Acestea au fost soluţionate de către Prefectură – cele care au căzut în atribuţiile acestei instituţii sau au fost sesizate instituţiile abilitate, astfel încât sesizările să-şi găsească o rezolvare. „Toate apelurile primite au fost înregistrate şi s-a încercat o soluţionare promptă, eficientă şi conform legislaţiei în vigoare în sprijinul cetăţeanului”, este mesajul Instituţiei Prefectului, care precizează că a rezolvat problemele ce ţineau de această instituţie, iar celelalte reclamaţii au fost transmise instituţiilor abilitate, urmărindu-se soluţionarea lor. Cetățenii se pot adresa prefectului județului Bihor, la numărul de telefon 0259-431.608.
19 sesizări au fost în legătură cu fondul funciar, fiind luate în primire de Serviciul Juridic din cadrul Prefecturii. Conform comunicării Prefecturii, alte probleme semnalate au avut de-a face cu CJAS Bihor (5), probleme legate de drumuri şi căi ferate (5), unele legate de pensii, alocaţii, probleme sociale (7), termoficare, canalizare, apă, curent, canalizare (15), mediu (4), sentinţe judecătoreşti (4), solicitări pentru audienţă (10), altele (26).
Sesizări de tot soiul
„Sesizările primite pe fondul funciar se refereau la: neatribuirea suprafeţelor de teren solicitate; imposibilitatea de a folosi terenul avut în proprietate din pricina drumului de acces, neatribuirea suprafeţei solicitate pe vechiul amplasament, probleme legate de asociaţiile de păşunat; un cetăţean a sesizat faptul că nu i s-a eliberat titlul de proprietate, deşi este beneficiar al unei sentinţe judecătoreşti; solicitări de puneri în posesie. Menţionăm faptul că toate aceste sesizări au fost de competenţa Comisiilor locale de fond funciar şi au fost transmise prin adrese de către Serviciul Juridic al Instituţiei Prefectului judeţului Bihor autorităţilor publice locale competente pentru soluţionare”, transmite Prefectura Bihor.
Tot din comunicarea Prefecturii: „Sesizările făcute cu referire la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate se refereau la carduri de sănătate neprimite de cetăţeni sau la coada de la ghişee, ori solicitarea de către un cetăţean a unui aparat auditiv. Toate aceste sesizări au fost soluţionate în mod favorabil pentru cetăţeni”.
Reclamaţiile telefonice ce vizau termoficarea au fost transmise la Termoficare „şi soluţionate de această instituţie”. La fel, în privinţa întreruperilor de apă sau a problemelor legate de întreruperi de curent în diverse localităţi din judeţ – „transmise IRE şi soluţionate de această instituţie”. „Au fostchiar probleme legate de capacele de canal la intrarea în Oradea dinspre Sînmartin. Această din urmă problemă a fost redirecţionată Companiei de Apă-Canal (instituţie competentă în domeniu) şi soluţionată prin schimbarea acestora”, arată instituţia condusă de Claudiu Pop.
Au fost făcute sesizări telefonic pe probleme legate de pensii, alocaţii sau probleme sociale, de exemplu un pensionar cu handicap (din comuna Borod) a solicitat repararea drumului pentru a putea fi transportat la dializă. Această solicitarea a fost transmisă la Primăria Borod şi soluţionată la nivel local, asigură Prefectura.
Citiți principiile noastre de moderare aici!