În cadrul proiectului educaţional “Să învăţăm să descoperim istoria neamului”, elevii din clasele a IV-a de la Şcoala Dacia au plecat pe urmele eroilor din cărţile de istorie. Gorunul lui Horea de la Ţebea, Muzeul Aurului de la Brad, Cetatea Deva, Castelul Corvinilor, Ulpia Traiana Sarmizegetusa şi Cetatea Alba Iulia au fost obiectivele vizitate de cei aproximativ 150 de elevi.
Ghid de navigaţie
”Istoria e un ghid de navigație în timpuri de răstriște. Istoria reprezintă ceea ce suntem și motivul pentru care suntem așa”, spunea David McCullough şi este principiul de la care au pornit coordonatorii de proiect, doamnele învăţătoare: Maria Floruţ, Simona Cobe, Gabriela Negruţ, Ana Cuc şi Lucia Leţ. „O bună cunoaștere a istoriei unui popor este o etapă importantă în activitatea instructiv- educativă, prin trecerea de la activităţile centrate pe joc, la cele centrate spre activitatea de învăţare”, consideră doamna Simona Cobe, învăţător la clasa a IV-a A. „Este o datorie să facem cunoscute elevilor din ciclul primar evenimente importante din istoria poporului român, fapte de vitejie și eroi ai neamului românesc, cu atât mai mult, suntem datori să le facem cunoscute elementele de istorie locală, ale căror mărturii îi înconjoară și care îi individualizează ca cetățeni ai unui anumit ținut românesc”, spune doamna Maria Floruţ, învăţător la clasa a IV-a D. „Excursiile – având ca destinație și obiective cetăți, localități sau zone ce oferă numeroase și valoroase informații legate de istoria neamului nostru – oferă elevilor posibilitatea de a veni în contact direct cu izvoarele istorice scrise sau nescrise, care dau mărturie despre trecutul istoric al poporului nostru”, consideră doamna învăţătoare a clasei a IV-a B Gabrila Negruţiu. Lecturile istorice propuse elevilor din ciclul primar sunt foarte îndrăgite de aceștia, suscitându-le interesul pentru cunoașterea adevărului istoric.„Prin aceste activități răspundem interesului pe care copiii îl manifestă pentru lumea eroilor neamului, cu înaltele lor însușiri morale de care au dat dovadă ”, consideră doamna Lucia Leţ. „Activitățile răspund nevoii de cunoaștere și curiozității copiilor, dând răspunsuri la multe dintre întrebările pe care aceștia ni le pun și ajutându-i să înțeleagă evenimentele: cauzele care le generează, desfășurarea reală a acestora și urmările lor. Prin intermediul acestor activități, copiilor li se oferă prilejul de a trăi momente de mare intensitate afectivă, ceea ce le conturează mândria și conștiința de român, le formează premisele unor trăsături socio-morale pozitive ”, a spus doamna învăţătoare Ana Cuc.
Citiți principiile noastre de moderare aici!