„Vor fi doar trei curse pe săptămână, în loc de cinci, deoarece gradul de încărcare a scăzut sub 50%. Iar din martie nu se știe. Eu personal nu cred că vor opri internele pe Oradea, dar până nu primim un răspuns scris, nu mă pot pronunța”, ne declară președintele Consiliului Județean, Pásztor Sandor. De altfel, din martie nici nu mai pot fi cumpărate bilete pentru zborurile Blue Air Oradea – București.
„Au orar prost”
Potrivit lui Pásztor, concurența TAROM – Blue Air pe relația Oradea – București este pe cale de a fi câștigată de operatorul aerian de stat, care și-a micșorat prețurile, fiind acum comparabile cu cele ale Blue Air. TAROM are avantajul de a zbura zilnic spre București tur-retur, dimineața și seara. „Blue Air au un orar prost și vedem că, în ultimele luni, această cursă o câștigă Tarom”, constată același Pásztor.
Iată, așadar, cum Blue Air, în loc să demareze măcar o cursă externă de la Oradea, așa cum promiseseră în 2018, dimpotrivă, își micșorează activitatea aici.
Puterea orașului
În 2018, Ryanair își motivase stoparea curselor externe de la Oradea invocând tot motive de ordin comercial, la fel cum face acum Blue Air. Semn că, dincolo de a aduce operatori aerieni pe Aeroport, municipiul Oradea are dificultăți în retenția acestor companii. Iar aceasta spune ceva despre puterea economică a zonei. Rămâne de văzut care va fi gradul de încărcare al curselor TAROM spre Barcelona și Milano. Consiliul Județean a demarat deja o campanie publicitară pentru promovarea acestor zboruri, pe străzile din Oradea.
[related-post post_id=”2195104″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!