rabla – care în acest an demarează în timp util – şi modificarea taxei auto sunt factori care ne fac să privim cu încredere anul 2011”, subliniază Sorin David.
D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!