Proiectul Pasajului Meșteșugarilor, care ar urma să transforma zona într-o nouă poartă de acces în oraș cel puțin la fel de importantă ca și Calea Clujului, cu legături spre drumul expres de Arad și Autostrada Transilvania, a iscat discuții în contradictoriu între opoziția PSD și puterea PNL din Consiliul local.
[eadvert]
Proiectul a trecut cu voturile majorității liberale. Adrian Madar, consilier PSD a observat că „a lipsit dezbaterea la proiectul ăsta. Este un proiect de importanță foarte mare. E evident că va fi o continuare, poate două. Acum se termină într-un sens giratoriu. Care este continuarea acestei investiții majore?”, a cerut el să afle.
Primarul Florin Birta a explicat că „peste drum, peste centură, calea ferată și strada Corneliu Baba se termină în sensul giratoriu al drumul de legătură Oradea – Sântandrei. De acolo se va lega și în legătura cu autostrada și cu drumul expres Oradea – Arad”. Colegul lui Madar, Emil Pavel a chestionat soluția tehnică supusă la vot: „De ce s-a renunțat la subtraversare pentru o supratraversare care trece foarte aproape pe lângă acele blocuri și deranjează?”
La rândul său, Madar a interpelat executivul pe tema amenajării urbanistice din zona Meșteșugarilor Lăpușului în perspectiva lărgirii la străzii la patru benzi și a construirii viaductului: „nu am a văzut un studiu de fezabilitate pentru locurile de parcare pentru blocurile de pe Lăpușului. Tema de proiectare pe care le-ați indicat-o proiectanților a fost să găsim o legătură cu autostrada sau să facem o supratraversare peste centură?”
Primarul a spus că au fost studiate două soluții de către proiectanți. „Au studiat ambele propuneri. Terenul de fundare din zonă nu este unul care să ne fi permis efectuarea acestei investiții la un preț normal. Am fi avut probleme la subtraversarea liniei de cale ferată. Trebuie să subtraversezi patru benzi, calea ferată și strada Corneliu Baba. În urma analizei cost-beneficiu proiectanții au venit cu această variantă a pasajului.
Pe ambele părți vor fi montate panouri fonoizolante din material transparent. Nu ar trebui să fie un deranj”, consideră edilul.
Trimite articolul
Xasa se lasa obiceiurile din tata in fiu/ de la vechiul primar la noul primar. oricum, ce rost mai avea sa intrebe, ca doar stiu ei mai bine ce trebuie facut … si astfel vor fi toate constructiile in Oradea Mare:
– fara dezbateri cu locuitorii din zona, ca oricum nu inteleg nimic si mai rau AR AVEA UN CUVANT DE SPUS
– fara dezbateri publice, ca oricum primaria/ primarul face cum vrea + ar trebui sa explice cum a ajuns la concluzia ca trebuie facut, de ce acolo, de ce suprateran si nu subteran, cati bani dau oradenii, cam care sun conditiile pt constructori … DE CE NU DORESTE SA LUCREZE CU ANUMITI CONSTRUCTORI
Ceea mai buna politica atunci ii sa arunci proiectul public, adica le zici ca se face si PUNCT, dupa care ii lasi pe toti lingai si viniturile sa te laude si sa te apere de critici, dupa care iti iei comisionul.
P.S. – interesul si bunastarea oradenilor este lasat deoparte, pt glorioasa dezvoltare (orice ar fi cuvantul asta)
– vinituri – oameni veniti in oras care se bucura de conditiile de trai simple si comuniste ca si cum ar fi de lux: apa calda cand vrea primaria, construirea de locatii care nu arata ca si in proiect
DAR MACAR SE FACE CEVA … pt bunastarea oradenilor sau cel putin a catorva 🙂
-
Excelent comentariul tau. Am observat si eu ca cei care lauda excesiv primaria Oradea sunt in general cei care s-au mutat aici in ultimii ani. Sunt in general oameni cu mai putina educatia si e normal ca pentru ei traiul la bloc si beton in fata casei sa fie luxul suprem in viata. Mai pe romaneste, niste tarani care nu cunosc istoria orasului deci prin urmare nu stiu si nu ar realiza vreodata cum s-ar fi putut transforma orasul asta, intr-un mod diferit fata de betonarile epocii Bolojan si actual Birta.
De multa vreme se poate observa ca oradenii nu mai conteaza DELOC cand se face o chestie noua in oras. Oradenii sunt buni doar sa livreze taxe si impozite, parerile lor nu sunt luate in seama. In schimb, se face totul de pe lume pentru turisti si pentru atragerea de cetateni noi, sa se mute toti aici. Sa se mute, nu-i problema, dar sa respecte orasul si sa aprecieze si istoria lui, nu doar pseudo-luxul dat de lucrari de multe ori neinspirate. Sper ca Dl Birta sa fie mai deschis in a comunica cu cetatenii, nu ca Bolojan, care se credea un zeu in Oradea. Istoria orasului e mult mai vasta fata de ce ar putea mentalitatea de taran al lui Bolojan (si urmasii lui) sa priceapa. Dar asa-i aici, taranul este adulat de tarani.-
Domnule Ovidiu,
Ma număr printre “țăranii” care locuiesc in Oradea de mai bine de jumătate de secol…adică de când m-am născut.
