Şi fac o propunere strategică în urma unei analize de impact din care rezultă avantajele economice care ar rezulta ca urmare a demarării construcţiei dinspre graniţa cu Ungaria. „Federația Patronilor Bihor, Camera de Comerț și Industrie Bihor și Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România, reprezentanți ai mediului de afaceri bihorene urmărind expunerea publică pe care ați facut-o în data de 03 noiembrie 2013 privind Programul de construire al autostrăzilor în România pentru următorii ani, am aflat că în cursul anului 2014 va fi reluată construcția tronsonului Suplacu de Barcău – Borș, cu termen de finalizare 2016.
Apreciem poziția Domniei Voastre față de realizarea unui obiectiv major pentru economia acestei zone și a României.În urma unei analize de impact pe care am făcut-o la nivelul organizatiilor patronale din Bihor , venim cu o propunere strategică: în cazul în care lucrările vor demara dinspre graniţa cu Ungaria spre Suplacu de Barcău avantajele economice vor fi multiple – pentru că fiecare tronson racordat va avea o finalitate economică imediată!”, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei. Menţionăm că demersul are loc şi ca urmare a numeroase întâlniri între reprezentanţii mediului de afaceri şi parlamentari, prilejuri cu care subiectul autostrăzii a fost, de fiecare dată, pe ordinea de zile. Poziţii clare, asemănătoare celor formulate azi au avut parlamentarii Szabo Odon şi Cseke Attila. „Vă mulţumim dle ministru, şi ne bucură faptul că sunteţi preocupat de problema autostrăzilor din România. În ultimii ani am avut parte de prea multe promisiuni şi prea puţine fapte în această direcţie. Se pare că acum lucrurile stau altfel şi noi, mediul de afaceri din Bihor vă credităm cu încrederea noastră, oferindu-vă totodată şi sprijinul necondiţionat în această direcţie.
Anexăm şi o hartă care ilustrează clar propunerea noastră de optimizare raţională pe principii economice a construcţiei autostrăzii Tranisilvania.Apreciind încă odată preocuparea Domniei Voastre pentru realizarea Autostrăzii Transilvania si sperând că veți ține cont de propunerea noastră, permiteți-mi Domnule Ministru să vă transmit întreaga noastră considerație”, au precizat liderii celor trei organizaţii patronale.
Argumentele patronatelor:
-la mai puţin de 10 km. de la graniţă, autostrada va intersecta DN19 (E671), ceea ce permite o racordare imediată la reţeaua europeană de autostrăzi a 2 judeţe: Bihor şi Satu Mare.
-autorităţile din Ungaria sunt în mod evident interesate să-şi pună în valoare propria reţea de autostrăzi prin racordarea tronsonului lor M3, la autostrada Transilvania.
-nu sunt influenţate costurile sau termenul de finalizare a investiţiei, ci ceea ce propunem este prioritizarea realizării unui sector de autostradă care ar aduce beneficii transportatorilor români mai devreme cu cel puţin un an decât data finalizări integrale a tronsonului Suplacu de Barcău – Borş şi apoi racordarea la cealaltă secţiune a autostrăzii Transilvania.
-accesând direct de pe teritoriul României o autostradă ce leagă tot centrul şi vestul Europei, -economia naţională va avea numai de câştigat: amplificarea transporturilor, creşterea volumului de mărfuri tranzitate, siguranţa în trafic, reducerea consumului de carburant, reducerea timpului de parcurs, reducerea cheltuielilor cu reparaţiile şi nu în ultimul rând, reducerea poluării, aşadar impact maxim.
-abordarea dinspre graniţă spre interior va impulsiona şi realizarea celorlalte tronsoane deoarece va crea o mică presiune pentru darea în exploatare a fiecărui tronson următor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!