Înainte să se încheie șantierul pasajelor din Centrul Civic, municipalitatea orădeană anunță că în toamna viitoare, cel târziu, vor începe săpături de mare amploare în zona gării. Proiectul prevede că traficul rutier va intra în pasaje subterane, iar la suprafață va rămâne transportul în comun.
[eadvert]
Primarul Florin Birta a prezentat, în conferință de presă, proiectul reamenajării străzii Republicii, pe tronsonul cuprins între Magazinul Crișul și Gară.
„În zona Gării va fi practic un hub intermodal de transport, având în vedere că va exista legătură între tren, tramvai, autobuz și celelalte mijloace de transport, cu o parcare de scurtă durată pentru cei care vor ajunge aici. După semnarea contractelor de finanțare, care se va întâmpla în această toamnă, vom demara procedura de licitație pentru execuție, iar asta înseamnă că undeva în vara – toamna anului viitor, vor putea începe lucrările propriu-zise”, a anunțat primarul Florin Birta, într-o conferință de presă.
Valoarea proiectului este de 18,5 milioane euro fără TVA, proiectanții lucrării sunt firmele clujene SC Someș – Top – Grup SRL și SC Costin și Vlad – birou de proiectare SRL. Lucrarea va fi acoperită din fonduri europene, atât pe partea de proiectare cât și pe partea de execuție.
În această etapă se urmărește crearea unei benzi dedicate pentru tramvai și autobuz prin realizarea unui pasaj subteran în zona stației de cale ferată. Astfel, traficul rutier va intra prin subteran, iar tramvaiul și autobuzele vor circula la nivelul solului. Proiectul mai prevede reamenajarea zonei din fața Gării Oradea, prin crearea unei piațete publice deasupra pasajului subteran rutier și realizarea unei zone intermodale în Piața București (nod între următoarele tipuri de transport: feroviar, tramvaie, autobuze regionale, autobuze OTL, taxi).
Pe Republicii rutier, banda dedicată liniilor de tramvai și autobuzului, va fi separată de circulația auto. Cu mașinile, se va merge pe o singură bandă pe sens. Hub intermodal pentru pasageri Practic, în zona gării va fi un hub intermodal de transort, care să asigure pasagerilor acces la tren, tramvai, taxi, autobuze interjudețene și intraurbane, plus o parcare de scurtă durată, pentru cei care debarcă în zonă, a precizat primarul.
„După semnarea contracteor de finanțare, în toamna această, în vara sau toamna anului viitor vom putea începe lucrările pentru construcție”, a mai spus Birta. El a precizat că nu se va interveni la piațeta de la Magazinul Crișul, aceasta fiind porfirată de curând.
Bandă dedicată pentru tramvaie și pasaj subteran pe Bulevardul Magheru din Oradea
Trimite articolul
XPrioritate 1. Sa fie terminat toate lucrarile incepute.
Povesti.
-
Oradea in urmatorii 20 de ani va scadea sub 100mii locuitori, deci e de ajuns o banda. Bolojan stie ce ne asteapta in viitor, el gandeste dezvoltarea
Republicii cu o banda pe sens pt masini ? Cred ca unii au luat-o razna.
Oamenii astia clar au probleme la mansarda.
Efectiv distrug orasul.
O singura banda de mers pentru masini pana la gara, separata de tramvai?
Si daca va fi un accident, ce se intampla, se va bloca toata circulatia?
Salvarile pe unde vor trece?
Efectiv o bataie de joc.
Si mai si numesc coridor de mobilitate.
Dar probabil asta e scopul, creaza blocaje in trafic, pentru ca e clar ca asta se va intampla, nu are cum sa functioneze si sa fie fluent traficul in acest mod, ca apoi tot ei sa vina sa zica ca trebuiesc rezolvate conflictele de trafic si sa mai dea de lucru la firmele de casa.
-
Si sa mai demoleze niste cladiri,ca doar este lucrul la care se pricep cel mai bine…
-
O singura banda pe sens e o idee buna. Se va circula in sir indian, cu viteza mai mica adica 50 kmh nu 90, diminuand din zgomotul infernal de trafic de viteaza. Ambulantele si pompierii, politia etc vor putea sa circule pe banda dedicata tramvaielor si autobuzelor.
-
O banda e buna cand nu ai zeci de mii de masini. Acolo ar trebui 3 benzi
-
Prea mult mai este pana la alegeri
Ca sa fie opriti nebunii si ticalosii astia trebuie revolte, proteste!
-
hai sictir mic socialist
E chiar grozav. Se reinventeaza trecerile pentru pietoni din zona Crisul 😀
De fapt, cu o singura banda pe directie, masinile vor stationa, mai degraba, asa ca trecerea va fi sigura pentru pietoni. Cu, sau fara semafor.
Oare ce se va intampla cu pasajul actual de la Gara Mare? O sa treaca masini pe sub gara? Tot pe o singura banda, evident, cu semafor pentru a decide care-i directia de mers. Sau, poate, viziunea lor merge si mai departe, si vor trece si trenurlie in subteran, iar actualele peroane vor deveni zona pietonala/de recreere.
