Consiliul Județean Bihor va construi patru pasaje pietonale pe sub Centura Oradea. Cele patru pasaje vor fi construite la intersecție șoselei de centură cu cu DN76 (lungime: 42 metri), la intersecțua cu strada Apateului (lungime: 58 metri), la intersecția cu strada Czaran Gyula (lungime: 59 metri) și în zona Arenei Sportive (lungime: 90 metri). Fiecare pasaj va avea scări, lifturi și rampe de acces, având o lățime de patru metri.
„Pasajele pietonale au rolul de a facilita trecerea pietonilor sau a bicicliștilor de o parte și de alta a Centurii Oradea, lucru care va reduce numărul accidentelor pietonale. O parte din pietoni, neavând pe unde să treacă regulamentar, se angajează în treceri ilegale. Foarte probabil, lucrările la aceste patru pasaje vor putea începe în primăvara-vara anului viitor”, a dclarat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.
Finanțarea pasajelor ar urma să fie asigurată din fonduri nerambursabile, iar lucrările ar urma să înceapă în primăvara sau vara anului viitor, potrivit președintelui CJ Bihor. Aceste investiții sunt realizate în parteneriat cu Primăria Oradea și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
[eadvert]
Valoarea estimată a celor patru pasaje pietonale este de 55 milioane lei, cu TVA, echivalentul a peste 11 milioane de euro (pasaj Centura Oradea – DN76: 11.058.868,87 lei, cu TVA; pasaj Centura Oradea – str. Apateului: 15.655.981,62 lei, cu TVA; pasaj Centura Oradea – str. Czaran Gyula: 14.383.477,33 lei, cu TVA și pasaj Centura Oradea – Arena Sportivă: 13.820.960,61 lei, cu TVA). Durata de execuție a pasajelor este de 6 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
Patru pasaje rutiere în Zona Metropolitană
În ședința de miercuri, consilierii județeni au aprobat și actualizarea indicatorilor – tehnico economici pentru cele patru pasaje denivelante care vor fi construite pe DN79, DN19 și Centura Oradea. Potrivit lui Ilie Bolojan, sumele suplimentare votate miercuri pentru cele 4 pasaje vin ca urmare a recomandărilor primite de la CNAIR, dar sunt generate și de cheltuielile necesare pentru relocarea rețelelor.
„Valoarea acestor investiții a crescut cu 1-2%”, a spus Bolojan. El a precizat că în ianuarie urmează să fie lansată licitația pentru realizarea proiectului tehnic, după care urmează cea pentru execuția lucrărilor, urmând ca „cel mai târziu în primăvară vom putea începe lucrările efective”.
Primele două pasaje se vor construi la ieșirea din Oradea înspre Arad. Primul este subteran și va trece pe sub sensul giratoriu existent de pe Centura Oradea. Următorul pasaj este suprateran și va trece peste sensul giratoriu existent de la intersecția cu intrările la centrele comerciale.
Un alt pasaj suprateran va fi situat deasupra sensului giratoriu actual, la ieșirea din Oradea spre Oșorhei, în zona Cartierului Tineretului. Cei care vor dori să evite Oșorhei, vor avea alternativa de a circula pe centura localității, al cărei traseu pornește din același punct.
Cel de-al patrulea pasaj va fi construit la ieșirea din Oradea înspre Biharia, într-un nod rutier important, la intersecția cu drumul expres din zona comercială. Tot aici va fi prima coborâre de pe drumul de legătură dintre Oradea și Autostrada Transilvania.
„Aceste pasaje sunt propuse în zona cu cel mai mare trafic din județul Bihor, unde avem accidente înregistrate în ultimii ani și unde ambuteiajele sunt constante. Alături de centurile din zona metropolitană a Municipiului Oradea și de inelul rutier metropolitan, aceste pasaje vor întregi proiectele de infrastructură din zonă, având în vedere că aproximativ 25-30 de mii de mașini circulă zilnic în aceste direcții”, a spus Bolojan, în luna octombrie.
Cele patru pasaje vor avea câte o lungime de aproximativ 600 de metri și o valoare estimată de 10 milioane euro fiecare.
Trimite articolul
XDar cand facurati minunatele lucrari la centura nu prevazurati ca trebuie aceste pasaje? Ilie genialul nu a avut o premonitie shamanica si nu a vazut in viitor? Ciudat. Noroc ca mai avem un motiv sa spargem din nou centura… Licitatie noua, probabil castiga abed iar, etc. Dezvoltare prostilor.
-
Nu toată lumea e clarvăzător ca și tine… bine, și tu ești după ce îți iei pastilele
-
Mitru, draga, daca nu esti in stare sa intelegi ca atunci cand faci un drum/nod rutier trebuie sa abordezi toate scenariile si sa iei in calcul toate implicatiile noii investitii, ar cam trebui sa te lasi. N-ai ce cauta la butoane daca nu te duce mintea sa gandesti cu cateva mutari inainte. Iar daca ai gandit-o, asa, in pasi succesivi, inseamna ca esti un haiduc pe invers. Ai gasit o metoda sa iei de la cei multi si saraci si dai la cei putini si bogati. A se citi firmele de constructii prietene, carora le asiguri un front de lucru continuu, cu rost sau fara rost, cu costuri dublate/triplate, etc…
-
Sa nu mi zici ca tu îți planifici lucrările cu perspective pentru zeci de ani înainte… și chiar dacă le planifici, ai banii necesari sa investești acum ca să acoperi un necesitate pentru N după? Nu prea cred. Îți faci tu rampa de acces acasă ca poate peste 15 ani o sa spondiloza și nu o sa poți urca scările? Îți iei apartament la parter ca să poți ieși mai ușor la cumpărături când vei fi la pensie? Suntem pricepuți la toate, mai ales în domeniile în care nu profesat, dar sfaturi și critici, kakalau…
-
De unde rezulta ca dvs nu ati folosit niciodata liftul.
-
-
-
pastile trebuia sa ia mama ta, dar n-a luat la timp, asa ca ne-am pricopsit cu tine, ce bucurie
-
Nu ar fi mai simplu pasaje subterane? Poate costurile ar fi mai mici
-
suprateran ar trebui sa fie mult mai ieftine, probabi fiind executat dim confectii metalice cum sunt cele intre Ploiesti si Bucuresti.
-
Taci ma. Acolo nu este nimic, nu se face nimic. Doar in Oradea se face. Acolo in sud e ca inainte de 89
-
Ati fost vreodata la est de Osorhei sau la sud de Sanmartin?
-
-
-
Ai citit si tu, o laie… altfel observat ca și supra și subterane.
Dar peste 2, 3 fraze ție îți dă blue screen și te pui pe comentat-
vai dar ce destept te crezi … exact ca ultimul prost din satul din care provii
-
Nu oi fi io prostul satului, dar măcar am citit de la titlu pina la ultimul punct. Altfel te consumi degeaba pe comentarii.
-
-
Ce se întâmplă cu promisiunea de finalizare a lucrărilor la șoseaua rapida care leagă centura de autostradă Transilvania? Săptămâna asta nu sa văzut nici o mișcare la trecerea supraterana de la sensigeratoriu dinspre Santandrei? Sar fi putut turna primul strat de asfalt peste pasaj! Acolo nici o mișcare pe șantier!