Pasajul s-a executat de-a lungul drumului de centură, de o parte și de alta a străzii Universității, are 3 deschideri de 24 m și o lungime de 72 m, lungimea totală a rampelor fiind de 473 m.
[eadvert]
De asemenea, pasajul are două benzi de circulație pe sens, lățimea părții carosabile fiind de 14 m. Bretelele de legătură la girație, câte una pe direcție, vor asigura toate relațiile de legătură între drumul de centură și drumurile laterale. Lățimea părții carosabile a bretelelor este de 3.5 m și va fi delimitată de un trotuar în zona sensului giratoriu. Sensul giratoriu va avea 5 ramuri: Borș, Cluj, str. Universității, str. Ogorului și strada nouă de acces la Piața 100.
Lucrări la pasaj
În prezent se lucrează la sensul giratoriu de sub pasaj. În vederea execuţiei acestuia, în perioada 9 – 27 februarie circulația pe relația Borș-Cluj se desfășoară prin: bretea – sens giratoriu existent – drum colector – centura Oradea, iar circulația pe sensul Cluj – Borș se desfăşoară prin: bretea – sens giratoriu existent – bretea centura Oradea. Circulația dinspre Piața 100 înspre str. Universității, cât și virajul spre stânga sunt interzise și semnalizate corespunzător (obligatoriu la dreapta), cu accesul interzis sub pasaj.
În ceea ce privește lucrările executate, după forarea celor 53 de piloți, s-au executat pilele și culeile, după care s-a trecut la montarea celor 45 de grinzi prevăzute în proiect, care au rolul de a susține grinzile pasajului. Astfel, 15 grinzi au fost amplasate aferent deschiderii dinspre Cluj a pasajului, alte 15 grinzi s-au montat la deschiderea dinspre Borș și ultimele 15 grinzi în partea de mijloc a pasajului.
Rampele sunt asfaltate la nivel de binder, urmând să fie realizată și asfaltarea. Totodată, de-o parte și de alta a pasajului s-au montat stâlpi de iluminat.
Pe sub pasaj, la capătul dinspre Cartierul Europa, a fost realizată o trecere pentru pietoni/ pasaj pietonal cu lățimea de 4 metri, la care urmează să se execute lucrările de finisare. Această trecere va face legătura cu Piața 100 pentru cei care vin de pe strada Universității, cu semafoare în dreptul benzilor de ocolire a pasajului.
„În ceea ce privește pasajul propriu-zis, a fost realizată armarea structurii acestuia, s-a realizat suprabetonarea și urmează ca, în funcție de condițiile meteo, să se treacă la lucrările de hidroizolație. Aceste lucrări specifice de hidroizolație necesită însă temperaturi cu plus zi/noapte și lipsa umidității. După realizarea acestora se va continua cu asfaltarea pasajului, astfel ca până în luna aprilie întreaga lucrare de amenajare a intersecției prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea și str. Universității să fie gata”, a declarat primarul Florin Birta.
Pasajul este construit de Primăria Oradea, iar lucrările sunt executate de către firma SC Porr Construct SRL. Șantierul a demarat în luna octombrie 2019, iar valoarea contractului de lucrări este de 30.103.485,75 lei (fără TVA). Conform contractului, termenul de finalizare pentru amenajarea intersecției prin pasaj denivelat între drumul de centură al municipiului Oradea și str. Universității este aprilie 2021.
Trimite articolul
XGreu se misca cu el. Dar legatura din spatele Era cu Ocsko trebuia sa fie gata din noiembrie. Apropo unde e pasarela pietonala de la Auchan spre Leroy Merlin care trebuia finalizata de 1 an?
-
Unde nu ai inteles ca prioritatea primarului vechi si actual este 0 pt cetateni astia mai razvratiti care vor sa umble sau sa foloseasca alte mijloace de transport decat masina?!?!
