Continuă ping-pong-ul declaraţiilor în contradictoriu dintre actualul preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, Pasztor Sandor (UDMR) şi fostul preşedinte al CJB, Cornel Popa. Aceleaşi teme: cine a adus sau nu zboruri noi pe Aeroportul Oradea, respectiv cine este de vină pentru corecţia de circa 500.000 de euro din bani europeni, pentru proiectul de management judeţean al deşeurilor (SMID) – penalitate pe care CJ Bihor va trebui s-o achite din resurse proprii, pe proiectul preluat din mandatul Popa.
Iată câteva citate relevante din comunicatul remis vineri de către Popa, cu destinatar Pasztor Sandor – despre amenda de la SMID: „Deşi am observat că sunteţi total surprins de această corecţie de 5%, vă spun un „secret”: nu există administraţie publică în România care să fi accesat fonduri europene şi să nu fi avut propuneri de corecţie sau corecţii. Și vă mai spun un secret: şi în perioada mandatului meu s-au propus corecţii pe diferite proiecte (nu pe acesta), dar au fost toate câştigate în instanţă sau în şedinţe de mediere. Prin urmare vă invit şi pe dumneavoastră să vă faceţi datoria de ordonator de credite ca toți ceilalți ordonatori de credite din întreaga țară şi să gestionaţi cu bună credinţă banii judeţului şi să faceţi toate demersurile legale care vă stau la îndemână pentru ştergerea acestei ipotetice creanţe”.
În privinţa corecţiei – amendă pentru proiectul SMID, Pasztor subliniază că, atâta vreme cât a fost director la ABA Crişuri, deşi a derulat proiecte cu finanţare UE, nu a primit niciodată corecţii financiare de la finanţator.
Zboruri la Dusseldorf, da sau ba?
Despre zborurile la Aeroport, unde Popa interează o serie de 22 de demersuri făcute anii trecuţi, pentru aducerea de zboruri, demersuri despre care ex-şeful CJ Bihor afirmă că se văd încununate acum, fără cine ştie ce merite ale actualei conduceri judeţene: „Vă întreb, domnule Pasztor, ce aţi făcut dumneavoastră? În 13 zile aţi negociat şi parafat zboruri deja negociate? Într-o zi aţi parafat zborul de Torino anunţat în 29 ianuarie 2016? Sper că nu aveți pretenția să îi considerați pe cetățeni atât de naivi încât să creadă că negocierea unei curse externe sau interne se face într-o noapte și se anunță a doua zi dimineața la cafea. Oare la Dusseldorf vom zbura?… Nu-mi răspundeți, doar semnați contractul și spuneți, vă rog din nou, că l-ați negociat dumneavoastră!”.
În replică, Pasztor a trimis luni o scrisoare deschisă, practic o a doua replică scrisă pentru Cornel Popa. Pasztor, pentru Popa: „Este de apreciat că ați realizat o parte necesară a modernizării aeroportului, dar, dacă păstram viteza de derulare a evenimentelor, probabil ajungeam în situația clădirii muzeului: în șase ani, rezultat zero! Am preferat să parafez contracte în câteva săptămâni, rezultatul fiind destinațiile anunțate: Barcelona, Milano, Torino. Iar din Torino spre Roma, Napoli ori Catania. Cele interne: București, Iași, Constanța. După cum am mai precizat, singurul precontract din arhiva Consiliului Județean Bihor, referitor la vreo cursă aeriană externă, este cel cu Ryanair, destinație Londra. Eșuat!
Cât despre fabulația Düsseldorf, nu există niciun înscris oficial care să confirme eventuale negocieri pentru această destinație, la fel cum nu există nici un document privind alte curse aeriene interne sau externe. Pentru rezultate, am schimbat viteza de lucru, după cum am schimbat și în cazul clădirii muzeului, unde în șase zile am realizat cât nu s-a putut în șase ani. În ultimii patru ani, Consiliul Județean a fost asemuit deseori în presă, drept sanatoriu. De aceea poate ar fi util să vă faceți campanie cu rezultate, având în vedere și faptul că alegerile locale au trecut, actuala campanie fiind cea pentru alegerile parlamentare. Concentrați-vă în a pune Bihorul pe primul loc, pentru că altfel riscăm să ajungem, odată cu Oradea de rang 2. Iar dacă acest lucru se întâmplă, peste patru ani iarăși vă veți trezi în ipostaza în care enumerați întâlniri pentru a lămuri situația”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!