Anunțat inițial pentru 1 mai, startul la șantierul pentru pasajul pe sub bulevardul Magheru și reconfigurarea Podului Dacia ar urma să înceapă în 1 august, a spus ieri viceprimarul Florin Birta. Începerea lucrărilor a trenat mult și din cauza birocrației necesare pentru autorizația de construire. Săptămâna trecută, în cadrul ședinței Comisiei de monumente, lucrarea botezată „Soluție inovativă pentru creare undă verde pentru tramvai Pod Dacia – B-dul Magheru Oradea” a primit OK-ul așteptat.
„Am obținut în acest moment autorizația de construcție pentru pasaj, a fost depus proiectul tehnic de către firma care a câștigat licitația, urmează ca în cel mai scurt timp proiectul tehnic să fie verificat de către verificator și înaintat către Inspecția în Construcții. Estimarea noastră este că în jurul datei de 1 august vom începe lucrările la acest pasaj”, a declarat Birta.
Sub pământ
Proiectul se referă la realizarea unui pasaj subteran pe sub B-dul Magheru, pe relația Aleea Ștrandului – Parcul Traian, care să preia integral traficul rutier. Soluția asigură prioritate pentru tramvaie, ceea ce ar trebui să le crescă frecvența de circulație și să scadă timpul de parcurgere a curselor. Cu acest argument a fost cotractată și finanțarea europeană pentru acest proiect. La pachet vine și reconfigurarea Podului Dacia. Acum, trotuarele au câte 2,6m. Vor fi îngustate pentru a permite amenajarea a șase benzi pentru rutier și spațiu separat pentru tramvai.
Lucrarea e contractată de asocierea Freyrom SA, Prodcons Group SRL, Integrated Road Solutions SRL și Electro Excel Green Consulting SRL, cea care a lucrat și la Podul Centenarului. Valoarea contractului este de peste 14,5 milioane lei TVA. Sursa de finanțare o reprezintă fondurile europene prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
Sub trafic
Conform edilului, o bună parte din lucrare se va face sub trafic. „În funcție de cum va decide constructorul, vom avea restricții de circulație în zonă. Însă încercăm ca atunci când vom începe efectiv lucrările la pasaj, lucrări care vor dura aproximativ 12 luni, circulația mașinilor să nu fie oprită, vom încerca să nu blocăm accesul auto în zonă, chiar dacă circulația va fi mai îngreunată. Cel mai sigur vom opri circulația tramvaielor pe o perioadă de 60 de zile, dar OTL va asigura în acea perioada transportul călătorilor în acea zonă”, a precizat vicele.
Citiți principiile noastre de moderare aici!