Protocolul pentru înființarea unei companii aviatice, încheiat între Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea, votat la finalul săptămânii trecute de aleșii județului, a ajuns în plenul CL Oradea luni după-amiază. Aleșii au fost convocați în ședință „de îndată”, procedură exceptată de la obligativitatea ședințelor prealabile pe comisii, după cum a insistat din start, secretarul CL, Eugenia Borbei.
[eadvert]
Majoritatea PNL susține, evident, demersul președintelui CJ Bihor Ilie Bolojan și a primarului Florin Birta, UDMR a ales opoziția tăcută, din moment ce s-au abținut, iar PSD a ales calea atacului deschis.
Adrian Madar și-a făcut publice, în conferință de presă, întrebările pe care le are de adresat inițiatorilor, între care și „Cât va investi Oradea în proiect?” sau „Ce alte municipalități au optat pentru acest model, în țară?”
La rândul său, Emilian Pavel le-a reproșat liberalilor că prin această ofertă urmăresc să acopere un viitor posibil eșec în privința zborurilor internaționale.
„Ryanair a mai suspendat un contract în 2018 cu Aeroportul din Oradea, l-au suspendat pentru că așa nu trebuiau să dea înapoi subvențiile primite atunci din partea CJ cu acordul Comisiei Europene. Cred că ne aflăm într-o situație similară în care, după începutul acestor zboruri subvenționate de noi, Ryanair se pregătește să plece din nou. Și atunci această poveste cu PSD-UDMR nu erau în stare să aducă zboruri la Oradea, din vechiul mandat, riscă să vi se spargă în față. Așa vine și această urgență, de a vă asigura, cu bani mulți, cu un eșec preconizat, cred eu, că nu vi se sparge în față această bulă”, a comentat pesedistul.
El a mai spus că „Ryanair va pleca din nou pentru că pasagerii care pleacă de pe Oradea nu sunt la nivelul așteptărilor” și pune vina asta în cârca liberalilor bihoreni: „în ultimii 13 ani nu ați reușit să stimulați îndeajuns puterea de cumpărare în acest oraș”.
„Să nu fim penibili…„
„Câteodată ar fi bine să nu fim penibili și, dl Pavel, vă rog să nu mai mințiți”, i-a spus, în replică, primarul Florin Birta. „Nu știu de unde aveți dvs. informații că Ryanair pleacă din Oradea sau doar aruncați cuvinte fără nicio infomație, ca să induceți lumea în eroare”, a mai spus el.
Birta consideră că zborurile au o încărcare foarte bună și i-a îndemnat pe aleși să se bucure că sunt 4 zboruri externe. „Am promis și am adus zboruri internaționale în Oradea. Vom vedea ce va mai fi peste un an sau doi, dacă vor mai fi sau nu, dar nu cred că puteți afirma acum cu tărie că Ryanair pleacă din Oradea. Ați minți să spuneți asta”, a insistat el.
Birta a mai spus că noua companie nu are nicio legatură cu plecarea sau rămânerea Ryanair de la Oradea și că aceasta vrea să creeze o punte aeriană Oradea – București – protocolul prevede minim 3 curse București-Oradea în zilele lucrătoare și 2 în zilele libere. În plus, mai prevede o cursă zilnică spre Viena sau Munchen, hub-uri europene importante, care asigură conectarea cu restul lumii.
Birta a mai spus că nu poate oferi detalii despre vreun plan de afaceri și investiții estimate în faza aceasta. „Nu cred că este model în România pentru o astfel de companie, este un astfel de model în Danemarca, de acolo ne-am inspirat. Am discutat cu cei de acolo și funcționează foarte bine. Sperăm să fim primi din România, vă garantez că va avea și succes compania”, a mai spus primarul. Proiectul a trecut cu 6 abțineri și 14 voturi „pentru”, ale liberalilor.
Trimite articolul
X„minim 3 curse București-Oradea în zilele lucrătoare și 2 în zilele libere”, ce-i așa de grozav de văzut în București de ne trebuie atâtea curse zilnice?
-
este cerere mare pe aceasta destinatie deoarece clasa politica merge mereu la pupat mana, iar multe firme au mereu intrevederi la Buc, de vreme ce este cerere sigur nu vor da gres, nu e vb despre ce poti vizita acolo, sper sa fie in curand si despre asta vorba, sper(am).
-
Cum ce e de vazut in Bucuresti? Dar doamna Florica Chereches cum merge la servici?Plus ca adora concediile in strainatate.
-
Vila lui Primu’ cazlingou?
-
Adaugă comentariul tău.
-
Faceți săptămână de săptămână Oradea – București cu mașina și o să înțelegeți importanta zborului. In Oradea avem mulți oameni de afaceri care fac business la nivel național și internațional, ei au nevoie de zboruri, eu am nevoie de ele.pt un zbor neplanificat din timp, dai la Tarom 1300 lei, trebuie alternative.
