De musai, cu drag! Firma arădeană Tehnodomus SA s-a angajat la o performanţă demnă de Prâslea cel Voinic în ceea ce priveşte construire celui de-al doilea pasaj al şoselei de centură. Lucrarea care, după proiectul tehnic trebuia predată în 20 de luni, va trebui terminată în 14 luni şi jumătate. Termenul curge de azi şi până în ultima zi din anul viitor, din cauză că majoritatea finanţării vine din fondurile europene gestionate de REGIO.
Aproape 100%
„În momentul în care ne-am asumat execuţia în acest interval, suntem pregătiţi s-o facem aşa”, spune Sorin Henţ, în numele firmei executante. Managerul zică că va grăbi organizarea de şantier astfel încât să fie gata în două săptămâni, faţă de o lună cât era prevăzut în programarea lucrărilor, şi că mobilizează toate resursele necesare pentru a putea avansa cât mai mult cu lucrarea în acest sfârşit de an. Termenul de execuţie al acestui pasaj a fost comprimat din cauză că procedura de achiziţie a fost „tracasată” de perdanţii licitaţiei, a precizat Dumitru Sim, managerul de comunicare. Rezultatul s-a tranşat în justiţie, la Curtea de Apel Oradea.
Adjudecarea lucrării s-a făcut la 97,27% din valoarea estimată. „Mi-aş dori ca, atunci când e vorba de fonduri europene, să ne apropiem de acest procent, din raţiuni de calitate a lucării”, apreciază Sim.
Odată terminat, pasajul va contribui la reducerea traficului de tranzit în Oradea şi la creşterea economică a zonei, apreciază viceprimarul Mircea Mălan.
Aproape 1km
Proiectul tehnic al acestui pasaj este similar celui care va trece peste DN 76, a spus Mircea Ghitea, managerul de proiect. Lungimea totală a pasajului este de 962 de metri, din care 226,3 metri sunt pasajul iar diferenţa sunt rampele de legătură. Lăţimea acestuia este de 19 metri – câte două benzi pe sens a câte 3,5 m, spaţii de siguranţă, spaţii de intervenţie de câte un metru, parapeţi de protecţie şi de separare a benzilor. În acelaşi contract este prinsă şi realizarea iluminatului public pe pasaj şi pe bretelele rutiere.
Pasajul va avea nouă deschideri. Pilelele şi culeele se vor realiza pe nişte fundaţii realizate pe câte opt coloane forate, aferente fiecărei fundaţii, la o adâncime de 12 metri. Peste astea vine un radier general pe care se vor ridica pilele şi culeele cu înălţimi de la 2 metri şi 4,40 metri. Pe partea de rezemare a pilelor şi culeelor vin montate grinzi prefabricate din beton, late de 1,3 şi lungi de 24 metri. Îmbrăcămintea rutieră e din beton asflatic iar proiectul prevede şi colectarea şi eliminarea apei pluviale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!