Aprobat cu numele „Coridorul de mobilitate Magheru – Republicii din Municipiul Oradea”, proiectul inițiat de municipalitate vorbește de crearea undei verzi pentru tramvaie pe porțiunea Magheru – Republicii, printr-o serie de amenajări ample, inclusiv cu tuneluri subterane.
[eadvert]
Încă din acest exercițiu financiar sunt disponibili bani pentru documentațiile și studiile proiectelor de mobilitare urbană din intervalul de finanțare 2021-2027, motiv pentru care Direcția Managementul Proiecte cu Finanțare Internațională va depune o cerere de finanțare pentru realizarea studiilor și documentațiilor tehnico-economice ale proiectului, estimat la peste 25 de milioane de euro.
„Suntem acum la nivel de idee de proiect. Uniunea Europeană are, acum, o linie de finanțare pentru documentații, iar în exercițiul 2021-2027 va finanța execuția acestor proiecte”, declară Marius Moș, șeful Direcției.
Proiectul propune următoarele: „crearea undei verzi pentru tramvai prin realizarea a două pasaje subterane în intersecția B-dul Magheru – strada Republicii și strada Louis Pasteur precum și în intersecția dintre Piața București, strada Republicii și strada Ștefan cel Mare, reabilitarea liniei de tramvai, realizarea unei zone pietonale în Piața București, modernizare stații de tramvai și autobuze, creare centru intermodal în Piața București, în fața Gării Oradea (aici vor fi stații de transport public feroviar, tramvai, autobuze locale, regionale și taxi)”.
Trimite articolul
XPretul de 25 milioane este astronomic cine naiba fixeaza asemenea preturi exorbitante.
-
Acuma, nici cu preţuri mici nu se pot face lucruri bune. Un lucru bun costă ! Lucrurile ieftine,aşa se şi comportă: ca lucruri ieftine !
La gara nu vad rostul. Acolo nu e trafic mare nici la ore de varf. Acolo se vor expropria casele si terenurile de sport de se face pasaj, numai asa va fi loc pt benzile laterale. Iar la Crisu cum vin apele de pe deal la o ploaie si cum se inunda zona aia nu stiu ce super canalizare va face fata sa se inunde zona. Din nou bani aruncati la P-ta Bucuresti acolo e complet inutil, dar face bine la exproprieri si mai ramne loc de blocuri pe langa, dar asta momentan nu s-a spus ca trebuiesc mici demolari.
-
De principiu, consider ca ar putea fi foarte util un pasaj in gara. Dar alte 2 prioritati cel putin la fel de utile consider ca ar fi un pasaj in zona Lotus- Nufarul(str. Nufarului) si un pasal in zona Piata cetatii( blv. Dimitrie Cantemir) si mi se pare straniu ca nu pare nimeni sa le ia in considerare!
-
La gara nu are rost, stii ca se expropriaza case pe muzeului, si o parte din terenurile de sport, pt a face loc deasupra pt benzile laterale si pt sensul giratoriu de la pasaj. Asta nu spune acum Bolo ca urmeaza macelarirea zonei.
-
Ideea este buna, fara pasaje subterane traficul va fi din ce in ce mai greu in Oradea. Dar sa nu uitam ca in fiecare vara la o ploaie torentiala intersectia de la Magazinul Crisul se inunda. Nu vreau sa ma gandesc cum va fi pasajul subteran. Defapt acum cativa ani magazinele din pasajul pietonal au fos inundate, apa avand peste 1 metru inaltime. Poate in acel pret de 25 mil euro sunt incluse pompe de mare capacitate pentru eliminarea apei cand ploua.
Ce tot prioritizam linia de tramvai ca stai jun de ora pana vine un tramvai. Mai bine puneti mai multe tramvaie ca e mai simplu, dar nu se poate ca nu e maximizat la maxim profitul
Important să fie șantiere cât de multe. Doar ne-am obișnuit. Ce pasajul peștelui este necesar la gară? Poate pentru pietoni. Și acela există de fapt, dar nu se folosește. Mai bine oprești mașinile butonând ampulea. Pe când autostrăzi suspendate și metrou? Bani pentru dezinsecție nu se dau de la UE?
-
Ba pasajul de la gara pare intens folosit dupa miros cel putin
Totuși nu se poate schimba orașul fără șantiere? PSD ar face pasaje, drumuri și poduri fără șantiere! Prea multe șantierele astea! Ce ne trebuie infrastructura din astea…sa dea mia bine bani la noi, oameni! Capitalism rau
Înainte ca un mănunchi de politicieni -fiecare grup cu clica de specialiști- să decidă și să lanseze șantiere fanariotice, nu ar strica consultată și branșa specialiștilor independenți: arhitecți, urbaniști, poate și sociologi. Oare suntem în racordați la trendul european de urbanizare (confort urban, eficiență), sau numai construim imagini.
-
Ce inseamna fanariotice in expresia “santiere fanariotice”, sau vrei sa spui faraonice? Daca esti dragut si vrei sa explici, poti sa o faci in idish-goreasca, daca preferi mai mult! In alta idee, pari critic abonat, sau esti vreo agentura din asta mai exogena ce tocmai ce-ai intrat la pensie si ai timp generos la dispozitie.
-
O scurtă incursiune în DEX poate fi lămuritoare. Pentru oricine.
-
-
astea se fac fara studiu, nu trebuiesc experti, asa spune bloomberg si e de ajuns. Doar situatia traficului din New York e la fel cu Oradea, ambele sunt la fel de mari deci se poate aplica , de aceea trebuie oamenii sa isi inalte casele pt a deveni zgarie nori.
In legatura cu pasajul de la magazinul Crisu, s-au trezit si bogatasii care stau la vilele de pe deal din zona spitalului, Doja, sau mai sus pe la Saldagiu,, ca nu mai au chef sa opreasca la semafor… vor sa circule fara oprire, ca ei sunt grabiti si importanti…
-
Corect, la fel ca cei de pe Facliei si Adevarului :)))
Vreti fluidizare. Aplicati metoda din orasele mari, faceti sens unic magheru republicii cu drumul expres sens unic invers. Cu mici modificari de acces se poate realiza, si daca mergi 1-2 km in plus dar ar deveni fluid traficul. Asa e in Cluj Brasov Iasi etc. Si s-ar putea aplica si pe Tudor cu Splsi si Principatele unite.
in fata la magazinul Crisul e chiar indicata o trecere sub pasaj, cand cobori dinspre spital e blocaj. in schimb cel de la hotel Continental va fi cu impact zero, niciodata nu am vazut imbulzeala si trafic blocat spre Strandul Municipal si oricum se va strangula traficul imediat peste pod in mega giratie.
10 ani şantier. Adio fluidizare Magheru. Sper sa fie măcar comisioane OK.