-
Acum sincer. De aici zboara numai companiile sustinute cu subventie. Cand e gata subventia se iau si pleca. Sincer care patron de firma ar pleca daca ar face profit si ar fi rentabile cursele, va spun ca nimeni. Trebuie sa ne impacam cu idee ca nu avem destui calatori , si nici sa se zboare la un pret real nesubventionat. Asta e adevaratul nivel al orasului. Absolut nimeni nu e prost sa plece daca ar face profit si ar fi rentabil, intelegi odata pt totdeauna asta.
-
Lasă că face Bîrță cu Bolo companie aviatica din bani orădenilor și va fi rentabila cumpăra doua An 2 sa vedeți zboruri…
-
Mâini bune, aripi bune.
Unde esti drop sa le dam muie postacilor? Eu v-as obliga pe toti sa luati bilete la aeroport, altfel ati plati 500% impozit marit, sarantocilor care nu ati facut nimic in viata voastra
-
IDIOTUL COMENTEAZA.
-
Acu iau la muie, nu ma deranja
-
ia la muie de la cine vrei taratura fara caracter, asa bine te simti sa furi nume? :)) mai futi pe ma-ta cu buletinu lu tatatau in mana?
-
Taci dracului de cretin. Credeam ca esti ca mine, esti o sluga drop, un sclav
-
shhh pesedist mic ce esti
-
-
-
Acum de ce CJ Bihor nu face tam tam ca se fac angajari in locul celor dati afra, pe salarii de mizerie, de ci scopul era sa ii dea afara pe cei vechi sa fie pusi sclavi pe slaar minim, asta e mare dezvoltare marca Bolovan, slar cat mai mic . Si il vreti prim ministru sau presedinte, exact politica din Oradea ar fi la nivel national, betoane pe spatele populatiei, cred ca 10 ani nu s-ar mari salariile nici pensiile , doar taxele si tot felul de biruri pt ca sa faca strazi si sa tunda iarba si betoane. In rest omul e rudimentar si obtuz din cale afara.
PSD sau PNL e cam tot una.
Voi ați pus boii înaintea carului.
Prima dată ar trebui de făcut canalizare și de asfaltat toate străzile, de renovat toate clădirile și nu în ultimul rând de făcut o rețea de wc-uri publice (de acolo pornește civilizația).
Abia apoi să veniți cu un aeroport internațional.
Cine vine în Oradea ca să facă pipi pe gard, să îi cadă tencuiala în cap, sau să fotografieze macaralele, sau buldozerele lui Selina, sau altei firme prietene cu primăria ???
Eventual vin ceva turiști în Oradea care mai mult de Lupeni sau jegul de la Marea Neagră nu au văzut nimic.
-
N-ai cu cine,românul o dat-o pe bogăție,nu vede,n-aude,nu gândeşte…gândesc “alții”pentru noi și se pare că-i bine și așa 😡
-
Turisti ce vin in oras sunt pensionari din Europa, ce se plimba de la autobus si inapoi, apoi pleaca, sindicalisti ce vin la Felix si cam atat. Nici macar cu taxiul nu umbla in oras, profit fac doar hotelurile si 15 merge la primarie, sume egale cu zero din turist, dar ZEROOOO, si noi bagam banii in ceva ce produce Zerooo. De ce nu urmam modelul de dezvoltare Cluj, Isi, Timisoara, dar aici nu miscam un deget. Un mare cacat totul din pacate, oricum nici o companie aeriana nu ar pleca de aici daca ar fi profitabil, nici un privat nu e prost sa inchida afacerea daca aduce profit.
-
Turistul nu vine sa viziteze santierul Oradea.
Pentru a face concurenţã lui tarom care este supravenţionat de stat, trebuie sã ai subvenţii de la antreprenori şi de la cetãţeni.
Creste inima în voi cand cei de la putere eșuează si invers tot la fel! Dați-vă mana și faceți le împreună numai orasul are de câștigat!
Decat un drum la Constanta cu CFR-ul care dureaza 16-18 ore – oficial fara intarziere dar in realitate 20-24 sau chiar mai mult, mult mai util era pentru romani cursa de Girona unde aveai acces la mare in 3-4 ore la preturi mult mai mici decat pe litoralul romanesc. Nuuu, Ryanair are curse la destinatii de ra.hat gen Bologna, Dusseldorf, London, Milan fara nici o rentabilitate iar cand contractul de subventie se va termina – vor pleca. O destinatie cat de cat rentabila le-ar fi stricat planurile. E clar ca Ryanair va pleca. O companie care sa aiba zboruri regulate le Bucuresti nu ar fi rau, sa vedem cat va fi de rentabila si sustenabila, deoarece nu putem continua la infinit cu farsa asta groteasca numita CFR sau autostrazile care sunt in constructie de 25 ani.
