Terminat de vreo şase luni dar ţinut închis traficului rutier până în ziua de azi, pasajul rutier peste calea ferată din zona Metro trece acum, prin ultimele lucrări obligatorii înaintea dării în folosință. Două magistrale de alimentare cu apă, peste care constructorii au ridicat pilonul, sunt acum anulate şi se lucrează la reţelele de by-pass care să alimenteze Oradea şi Băile Felix.
„Miercuri şi joi se lucrează la interconectarea conductelor de by-pass, ca să nu mai treacă pe sub piciorul pasajului. De la vibraţii, sub pilon puteau fi în pericol să fie fisurate, în condiţii de trafic”, ne-a declarat prefecul Claudiu Pop. Concomitent, se anulează conductele vechi, în care se toarnă beton. Pe amplasament sunt muncitorii firmelor Strabag şi de la ARL.
Carul înaintea boilor
Desigur, pentru un privitor de pe margine, aceste ultime lucrări seamănă bine cu ceea ce ar fi trebuit să fie, de fapt, primele lucrări, obligatorii înainte de turnarea primei cife de beton.
Conform Companiei de Apă, regulamentar, înainte de începerea lucrărilor, pentru acest amplasament s-a cerut aviz. „Au fost informaţi dinainte că pe acel amplasament există acele conducte de apă de mare dimensiune”, ne-a transmis Renata Tripa, purtător de cuvânt a Companiei de Apă.
„CNADNR au făcut acest proiect peste reţelele noastre. Acum un an şi jumătate le-am spus că trebuie să mute conductele că în condiţii de încărcătură pot ceda şi nimeni nu îşi asumă asta. Au făcut lucrările, le-au terminat în toamna trecută şi i-am sesizat din nou pe constructori şi abia atunci s-au trezit că trebuiau mutate conductele. Muncitorii noştri sunt cu echipele lor acum pe amplasament”, ne-a spus Ovidiu Gavra, directorul Companiei de Apă Oradea.
Întrebat de ce s-a ajuns cu acest proiect în situaţia prezentă – să se tragă conducte pe sub sub un pilon gata ridicat, când poate era firesc că lucrarea să se facă înainte de începerea şoselei, reprezentantul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) Bihor a refuzat dialogul.
„Nu am dreptul să comunic cu presa. Întrebările dumneavoastră sunt tendenţioase, nu doresc să răspund”, ne-a declarat Octavian Balog.
Având în vedere lucrările, Compania de Apă a întrerupt miercuri, pentru o zi, alimentarea cu apă potabilă a orădenilor din Calea Clujului (între str. Tileagdului şi localitatea Oşorhei, cu toate străzile adiacente acesteia), Ogorului, Apateului, zona de case din Cartier Nufărul delimitată de străzile Ciheiului – Nufărului – Ogorului, Cartier Tineretului, Cartier Grigorescu, zona cuprinsă între drumul de centură Oradea. În aceeaşi situaţie se află şi clienţii din Hidişel, Drăgeşti şi Ceica. Şi spre Sînmartin s-a sistat furnizarea de apă dar comuna nu va suferi din acest motiv. „Avem o rezervă de apă pentru întreaga comună, pentru 24 de ore”, ne-a spus primarul Lucian Popuş.
Inaugurare
Conform prefectului Claudiu Pop, vineri şi sâmbătă urmează splălarea conductelor noi de apă iar luni este programată proba de greutate a pasajului, aşa numita „încărcare statică”. Pasajul se va umple pe toată lungimea sa cu camioane încărcate şi va sta aşa o noapte întreagă. Pasajul de centură care iese din Calea Clujului are 1,8 kilometri, din care pasajul efectiv are o lungime de 75 de metri. „E posibil ca marţi să-i dăm drumul, sub rezerva că toate lucrările evoluează cum trebuie”, anunţă prefectul vestea aşteptată încă de la finele anului trecut.
Citiți principiile noastre de moderare aici!