Potrivit CJ Bihor, vor fi construite patru noi pasaje rutiere care vor fluidiza traficul pe cele mai aglomerate artere din Oradea, la ieșirile spre Arad, Cluj și Satu Mare. Până la finalul lunii martie, va fi finalizat proiectul tehnic, în cursul lunii aprilie urmând să obțină avizul Comisiei Tehnico-Economice a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
[eadvert]
„Ne propunem ca până la sfârșitul lunii aprilie să publicăm licitația pentru selectarea constructorilor, iar la finalul lunii august să începem lucrările propriu-zise. La sfârșitul anului viitor, după finalizarea pasajelor, circulația la ieșirile din Oradea se va face mai fluent, cel mai mare câștig fiind pe Calea Aradului”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Primele două pasaje se vor construi la ieșirea din Oradea înspre Arad. Primul este subteran și va trece pe sub sensul giratoriu existent de pe Centura Oradea. Următorul pasaj este suprateran și va trece peste sensul giratoriu existent de la intersecția cu intrările la centrele comerciale.
Un alt pasaj suprateran va fi situat deasupra sensului giratoriu actual, la ieșirea din Oradea spre Oșorhei, în zona Cartierului Tineretului. Cei care vor dori să evite Oșorhei, vor avea alternativa de a circula pe centura localității, al cărei traseu pornește din același punct.
Cel de-al patrulea pasaj va fi construit la ieșirea din Oradea înspre Biharia, într-un nod rutier important, la intersecția cu drumul expres din zona comercială. Tot aici va fi prima coborâre de pe drumul de legătură dintre Oradea și Autostrada Transilvania.
Cele patru pasaje vor avea lungimi între 400 și 570 de metri, cu valori estimate între 7,6 și 9,4 milioane de euro. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.
Proiectul este realizat de Consiliul Județean Bihor, în parteneriat cu Primăria Municipiului Oradea și CNAIR.
Trimite articolul
XEste chiar de apreciat tot ce se realizeaza in si pentru orasul nostru dar chiar nu se vede din “avion ca intrarea ceva mai importanta dinspre satu mare este de fapt lângă Lidl unde se formeaza cozi imense zilnic…chiar nu poate mijlociu cineva si pentru toti cei care trecem prin treaba asta zilnic începând de dimineata…bine ar fi dacă ar marfa cineva in control sa vada cum este incercata răbdarea zilnic a oamenilor …sper ca mesajul sa ajunga la cine trebuie…multumesc…
-
Mai aveți 2 săptămâni răbdare, pana se va da drumul la noua legatura dintre Centura și Autostrada…
Va intreb propaganda, are Viena asa ceva? Ca in tara nu avem adversar la dezvoltare, repede sare Propaganda sa critice, numai comentarii anti dezvoltare
-
intradevar altii nu fac lucrari fara rost, doar pt a popmpa bani in firmele de partid sub lozinca “dezvoltarii”
Bravo
DACA tot se VA lucra la pasaje in Calea Aradului cred ca ar fi bine facut tot acum si deranjul cu linia de tramvai spre aeroport sa nu inceapa cand VA fi gata pasajul.
-
Dezvoltatea inseamna ca tot timpul sa fie lucrari
-
De-ai avea tu lucrări în capul tău non-stop, dar cred că ești cauză pierdută. Universul nu irosește resurse pentru tine.
-
nu vad sensul pasajului de la iesirea spre Cluj din momente se va finaliza centura Osorhei.
La fel spre Satu Mare. Odata finalizat drumul de legatura autostrada-centura, traficul se va muta acolo
-
Tocmai că pasajul trebuia făcut pentru centura de Oșorhei nu spre pasajul CF. Eu oricum voi folosi drumul vechi pentru că ies din oraș pe Calea Clujului, dar nici bine nu se va deschide centura, că va fi restricționat accesul din cauza șantierului. Bravos, perfect gândit. Mai bine ar face un drum expres până după Piatra Craiului cu un tunel. Autostradă nu vom avea nici peste 10 de ani și oricum va ocoli mult, în timp tot acolo ești și ai și consum mai mare, poate un grad mai ridicat de siguranță.
Sper sa apuc centura de nord a orasului, abia aia va insemna “fluidizare”. Pasaje la fiecare intersectie e doar imagine, muta problema in alt loc, nu o rezolva. Apoi investitii masive in mijloace alternative, principii moderne de mobilitate. Pomeneste cineva aici de Viena, sunt propuneri de a trece de la 4 benzi pe sens la doua (in intersectii) pe Gurtel, asa ceva la electoratul fidel, nedespartit de masina, ar insemna sinucidere in masa. Nu, masurile luate nu sunt obsolete, sunt mulate pe electorat. E absolut necesara permanenta la putere, altfel pica un sistem, anturaj, de la amanti (nu judec orientarea) la nepoti si cumnate.
-
Eu am spus ca Viena e sat pe langa Oradea si dezvoltarea de aici
De ce nu poate deveni Oradea un oras al biciclistilor ? Amsterdam este un oras de 10 ori mai mare ca si Ordaea si acolo functioneaza … oare de aceea ca parcarile supraetajate si pasajele sunt mult mai scumpe ca si niste piste de biciclete ??