Campania „Iunie – luna curățeniei în județul Bihor” a mobilizat comunitățile din județ prin intermediul a două concursuri, unul dedicat primăriilor, celălalt elevilor din toate școlile județului.
[eadvert]
„Campionatul bihorean al curățeniei” a fost competiția dedicată primăriilor, iar cele care au strâns cea mai mare cantitate de deșeuri reciclabile au fost premiate. Toate cele o sută de primării din județ au organizat, în luna iunie, peste două sute de acțiuni de ecologizare, pe tot teritoriul Bihorului.
Peste 1.700 de tone de deșeuri
În „Campionatul bihorean al curățeniei” s-au implicat de la preoți, elevi, profesori, până la primari, angajați ai instituțiilor publice, oameni de afaceri și companii. Voluntarii au adunat 1.755 de tone de deșeuri, colectate pe cinci fracții.
„S-au adunat cu 49% mai multe deșeuri față de luna mai. Aici este vorba despre deșeuri stric reciclabile”, a precizat Mircea Mălan, vicepreședintele CJ Bihor.
„Am câștigat cu toții la finalul acestui concurs. Văzând cât de hotărât s-a implicat întreaga comunitate bihoreană, am rămas cu un lucru foarte important, am înțeles că problema curățeniei este o problemă a fiecăruia dintre noi și a comunității din care facem parte și putem să o rezolvăm doar prin implicarea tuturor”, a declarat vicepreședintele CJ Bihor.
Bani pentru primării, utilizați de școli
Primăriile care au strâns cea mai mare cantitate de deșeuri reciclabile au fost premiate. Premiul întâi constă în 100.000 de lei, premiul doi în 10.000 de lei, iar premiul trei în 5.000 de lei. Au fost declarați trei câștigători în fiecare din cele șase zone de implementare a Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor.
Premiul întâi va fi folosit pentru implementarea unui proiect dedicat mediului înconjurător, beneficiari fiind copiii, iar sumele de la premiile doi și trei vor fi folosite pentru dotarea școlilor din comunele și orașele câștigătoare. „Unul din scopurile acestei campanii a fost acela de a da o importanță copiilor, atât din perspectiva implicării lor directe în ecologizare, cât și din perspectiva educației lor în privința colectării selective a deșeurilor. Prin urmare, copiii sunt și beneficiarii tuturor acestor premii care merg spre primării”, a subliniat Mircea Mălan.
Șase copii primesc 1.000 de lei
EcoProvocarea, al doilea concurs al campaniei, a fost o competiție la care s-au putut înscrie elevii din clasa zero până în clasa a opta, din întregul județ. Elevii au avut de realizat un desen sau o pictură prin care să-și exprime viziunea asupra protejării mediului înconjurător sau asupra colectării corespunzătoare a deșeurilor. S-au înscris 4.162 de copii, iar câștigătorii, câte doi din fiecare zonă a județului, primesc un voucher de 1.000 de lei, pe care îl pot cheltui la Decathlon.
CJ Bihor a mobilizat în campanie 44 de parteneri și a strâns 277.500 de lei, de la 22 de sponsori. Adevărata provocare a CJ Bihor începe însă după încheierea campaniei, când zonele ecologizate s-ar putea umple din nou de gunoaie.
Citiți principiile noastre de moderare aici!