Explicația acestor protocoale: în PNRR și în programul operațional sunt niște sume de bani pentru pasaje rutiere, partea de siguranță rutieră și fluidizarea traficului. Sunt eligibile, însă, doar CNAIR și consiliile județene.
„Într-o discuție pe care am avut-o cu dl. președinte Ilie Bolojan am identificat patru zone de la contactul cu Zona Metropolitană Oradea, la ieșire din Oradea, unde traficul este zilnic destul de mare, 20, 30 de mii de mașini pe zi”, a declarat primarul Florin Birta în conferință de presă.
Pasaj subteran, pe sub cel suprateran
O premieră pentru Oradea, Birta anunță că ar face un pasaj subteran la ieșirea din oraș pe Calea Aradului, acolo unde există deja pasajul suprateran al șoselei de centură.
[eadvert]
Pasajul subteran ar urma să preia traficul de pe direcțiile de intrare și ieșire din oraș. În girația existentă, ar rămâne traficul de la ieșirea și intrarea în oraș, cu acces spre șoseaua de centură. Pasajul ar urma să aibă două benzi, una de ieșire și una de intrare.
Al doilea pasaj, suprateran, va fi în continuarea șoselei, la sensul giratoriu de la centrele comerciale. Va prelua traficul spre și dinspre aeroport.
La intersecția centurii Oradea cu DN1
Al treilea pasaj, de asemenea suprateran, ar urma să fie amenajat la ieșirea din Oradea spre Oșorhei, unde azi este un sens giratoriu.
„După eliminarea acestui sens giratoriu și construirea pasajului, cei care circulă pe centura Oradea vor trece direct pe pasaj și nu vor mai intra în girație”, explică edilul, precizând că „se încearcă fluidizarea traficului pe centura Oradiei” dar fără sensuri giratorii.
Un al patrulea pasaj ar urma să fie construit înainte de Biharia, în zona ieșirii spre A3 – Satu Mare, la actuala girație de la intersecția cu drumul expres. În spatele magazinului Remark se construiește un drum care va fi o bretea din drumul de legătură Oradea – autostradă.
Edilul a insistat că finanțarea pentru aceste investiții nu este certă, dat fiind că se vor bate pentru acești bani administrații locale din toată țara.
„Noi pregătim proiectele și, în funcție de sumele disponibile și de felul în care se vor mișca și alte entități, vom încerca să finanțăm cât mai multe”, a explicat primarul.
Trimite articolul
XAs vrea la fiecare intersectie cate o subterana.
-
Linile de tramvai suspendate in aer.