Și credeți-ma ,dacă va considerați un “intelectual” ,eu prefer sa rămân printre “țărani”. Comentariul dumneavoastră este atât de departe de adevar încât nici nu ma obosesc sa va aduc argumente pentru a- contrazice.Sunt convins ca “adevărurile” enunțate de dumneavoastră nu au la baza valori morale ci niște interese meschine și mărunte. As putea sa fac pariu ca sunteți din aceeași tagma ca și cei pe care ii da afara Bolojan pentru ca ,pur și simplu, sunt niște paraziți. Va recomand călduros ,in situația in care sunteți capabil de asa ceva, sa ne prezentați “viziunea” dumneavoastră pentru dezvoltarea orașului. Sunt aproape convins ca ,dacă ar fi sa va treceti ideile pe o coala de hârtie vis-a-vis de acest aspect coala ar rămâne imaculata. M-am saturat de progeniturile ideologice ale lui Mang &co care vin și improasca venin pe aici doar pentru ca și-au pierdut privilegiul de a nu face nimic și a mai fi și plătiți pentru asta.
-
-
Chiar nu văd oră(d)șenii cum l-is șoselele? Chiar nu văd că “domn’ col. Bolojan” a început, în 2008, cu “turbogirația”(2 mil. Euro, pt. Beni, care, a susținut campania PNL, la acele alegeri) și, de atunci, a tot făcut proiecte, dintre care, doar podul de la centru’ de calcul și podul Dacia au fost ca “imaginea” locomotivei, adică în regulă….Știu oră(d)șenii că, pt.dealu’ Ciuperca, s-au mai alocat, cu majoritate, încă 2×1000000 din, din banii lor(taxe și impozite)? Știu că drumul expres a costat 16 mil de Euro, din care, doar 5 au fost din fonduri europene? Tot Beni….
Domnul consilier Madar a pus o intrebare foarte inteligenta, “Tema de proiectare pe care le-ați indicat-o proiectanților a fost să găsim o legătură cu autostrada sau să facem o supratraversare peste centură?”. Domnul primar a cazut in capcana si a dat cel mai neinspirat raspuns posibil, afirmand ca i-a cerut proiectantului sa analizeze ambele solutii. Adica primaria a dat solutiile, iar proiectantul nu a facut altceva decat sa le analizeze. Complet aiurea, deoarece proiectantului trebuie sa-i dai tema, iar proiectantul gaseste solutiile posibile, le analizeaza si le propune beneficiarului.
-
ok, la ce alta varianta se putea ajunge in afara de sub/supra traversare? traversare cu elicopterul? teleportare? sau poate pe alta artera – cazaban in loc de mestesugarilor?
-
Madar să-și vadă de PSD-u lui! Numa-ntr-o funcție o ținut-o, pe nevastă-sa… Să-și vadă de PSDR-u lu’Pantea, socru-său…Și de Aleșdu’ lui….
Valoarea apartamentelor din blucurie respective vor scade substantial. Poate sa zica primarul orice, va fi un deranj serios.
De-a rasul plansul. Voi va puteti inchpuiti, deci leaga o autostrada care nu exista de un drum express care, chipurile, s-ar realiza intr-un orizont temporal nedefinit , pintr-un pasaj. Eu unul ma cac pe mine de ras
-
nici covid nu exista? numa moaste si extraterestrii exista!
nu-i disconfort, daca nu stai tu acolo, ar trebui sa conteze confortul in primul rand si dupa aceea costul, va fi o lucrare care va dainui, zeci s-au sute de ani, deci daca faci ceva fa-ca lumea sa te pomeneasca de bine nu de rau
La capatul pasajului exista acel teren mare,foarte bun pt.a construi un intreg cartier de blocuri.
Păcat ca se construieste un asemenea mastodont intr un loc asa îngust. Este bataie de joc fata de locuitorii din zona. Consilierii se gandesc mai degraba la confortul celor care vor circula pe acolo cu masina decât la cei care locuiesc acolo zi de zi. Pana la urma daca se face drumul expres si prelungirea centurii spre autostrada, o coborare se poate face in acel sens giratoriu și cine vrea sa intre in oras sa foloseasca centura( pana la urma cu masina se face in 2…3 minute). Mi se pare un cost mult prea mare pentru ceva ce se poate face mult mai ieftin. Apoi se vorbea de un pasaj subteran in prelungirea străzii Cazaban. Dece acolo se poate dar pe Mestesugarilor nu? Probabil si acest proiect este facut dintr-un birou din Cluj fara studiu geo sau proiectanții aa fii iesit la fata locului.
-
Pai toate proiectele se fac la Cluj, vedeti astia care spuneti ca noi suntem cei mai cei, de ce si la astea ne dicteaza Clujul ce si cum sa facem. Vedeti chestia e ca acolo e miezul in orice, noi nu vrem sa atragem materie cenusie , nici sediile firmelor si institutiile sunt acolo. Studiul facut tot de Cluj a spus ca suntem ca un sat, l-a facut pe Bolojan sa demoleze pe unde apuca si sa oblige oamenii sa-si transforme casele in mini blocuri, sa le inalte. Deci noi jucam ce ni se canta de la Cluj. Noi nu suntem in stare sa facem un proiect sau nu avem arhitecti, tot timpul apelam la clujeni? Penibil
Cu olandezii v-aţi consultat?
Trebuie şi o staţie de autobuz.
cine plm sunt consilierii psd? niste nulitati