Consiliul local a aprobat indicatorii tehnico-econimici pentru pasajul suprateran pe centură, la intersecţia cu strada Universităţii, finanţarea se va face din creditul contractat de Primărie de la Banca Europeană de Investiţii.
Viceprimarul Florin Birta a prezentat, în conferinţă de presă, coordonatele investiţiei care ar urma să lege oraşul de zona comercială de dincolo de centură – „Amenajare intersecţie prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea și str. Universităţii”.
Alături de celelalte pasaje care au fost deja realizate pe centură (cele din dreptul DN 76 şi DN 79), acest pasaj are în vedere atât fluidizarea traficului, cât și eliminarea unei zone cu potenţial serios de accidente, soldate de multe ori chiar cu decese.
„Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei este de 42.074.960 lei, din care partea de construcţii și montaj reprezintă 29.913508 lei. În ceea ce privește durata de realizarea a investiţiei, aceasta este de 18 luni. Pasajul va avea o lungime de 645 metri. Avem o hotărâre în cadrul ședinţei de Consiliu Local de azi prin care includem acest pasaj în lista de proiecte finanţate prin creditul de 35 milioane de euro, luat de la Banca Europeană pentru Investiţii”, a spus viceprimarul Florin Birta.
În prezent, intersecţia străzii Universităţi cu drumul de centură al municipiului Oradea este realizată la nivel prin giraţie. Având în vedere că amplasamentul este aproape de zone de locuit, de supermarketuri, zone de instituţii și că deservește circulaţia de tranzit, fluxul circulaţiei în zonă este mare, situaţia creând dese blocaje în circulaţie. După finalizarea amenajării zonei şi după mutarea Pieţei Obor de pe str. Islazului adiacent giraţiei, este foarte probabil că va crește circulaţia dinspre centrul orașului spre noul amplasament.
Tocmai pentru contracararea acestei situaţii, s-a propus construirea pasajului denivelat care să asigure un anumit confort participanţilor la trafic, să mărească siguranţa circulaţiei și să micșoreze, totodată, timpii de parcurs și consumul de combustibil.
Pasajul va fi realizat de-a lungul drumului de centură, pasajul fiind asemănător cu cele realizate la ieșirea spre Arad și cea dinspre Nufărul și va avea trei deschideri cu o lungime totală de 80 m. Spre Cartierul Europa va avea amplasate panouri antifonice, care le vor dubla pe cele existente. Sub pasaj este prevăzută amenajarea unei treceri pentru pietoni și a unei piste de biciclete.
Practic vor fi două pasaje unul lângă altul, la mijloc existând o diferenţă de cca 1 m între ele, care să permită dilataţiile și contracţiile pe timp de iarnă-vară.
Citiți principiile noastre de moderare aici!