Unde nu ai inteles ca REGENERAREA urban de care se tot vb, se foloseste tot in folosul celor cu masini … desi ar trebui sa fie invers.P.S. – macar s-a facut ceva sa ramana peste ani si ani, macar avem betoane cu ce ne lauda
Chiar era așa nevoie mare să se frezeze la capătul dinspre Auchan pe întreaga lățime drumul? Foarte inspirați, au lăsat așa de săptămâni, că ei nu se uită la meteo și brusc iarna a venit frigul la care nu se poate asfalta. Nu cumva să se desfășoare mai fluent traficul… Nu contează nici, că ne distrugem mașinile în gropile rezultate în urma frezării.
Hai mai scutiți-mă de texte precum “Progres fără deranj nu există”, ba da există cu deranj minim dacă se gândește cineva și are voința să coordoneze lucrurările să asigure un impact minim ,dar la noi constructorii își bagă picioarele în deranjul nostru.
-
zsizsi daca nu-ti convine te poti muta la tara, esti carcotas tu si cei ca tine care nu stiti decat sa criticati.
GO Bolo! Izbanda e aproape.
-
bravo, vesnic prezent pupincuristul numarul 1
-
cateodata ma intreb daca ovi e om ok sau e vreun ionel.
-
-
zise drop si mai da-du o limba in dosul lui Bolo.
-
fundul lui bolo miroase bine; nu stiu ce aveti de preferati diaree socialista
-
pai conturul asta il are deja din noiembrie… cand naiba ii da drumul ?
-
Cand o sa vrea Zeul Bolo. Inchina-te si roaga-te zeului sa iltermine si sa te lase sa circuli pe el
-
esti nebun?
-
e plin de imbecili in orasul asta
-
tu esti cel mai mare
-
multumesc pentru preaslavire, sunt zeul tau.
-
-
-
Inainte cine vedea pe centura frana la sensul giratoriu, unii nu si il luau din plin. Dar acum nu mai ai de ce sa franezi, va dati seama cei care vin ca nebunii dinspre cimitir urca pe pasaj si e curba, mai ales cand va fi ud. Presimt ca vor fi accidente la greu, poate vor si zbura prin balustrada daca nu va fi ceva balustrada solida. Sau cum e pod e expus poleiului mai repede decat soseaua la nivelul solului, problema e ca e viraj si stilul de condus al multora va fi distractiv de urmarit ce se va intampla in zona asta.
Plm ca in noiembrie era aproape finalizat, cica trebuia doar asfaltul, acum e doar 80%, peste 3 luni va fi 70%, tot astia care fac Ciuperca lucreaza si aici? Bine cat timp a fost inchisa piata 100 nu s-a lucrat la sensul de sub pod, acum cand e piata si nebunie hop acuma s-au apucat.Pun pariu ca de aceea dureaza cat mai mult sa se poata da bani mai multi prin modificari de proiect si tot felum de marlanii tipice firmelor de casa carora li se permite depasiri si scuze platite.
-
Pai normal ca v-a fi modificat dupa ce v-a fi gata… sa faci cu o banda pe sens strampta care merge spre sens, adica toti cei care vor sa mearga spre piata si se mai pune o trecere cu semafor… coada pe prima banda tot pana Leroy o sa fie…
-
Dar banda aia chia e stramta si cu schimbari de directie a bordurii la unghi. Deja toata e livita si urme de cauciucuri. Bag eu pula in zgarcenia betonatorului. De abia incape o masina acolo.
-
tu ceri mai mult beton!? prea mult beton in benzile alea, trebuia lasat spatiu verde intre rotile masinilor, sa se bucure si tree huggers.
-
se pare ca si cei de la primarie sunt ca tine niste idioti, poate lucrezi acolo
-
-
-
…decât atunci când V-A înV-Ăța ceV-A ortografie
-
Totuşi, ditamai construcţia s-a făcut destul de repede, doar dacă facem o comparaţie cu timpul necesar amenajării pieţei din Centru, de lângă Teatru !