Acum 100 ani sau acum 20 ani ajungeai la Constanta in 12-13 ore din Oradea cu trenul, acum ajungi in 20.
O initiativa foarte bună, care vine ca raspuns la esecul Tarom si modul de administrare si gestionare a banilor companiei de stat care nu reuseste sa dezvolte o infrastructură in acest sens. Hai Oradea!
milut face gargara ieftina ce politruci parveniti avem si in Oradea vai de capul lor.
Nimeni nu vede problema poluãrii. Danemarca zboară pentru cã zboară mai de mult dar dacă noi, ăștia noii, poate vom primi stop-o-tannebaum- o- tannenbaum- cu cetina tot verde? Ceva de genul certificatelor verzi, poate contra unor taxe grele, o să mai fâlfâie puțin și gata, mai puţine avioane, mai puţinã poluare, o singură companie naţionalã pe țară, unul-douã avioane interne, maxim trei internaţionale.
Turismul oradean, ca model de dezvoltare, ar fi trebuit sa fie o sursa complementara venituri.
Ca turist, nu prea ai pe ce sa cheltuiesti banii. Dai o tura sa vezi cladirile orasului, centrul, in rest, ce sa vezi, Velenta, Iosia?
Turismul de city break nu aduce bani suficienti pt. un oras ca Oradea. Cand esti situat intre Budapesta, Cluj, Timisoara, Brasov nu prea ai sanse d.p.v. turistic. Turistii nu stau mai mult de 2, 3 nopti in Oradea. Cei mai multi vin la Felix, si de acolo, mai vin o dupa masa sa vada orasul, mananca o shaorma, beau un suc si atat!!!
Oradea trebuia dezvoltata industrial sustinuta de o universitate puternica. Cadrele universitare trebuiau importate, pana la cresterea unei pepiniere puternice. Avem printre cele mai mici salarii din tara. Finantele orasului se rostogolesc pe nenumarate lucrari mai mult sau mai putin importante sau care sa fie de stricta urgenta, implica un nr. mare de muncitori, de aici disperarea fostului si actualului edil sef de a avea scoli profesionale. Apropo, de ce nu au facut o scoala de pietrari, daca tot pavoazeaza cu pietre peste tot, de ce importa mesteri din Italia?.))) Sigur ca dezvoltarea orasului trebuie facuta, dar daca nu ai sustinere tehnica umana, totul va determina in lucrari de proasta calitate, intarzieri, penalitati, un heirupism aiurea. Cine plateste intarzierile? Noi! Nici acum nu e gata parcarea din centru, dar noi visam sa avem, pe BANII BIHORENILOR, companie aeriana??? Vor sa rivalizeze cu Elon sau Vrgin Atlantic? ))))
Se reprosa ca nu avem viata culturala. Nu ca nu ne-ar placea sa vedem un Carreras la noi, dar pretul e foarte mare. Autoritatile se intrec in a cheltui sume foarte mari, ca raspuns la criticile fata de toate actiunile de inchidere/reducere culturala ( a se vedea teatrul/filarmonica/ crisana ) etc. Va veni Carreras,foarte bine, iar dupa aceea va veni o mare seceta culturala.
Cum bine zicea cineva, nu avem buda prin centru, toti se pisa pe malul Crisului, in boscheti sau pe ziduri … dar magarului ce-i lipseste?
Nu mai zic de mizeria cartierelor , multi locuitori de la tara continua sa vina in nr. mare, impreuna cu obiceiurile capatate acolo…
Un oras care se va sustine doar prin lagarul industrial (salariile mici vor fi si peste 10 ani) si turism…de subzistenta.
-
DACĂ NU PUNEM DE CAZINOU O SĂ ZBURÃM ÎNTRE PUȚIN ȘI DELOC.
-
Sala Polivalentã ar fi 1/2 cazinou, 1/2 bursã.
-
-
Stai ca vine drop te injura si te trimite in Vaslui sau Teleorman
-
Primaria baga toti banii pt turism. Care nu aduce nici 1% inapoi la buget. Altceva nu stiu sa faca ce ai enumerat mai sus. Si se mira prostii gen drop de ce nu merge aeroportu
As fi bucuros sa apara curse la Viena
Decat sa stau 5 -6 ore in masina prefer avionul
Sper
-
Cam 6 daca nu e aglomeratie mare in vama. Pe de alta parte, si cu avionul, chiar daca distanta este mica, faceti vreo 3, pt ca fiind zbor international, o sa trebuiasca sa va prezentati din timp (Covid 19), cel putin jumatate de ora pana la iesire, mai e jumatate de ora din aeroport pana in oras. Ce-i drept, la un city break conteaza diferenta si este odihnit, total de acord.
milut este activ tot timpul el este gica-contra tot timpul latra ca sa se bage in seama