Reorganizarea traficului rutier prin tunelurile subterane și prin bretelele de la suprafață a făcut ca viteza de deplasare a mașinilor să crească, în proporție egală a săltat și gradul de satisfacție al șoferilor. Cel puțin al celor care tranzitează orașul pe relația Magheru – Nufărul, unde fluidizarea este evidentă.
Pentru pietoni, amenajarea a adus „mobilitate” în plus, mai exact, pentru a ajunge la destinațiile unde au treabă – piață, cetate, spre Aura sau la Finanțe, traseele s-au lungit. În Piața Cetate au fost amenajate opt sau nouă treceri de pietoni, pentru a rezolva accesul pietonal pe toate direcțiile. Cei care au de mers pe direcția Parc 1 Decembrie sau „Billa” spre Nufărul, pe la blocul Aura, trebuie să ocolească, practic, toată piațeta. Nici nu e de mirare că mulți trecători nu se pot orienta ca lumea și se trezesc pietoni pe linia de tramvai.
Pe relația cu piața, accesul este ceva mai lejer, dar orădenii mai vârstnici nu sunt fericiți cu organizarea pentru că traseele sunt alambicate și mai lugi.
„Foarte nemulțumită sunt cum au conceput trecerea de pietoni de la stația de tramvai de la ex-Billa, spre piață. Trebuie să treci vreo cinci treceri de pietoni, cu semafor, fără semafor, cu ocolire mare până să ajungi la zona de intrare în piață. Cei mai mulți sunt (suntem) la o anumită vârstă. Nu s-au gândit deloc și la pietoni”, a postat o orădeancă în social media, în grupul „Oradea”.
Comentariile iscate arată că majoritari sunt cei care apreciază construirea pasajelor, din postura de șoferi, decât cei preocupați de pietoni.
De altfel, conducerea Direcției Tehnice din Primăria Oradea admite că noile construcții lungesc traseele pietonale. Directorul Sebastian Marchiș spune că, în parteneriat cu Poliția Rutieră, a fost decisă configurația actuală, în favoarea șoferilor.
„Dacă vrei să mergi la piață, poți trece pe platoul de la Catedrală sau trebuie să ocolești pe pasajul de la Piața Cetate. Spre Aura, de la Bila, trebuie să ocolești sensul giratoriu. Dacă puneam pe direcția cealaltă, blocam traficul de tot. Decât să blocăm tot traficul, am preferat să meargă cetățenii puțin mai mult decât înainte. Dacă aveam încă o trecere de pietoni, mergea tramvaiul mai greu. A fost un plan discutat, de la început, cu Poliția Rutieră”, a declarat pentru Bihon.ro directorul Marchiș.
Proiectul care a revărsat peste Oradea peste 85 milioane lei se numește, „Coridor de mobilitate urbană durabilă din Piața Emanuil Gojdu – Piața Cetate Oradea” și ar trebui să aibă ca rezultat favorizarea transportului în comun în fața mașinii proprii, aceasta din urmă e important factor poluator.
Cu siguranță, cu reamenajarea traficului, poate că tramvaiul a câștigat ceva în rapiditate, dar incomparabil mai mult confort a adus investiția pentru șoferi. În acest condiții, slabe șanse mai sunt ca orădenii să lase mașinile acasă, ca să ia tramvaiul.
Trimite articolul
X“A fost un plan discutat, de la început, cu Poliția Rutieră”, a declarat pentru Bihon.ro directorul Marchiș.”
Si la nici unul din geniile astea nu le-a trecut prin cap ca se putea llejer face si o trecere subterana pentru pitetoni?
Acolo unde traficul urca la suprafata, la fisc, pentru pietoni se putea rezolva problema lejer.
Nici macar geniul ilie stietot nu s-a gandit la asta?
Bine pe ilie il doar undeva de pietoni, stim. Capodopera asta il reprezinta 100%
E buna asta cu “mai mult confort a adus investiția pentru șoferi.”
Mai ales cand ii vand cum stau incolonati bara la bara pe absolut fiecare bretea laterala. si nu doar la orele de varf…
-
S-a mai creat ceva cu aceste pasaje. Seara dupa ora 20, motociclistii zboara efectiv pe sub pasaje, in toate sensurile, ambaland la maxim motoarele. Practic pasajele au devenit locul lor de joaca. Din cate stiu sunt si limitari de viteza pe alocuri. Dar pentru ei nu conteaza. Politia ce are de spus?
-
Cei care se plâng sunt persoanele vârstnice care în general evită pasajele pentru că trebuie să urce/coboare scări.
-
Văd zilnic cum se riscă să traverseze tot bulevardul pe la pasajul pietonal pe Dacia. Nu le doare piciorul doar când trebuie să calce pe scări?
-
-
Pe bune ? Acolo trecere de pietoni ?Chiar ?ce ai zice,daca in situatia in care ai fi sofer,ce ar trebui sa parcurgi acel traseu zilnic cu masina,nu in calitate doar de comentator,sau pieton,te’ai trezi cu o trecere de pietoni,acolo,fiind nevoie,ca tot traficul sa fie oprit pentru a acorda prioritate,cand de fapt,pietonii,pot foarte bine,traversa pe la suprafata ? Iar aglomeratie,e peste tot,in orice oras mare si inafara tarii,acolo unde volumul de masini e mare.Asta,indiferent cum sunt de bine gandite traseele,tot exista aglomeratie.Doar ca afara,nu exista nici atat de multi,cârcotaşi ca in tara,nici destepti,nici comentatori,pe care nu poti sa-i multumesti,indiferent ce ai face.