Apropos de hub intermodal…
Conform definitiei, si in acest moment zona Garii este hub intermodal. Ma rog, deocamdata este cam suspendat, data fiind limitarea tramvaielor. Dar, daca ar dori sa modernizeze cu adevarat zona, gara ar trebui sa devina punct terminus pentru mai multe linii de autobuz, incluzand peroane pentru acestea, inclusiv autobuze regionale.
Dar, de fapt, si aceasta se intampla, oarecum, chiar la inceputul bvd Stefan cel Mare.
Corect ar fi, asadar, sa se puna in evidenta faptul ca se remodeleaza hub-ul intermodal existent, nicidecum ca se implementeaza un asemenea hub.
Oameni fără minte! În loc sa faci 3 benzi pe sens pentru că momentan nu ajung 2,idiotii le reduc la una sa fie blocaj total după încă 2 ani de lucrări. Pe orice stradă cu 2 benzi pe sens din Oradea dacă se blochează una din benzi automat se formează ambuteiaje! Proiectanți de rahat!
-
Acea singura bandă va fi blocată de mașinile care vor dori să intre în sensul giratoriu pentru că va fi coloana până după intrarea în pasaj și de acolo tot visul cusut cu ață de aur se va destrăma, viața omoară teoria din birou. Tot proiectul e pentru a fluidiza transportul public, nicidecuum să rezolve ceva pentru șoferi.
Cred ca proiectul asta ca si multe altele ii facut deniste incompententi cu diplome care n-ar avea loc decat in primarie… La gara nici acuma nu ajung parcarilen cand toata zona aia e plina de parcari. Omg asa proiect de 2 lei numai pnl putea sa faca….
Ce proteste sa se faca? A ajuns motorina la 7 lei in cateva zile si nimeni nu comenteaza nimic…
Asta e tentinda in occident, reducerea numarului de benzi. Doar ca acolo s-au luat din timp masurile necesare pentru diminuarea numarului de masini in trafic, parcari limitrofe legate la transport in comun, transport in comun performant, piste de biciclete interconectate. Cum la noi lipsesc, e adevarata sinucidere sa faci o banda pe sens la un inel ocolitor al centrului.
-
Si mai vor sa demoleze Sucevei pt 4 benzi , iar aici reduce la o banda
-
Un sens giratoriu la crisu ar fii suficient,dar na undeva tre tocați bani,și sau cumva tre ciordit am vrut sa zic.
-
Nu. Pe un bulevard aglomerat un sens giratoriu ar ingreuna si mai mult traficul decat o fac semafoarele. Coloana oprita intermitent pt. a da prioritate la sensul giratoriu si care se pune din nou in miscare pt. fiecare masina in parte pierde mai mult timp decat o coloana oprita la un semafor, care asteapta lumina verde si care, odata pusa in miscare, trece apoi grupat prin intersectie. Pe unitatea de timp prin aceeasi intersectie trec mai multe masini decat la sensul giratoriu, acesta fiind o solutie doar pt. artere cu trafic redus, unde un semafor nu se justifica pt. ca nu se formeaza cozi si, in consecinta ar exista timpi morti. Nu degeaba pe bulevardele americane nu vei vedea sensuri giratorii, ci sisteme de semafoare sincronizate. Numai ca edilii nostri ne-au demonstrat ca nu inteleg si nici nu stiu utiliza semaforizarea. Cel mai recent exemplu e “noul” bulevard Nufarul, care a inghitit o gramada de bani, dar pe care se circula la fel de prost ca inainte, daca nu si mai rau, pt. ca suita de semafoare sunt complet desincronizate. Iti da verde unul, te opreste urmatorul. Unde mai pui ca s-a pastrat semaforizarea “cu buton” la trecerea de pietoni din Cantemir, care opreste aleatoriu coloana de masini abia pusa in miscare de la semaforul din intersectia cu Apateului, intr-un mod absolut nejustificat. Ce rost ar avea un semafor cu buton pe un bulevard pe care oricum ai in amonte si in aval, la mica distanta, alte semafoare, care oricum opresc traficul in mod regulat, moment in care pot trece si pietonii? Dar, nah, nu le poti cere, pt. ca nu pot. Nu-i duce mintea mai mult pe domnii edili. Altfel ar fi inteles ca toata problema de fluiditate a traficului pe axa Nufarul>Crisul>Gara>Stefan cel Mare ar fi putut rezolvata printr-o suita de semafoare inteligente, care sa dea unda verde de la un capat la altul, viteza optima de deplasare pt. a beneficia de aceasta unda verde fiindu-ti indicata in clar prin afisaje electronice. Ar fi costat mult mai putin, si ar fi optimizat la maximum traficul pe infrastructura existenta. Nu mai aveai nevoie de nici un pasaj prin cenrul orasului. Ei, bine, poate ca exact de asta nu se doreste implementarea. Costa prea putin…
-
pnl -sclavii firmelor de constructii , si invers. sinergia faptelor😁😁😁🤣
in filmulet se vede un om care merge prin aer …