Lucrările la tunelul pietonal care face legătura dintre Piata Bucureşti şi strada Ecaterina Teodoroiu s-au finalizat. Viceprimarul Gheorghe Carp şi consilierul local PNL, Mihai Manea, au fost prezenţi ieri la inaugurarea noului tronson al pasajului subteran de sub Gara Mare, ce iese acum în strada Teodoroiu.
Cum s-a realizat pasajul din punct de vedere tehnic? Firma executantă Abed Nego Com a montat prefabricatele, a turnat beton pentru egalizarea cu pasajul existent, după care a realizat ieşirea pasajului dinspre strada Ecaterina Teodoroiu.
„Acest pasaj subteran era absolut necesar deoarece pasarela de la gară pe care traversau cetăţenii este veche de 100 de ani, iar acest pasaj subteran face legătura dintre strada Ecaterina Teodoroiu şi Piaţa Bucureşti, fiind foarte util pentru toţi oamenii din zonă şi pentru cei care au de traversat pe aici”, a declarat Carp, la faţa locului.
Lucrările au debutat la începutul lunii decembrie a anului trecut. Valoarea contractului de proiectare-execuţie-amenajare acces pietonal subteran este de 4.035.075 lei ( TVA inclus). Prin darea în folosinţă a acestui pasaj ce face mai accesibilă zona de case din spatele Gării, pasarela supraterană va fi desfiinţată cât de curând. Viceprimarul Gheorghe Carp spune că cel mai probabil această pasarelă va fi reamplasată în zona Şoselei de Centură (Densuşeanu), pentru acces spre Gara Ioşia.
C.C.
FACT BOX PASAJ
COSTURILE PASAJULUI
dezafectare linii – 79.669 lei
drum de acces – 103.298 lei
fundaţie pasaj – 898.727 lei
elevaţii, hidroizolaţii – 800.086 lei
finisaje pasaj – 192.965 lei
refacere linii – 335.811 lei
lucrări de structuri, construcţii, beton – 98.405 lei
foraje piloţi – 634.814 lei
refacere sanţ – 58.492 lei
demolare şi refacere peron linia 5 – 188.558 lei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!