-
Chiar boule, chiar. Am zis trecere SUBTERANA, adica nu s-ar intersecta cu traficul, pentru ca masinile ar fi sus, pricepi? E vorba de zona de langa Grivitei. Traficul nu ar fi fost oprit deloc, asa ca nu te stresa/panica atat. Si ca fapt divers, mori daca te opresti cu bolidul (de fapt rabla sau aparatul tau de poluat atmosfera) 20 de secunde sa treaca pietonii?
-
Pietoni sa mearga in Teleorman. Noi vrem pasaje , parcari masini. Dezvoltare
-
Da, ca te-ai nascut cu roti sau ceva. Ai auzit de Utrecht? Probabil ca nu, si nici de directia in care merg marile orase europene, adica mai putine masini, aia inseamna dezvoltare, nu aberatiile tale . Dar romanul tot in urma cu 30 de ani e, si o sa fie in urma tot timpul, si tu dai exemplu bun de gandire in sensul asta.
-
Care sunt acele oraşe,de care pomeneşti ?
-
Era evident de la inceput ca se sacrifica orice notiune de mobilitate (in sensul modern al cuvantului, prioritizarea mijloacelor alternative), de dragul unei “autostrazi” urbane, sa se circule de la A-Z cat mai repede, si doar de la A-Z. Nimic despre trotuarul din coltul blocului “Cicero”, de latimea unui canal de vizitare? Asta in contextul in care se reabiliteaza centuri ale centrelor europene prin marirea spatiului destinat pietonilor, biciclistilor, si micsorarea celui destinat automobilelor (proiectul Universitatii Weimar pentru reabilitarea Ring-ului din Leipzig si alte exemple).
-
Bolojan e peste universitatile naziste. Nu are Germania ce are Oradea. Cine a auzit de Leipzig? Oradea e peste
Problema in cazul asta, din pacate, nu e la cel care cere ci la cel care da. Primaria scrie proiecte de dezvoltare durabila si mediu si face poduri, sosele, parcari si toarna betoane. Exact opusul a ceea ce ar trebui sa faca. Faptul ca se finanteaza astfel de proiecte miroase a putina coruptie prin ministere si a prostie din partea UE care nu verifica atent, bazandu-se pe romanii corupti. Daca marii psdisti din opozitie ar vrea sa faca ceva cu adevarat, ar sesiza diversele foruri care pot fi sesizate pentru deturnari de fonduri. Dar ei de fapt sunt doar niste prosti care vad doar nimicuri…
Cine a făcut trecerile de pietoni s-a gândit la Orădeni, să facă mai mult fitness.
Ăsta e viitorul : pasaje cu satisfacție.
Push me, and then just touch me
Till I can get my satisfaction, satisfaction
Numitilor Bolojan Ilie, Bîrța Florin, Dragoș Marcel și Nica Antonia puțin le-a pasat de pietoni. În vederea ducerii la îndeplinire a ordinelor lui Bolojan-Sarcofag marionetele de la Primărie au supus unei constante bătăi de joc locuitorii din Centrul Civic și din Cartierul Nufărul. Dacă făceai vreo observație Bîrță zâmbea amabil în vreme ce corupta Nica îți arunca o privire superioară. De dubla și nerușinata protejata și a lui Bolojan-Sarcofag, și a prefacutului episcop Bercea. Ce sa mai spun de parlamentarii liberali? De Arina Mos, de sinistrul Hatos, de profitorul Caus, de incruntatul Cupșa? Niște parveniți. Ascensiunea acestor impostori trebuie oprita. La alegerile care se apropie.
-
Acest proiect a trecut prin mana a 3 sau 4 proiectanti, pina la stadiul actual.
Mobilitatea urbana durabila este doar titlul sau denumirea proiectului.
Cu acesti domni proiectanti doar atat s-a putut. -
Dana Rogozneanu, vezi c ai uitat de Cornel Popa, Gheorghe Carp, Cupșa, Cherecheș, Popa Lucian, Arina Moș, Bolojan, și alții. Sebastian Lascu s-oretras, spre lauda și aprecierea lui. Cum de ai uitat de ei?
Nici pe acelea existente nu le folositi…))))
sandu2100 sovinule, nu iti ajung 15 conturi pe celalat site ? Mai scrii si aici cu numele altuia
-
Care nume sunt alea? Asta are zeci de conturi aici, pe bihon si pe facebook. Numai cu asta se ocupa toata ziua..APTOR
Sandu2100 prostul Oraziiiiiii.
sandu2100 asta e un sovin care il uraste pe Bolojan, uraste Oradea si Romania. Are multiple conturi pe situul geaman. Aici scrie cu numele altuia
S-ar fi putut face trotuar în paralel cu linia de tramvai între Aura si Bila, oricum au stop mașinile când are liber tramvaiul, deci n-ar încurca pietonii circulația, părerea mea.
Nimeni,niciodata,pe români nu-i va putea multumi !
-
Noroc caa pe tine te multumeste si te face fericit orice c**t.
Problema trecerilor de pietoni din Centrul Civic se putea rezolva foarte simplu si mult mai ieftin ,cu doua pasaje subterane chiar cu scari mobile pt pietoni, una la piata mare si inca una in dreptul Catedralei, erau gata mult mai repede si nu costau nici 10% din cat au costat pasajele subterane pt masini.
-
Dar nici comisioanele nu erau pe masura