La nivelul celor 15 comune vor fi realizate câte un studiu demografic, un inventar al resurselor turistice, un studiu de nevoi ocupaţionale, rezultatele urmând a fi apoi tipărite în câte 250 de exemplare. Se va realiza şi un website. De asemenea, vor fi împărţiţi 2.000 de fluturaşi cu prezentarea proiectului şi 2.000 de pliante cu oportunităţile de ocupare profesională.
De asemenea, vor fi tipărite 250 de ghiduri de consiliere şi ocupare profesională. Vor fi tipărite 6.000 de pliante cu privire la turismul montan, balnear şi de aventură. Se va organiza apoi o întâlnire informative şi o masă rotundă pe temele proiectului, cu minimum 40 de participanţi.
Foarte important, prin acest proiect vor fi înfiinţate 15 centre comunale de consiliere şi orientare a forţei de muncă din mediul rural, pentru acestea urmând a fi achiziţionate câte 15 calculatoare, imprimante şi telefon/fax.
De asemenea, se arată în proiect, vor fi organizate cursuri în urma absolvirii cărora se vor primi certificate (diplome, atestate). Iată tematica: orientare şi consiliere profesională – 20 de persoane; management şi marketing în turism – 60 pers.; manager de proiect – 40 pers.; limba engleză – 40 pers.; managementul pensiunii turistice – 40 pers.; ghid turism – 30 pers.; ospătar – 40 pers.; bucătar – 40 pers.; meşteşuguri şi tradişii – 30 pers.; formatori – 20 pers.
Potrivit iniţiatorilor proiectului, primăriile comunelor vor fi obligate să menţină funcţionale aceste centre timp de zece.
În plus, vor fi organizate 15 job-cluburi, pentru ca în final să fie organizată o conferinţă internaţională pe tema ocupării forţei de muncă din mediul rural, cu minimum 60 de participanţi din Franţa, Austria, Elveţia, Ungaria, Belgia şi România.
Călin Corpaş
Citiți principiile noastre de moderare aici!