De la 31 martie 2021, toți contribuabilii își pot conecta aparatele de marcat fiscale la sistemul informatic al MF – ANAF. Este un pas important atât în ceea ce privește digitalizarea administrației fiscale și creșterea gradului de colectare, cât și pentru ușurarea sarcinilor contribuabililor, care nu vor mai fi nevoiți să depună lunar anumite declarații.
[eadvert]
Informații despre conectarea caselor de marcat la severul ANAF am primit de la Lévai Levente, director executiv la Sintezis Oradea.
„Conectarea efectivă a caselor de marcat o face firma de service. Potrivit Ghidului de pe site-ul ANAF, conectarea aparatului de marcat electronic fiscal la sistemul informatic MF-ANAF se realizează de către persoana autorizată de distribuitorul sau unitatea acreditată de service, la solicitarea utilizatorului”, precizează Lévai Levente.
Termenele limită
Operatorii economici încadrați în categoria marilor contribuabili au ca termen limită de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale deținute data de 30.06.2021. Operatori economici încadrați în categoria contribuabililor mici și mijloc pot conecta la ANAF aparatele de marcat electronice fiscale până la data de 30.11.2021.
Operatorii economici care achiziţionează aparate de marcat electronice fiscale ulterior datei de 1.12.2021, vor conecta casele de marcat la ANAF la data instalării aparatului de marcat electronic fiscal.
Este de așteptat, la fel cum se întâmplă de obicei, ca utilizatorii să lase pe ultimele zile conectarea caselor de marcat la ANAF. Având în vedere că în județul Bihor există circa 15.000 de case de marcat, specialiștii care se ocupă cu conectarea acestora vor avea mult de lucru.
„Este o muncă serioasă și din punct de vedere al logisticii. Noi, de acuma am început să informăm clienții. O firmă de service nu are doar două-trei case de marcat în întreținere și se aglomerează și n-o să fie timp pentru toată lumea”, spune directorul executiv al Sintezis.
Acesta adaugă că până la 31 noiembrie 2021 trebuie conectate la serverul ANAF toate casele de marcat, inclusiv pentru firmele care au activitatea suspendată și nu utilizează casele de marcat.
Contribuabilii trebuie să știe că procesul de conectare al caselor de marcat presupune costuri minimale în plus. „Aceste costuri provin de la dezvoltarea software necesară conformării caselor de marcat cu cerințele legislative, pentru că este nevoie de un upgrade de software la fiecare casă de marcat”, explică specialistul. Toată activitatea de conectare a caselor de marcat durează 1,5 – 2 ore, inclusiv partea birocratică.
Cum se face conexiunea?
„În funcție de tipul caselor de marcat, modalitatea de conexiune se poate face prin modem GPS, care funcționează cu o cartelă sim de date, sau prin rețeaua locală LAN sau wireless. Deci vor putea fi conectate toate casele de marcat, indiferent de locul de desfășurare a activității agentului economic”, precizează Lévai Levente.
Singura problemă care poate să apară este să nu fie semnal în zona respectivă. În acest caz, operatorii economici care utilizează aparate de marcat electronice fiscale instalate în zone nedeservite de reţele de comunicaţii electronice au obligaţia completării şi transmiterii unei declarații (electronic, format PDF, online), în formatul prevăzut în cadrul ordinului, până la aceleași termene. Acești operatori economici vor continua să comunice datele fiscale înregistrate de aparatele electronice de marcat prin transmiterea lunară a formularui A4200 până la data de 20 a lunii următoare celei de raportare.
„Conectarea caselor de marcat la serverul ANAF ușurează munca contabililor. Datele de pe fiecare casă de marcat vor fi transmise automat, la fiecare raport zilnic către ANAF”, subliniază directorul Sintezis.
Înrolare în SPV
Pentru un proces facil de conectare, contribuabilii se pot înscrie în SPV (Spațiul Privat Virtual). Lunar, ANAF transmite către operatorii economici utilizatori de aparate de marcat electronice fiscale, prin intermediul serviciului SPV, mesaje despre eventualele disfuncţionalităţi privind fişierele transmise de la aparatele de marcat electronice fiscale către sistemul informatic.
Trimite articolul
XCica ,,costuri minime,,! Cat o sa coste aceasta conectare ?Voi aplicati tarife dupa bunul plac jecmanind agentii economici!Inca o sursa de venituri la voi si de pierderi la noi!Pe noi cine ne apara de acestiFANARIOTI?
-
Daca-s asa minime de ce nu suporta ei costurile? Ca doar e o cheltuiala facuta pt ei sa stie cati bani tre’ sa inhate. Cica avantaj pt firme: i-i scuteste de depuneri de acte. Mai lipsea sa spuna ca aduce si plus de vanzari.
-
Corect, să suporte statul aceste costuri.
-