Valoarea totală a celor trei proiecte se ridică la suma de 395.394.106,60 lei, cu o valoare nerambursabilă de 209.539.301,01 lei.
Pasajul Decebal – Vladimirescu
Actualmente, pasajul Decebal-Vladimirescu este în lucru, fiind forați 168 de piloți dintr-un total de 278, iar termenul de realizare este de 21 de luni. Valoarea proiectului depus este de 112.131.835,98 lei.
„Obiectivele acestui proiect, care vin în rezolvarea necesităților identificate, sunt: reducerea emisiilor de echivalent CO2 (gaze cu efect de seră), descongestionarea traficului rutier la orele de vârf, crearea unei unde verzi pentru transportul în comun, modernizarea şi extinderea sistemului de iluminat public”, a transmis Primăria Municipiului Oradea într-un comunicat de presă.
Etapa 1 – Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii
Proiectele „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1, și achiziția a 10 autobuze electrice” și „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2, și achiziția a 10 autobuze electrice” au fost depuse spre finanțare prin Programul Regional Nord-Vest 2021–2027.
Urmează procedura de licitație a acestora, iar termenul de execuție este 22 de luni. Totodată, pentru autobuzele electrice, licitația publică este în curs de finalizare.
„Valoarea celor două proiecte depuse este de 283.262.270,62 lei. Proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 1, și achiziția a 10 autobuze electrice” este în valoare de 134.488.234,61 lei, iar proiectul „Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii, Etapa 2, și achiziția a 10 autobuze electrice” este în valoare de 148.774.036,01 lei”, se arată în comunicat.
În cadrul proiectului se va realiza o bandă dedicată pentru tramvaie și autobuze, prin realizarea unui pasaj subteran în intersecția dintre Bulevardul Magheru, Strada Republicii, Strada Brașovului și Strada Louis Pasteur (zona Magazinului Crișul). De asemenea, se va reabilita suprafața carosabilă, iar spațiile pietonale și trotuarele aferente se vor mări. Totodată, vor fi realizate piste de biciclete.
Pentru descongestionarea intersecției de la Magazinul Crișul se propune realizarea unui pasaj rutier inferior amplasat pe Strada Calea Republicii pe relația Nord – Sud.
Etapa 2 – Coridorul de mobilitate urbană Magheru-Republicii
„Proiectul vizează zona cuprinsă între Magazinul Crișul (din dreptul Parcului Petőfi) și Gara Oradea (Strada Sf. Ladislau). În această etapă se urmărește realizarea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată Gara Centrală Oradea. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului”, a transmis Primăria Oradiei.
Totodată, se va reamenaja zona din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier, se va crea o zonă intermodală în Piața București. Astfel, se va reabilita suprafața carosabilă și trotuarele aferente Străzii Republicii, se vor moderniza stațiile de tramvai și autobuz, se vor înlocui stâlpii de susținere a firului de contact și altele.
Pentru pietonalizarea Pieței București din zona Gării, se propune realizarea unui pasaj rutier subteran amplasat pe Strada Calea Republicii pe relația Nord – Sud.
Trimite articolul
XAu primit fix nimic. Cum să primească finanțare niște proiecte la care abia s-au depus aplicațiile? Doar contractele aprobate și semnate la nivelul structurilor CE au acordată finanțarea. Nu este cazul decât la Decebal, care ține de CJ Bihor. Celelalte țin de PMO, așadar sunt doi beneficiari diferiți. Nu sunt la grămadă și nici nu ar putea fi. La Bihon ați fost mințiți de către cei ce au comunicat stadiile acestor obiective.
Să trăiește mașina. Și mai multe autobenzi i Oradea.
Grandomanie la maxim pt. un orașel în România. O grămadă de autobuze în plus. De ce nu?
Pt ca si aia s-au prins ca se fac pasaje fara nici o utilitate ca si cea de pe Borsului, doar de dragul de a da de lucru firmelor de partid.
Oradea Mare lui Klaus Shwab.
Auzi bai la astia cu doua clase – CO2 (gaze cu efect de seră).
Gaze de etnobotanice pentru voi, sunteti nebuni la cap.
au dat de comisioane, de aia ii zicea studiu de fezabilitate, nu pare nimic fezabil la cateva, plus ziceam ca renunt la masina, nu vad un viitor in care pot
Nu ar trebui primadata terminat Decebal Tudor Vladimirescu și apoi început gara și Crișul?????asa veți paraliza toată centru iarasi handicapaților!!!!!
Psrcarile pe Magheru se desfii teaza. Urmeaza demolarea caselor de pe Pitagora si Baraganului, uraaa. Si Mageru cu Republicii cu o banda doar, uraaaa
Oradea e cel mai mare oras de 5km. Pe vremea lui Filip lumea murea de foame in oras, era saracie. Acum atragem cele mai mari fonduri UE, traiasca Birta cel mai bun primar din tara