Strada Meșteșugarilor va deveni o cale de acces în Oradea de o importanță comparabilă cu cea a Căii Clujului. O prelungire a acesteia peste câmp, dincolo de linia de cale ferată, va lega urbea de nodul rutier unde se întâlnesc, indirect, drumul expres dinspre Arad și ieșirea de pe Autostrada Transilvania. Proiectul a început în mansatul lui Ilie Bolojan și e continuat, acum, de Florin Birta. Consiliul local are de aprobat, joi, soluția tehică la care s-a ajuns și estimarea de cost.
Racordare la infrastructura mare
Primarul a plasat investiția într-un tablou mai larg – proiectele Autostrăzii Transilvania și a drumului expres iau viteză, și spune că rostul acestei investiții „este pentru a nu ajunge în situatia altor orașe, care au rămas neconectate la infrasructura rutieră majoră”.
[eadvert]
Conform proiectului care va ajunge la vot în Consiliul local, costul drumului și a pasajului este estimat la aproximativ 7 milioane euro. Drumul de legătură va avea o lungime de 940 m, exceptând girațiile de la cele două capete. Pe o lungime de 300 m se va construi un viaduct care va trece peste șoseaua de centură, peste linia de cale ferată și, dincolo de aceasta, peste strada Corneliu Baba.
Drumul va avea profilul de 4 benzi, câte două pe sens, pornind de la baza pasajului și până la legatura cu Calea Aradului. Pasajul, exlică Birta, va avea câte o banda pe sens. Pe pereții pasajului vor fi montate panouri fonoizolante. Primarul consideră că pasajul va fi o lucrare frumoasă, de arhitectură, mai degrabă decât una de infrastructură.
Deranjul, însă, e evident pentru o parte dintre orădenii din vecinătate – pasajul va fi construit la o distanță de șase metri față de blocurile de pe Meșteșugarilor, ajungând până la primele etaje ale acestora.
Primarul insistă că lucrarea are toate avizele necesare și că s-a făcut inclusiv studiul de însorire, pentru a se verifica dacă umbrește sau nu blocurile vecine. Regimul drumului și, deci, al pasajului, este pentru traficul ușor.
În prezent, strada Meșteșugarilor este cu două benzi, va fi lărgită la 4 benzi, prin exproprierea terenurilor adiacente, care nu sunt în proprietatea primăriei.
Florin Birta spune că s-a studiat și varianta unui pasaj subteran în locul viaductului. Acesta ar fi adus beneficiul evident al îngropării poluării, inclusiv fonice, dar costul ar fi fost dublu și ridica dificultăți sub aspectul subtraversării luniei de cale ferată, spune primarul.
Trimite articolul
XAsa da, ar trebui la multe in oras, sunt mai simplu de realizat decat cele subterane, de aceea in SUA e plin de ele in orase
-
Da e mult mai util pasajul suprateran ca sub el mai ai benzi de circulatie si/sau parcari. Si tot ce e posibil sa fie mai ieftin decat cel subteran
Super , ce o sa se bucure de zgomot cei care stau in blocuri, cand o sa treaca masinile pe langa ei la 6 M .
Votati BOLO -Birta ….
Aaaaa am uitat de taxele marite …..
-
jiji,
cara-te la Bucuresti -
si acum nu tot la 6 metri trec masinile ? Dar cei care stau la parter sau case pe toate strazile din oras aia nu se bucura? daca ridici inaltimea distanta fata de bloc nu tot aia e?
-
Nu,nu e tot aia.
-
De ce nu e tot aia?
-
Stai sub sau în lateral de pasaj câteva minute și ai să vezi de ce nu este la fel.
-
-
-
-
Bai gigi dar acum la distanta de bloc trec masinile pe mestesugarilor?
-
Domnule Ioan , distanta de la sosea pe unde trec masinile in momentul de fata este de aproximartiv 8m, facand un calcul simplu :
Banda pe carecircula +banda pe care acum sunt parcate masini 2.30m (cand o sa fie dat in folosinta , nu va mai fi parcare , o sa fie banda pentru mers spre dreapta ) +trotuarul 1.60M +spatiul verde 1.80m aproximativ.
Deci daca desfinteaza parcerea si o transforma in banda de circlatie , fa si tu un calcul simplu.
Plus ca nu e tot una ca o banda a pasajului va ajunge la nivelul doi a unui bloc, asfel distanta este mai mica( distanta de la etajul 1/2/3/4 este mai mare acum pana la banda 2 pe care circula masinile in monetul de fata). deci crecand nivelul pasajului , acesta ajunge in dreptul apartamentelor de la etajele superioare 2/3/4 iar distanta pana la nivelul acestui pasaj este de 6M fata de 10-14/16 M cat este in momentul de fata.
Oricum unii nu inteleg , dar sunt invitati sa mearga la fata locului sa vada situatie si dupa aceeea sa comenteze, ca e usor sa spui ‘jiji ‘cara-te la Bucuresti , dar e mai greu sa intelegi problema creata.-
Dracu stie ca in tarile civilizate sunt pline orasele de strazi suspendate si metrou suprateran si nu se plange nimeni. Eu stau langa linia de tramvai nici nu le aud
Pasajul va avea panouri laterale pt izolatie fonica. Dar cei care au geamuri pe bulevardele mari aia nu se plang? Pe sub pasaj nu va fi trafic mai mare decat e acum . Dar cand vii de la coada vacii si nu ai mai fost prin lume, o chestie ca asta e ca aparatul foto la inceput care fura sufletul omului.-
Esti retardat de la coada vacii intradevar , cand spui ca nu auzi zgomotele de pe sosea.
Mai idiotule , nu este totuna sa ai trafic de masina la nivelului de geam de la etajul doi, ce nu pricepi idiotule, iar ca altii din alte tari nu se plang , asta nu ai de unde sa stii ca nu locuiesti in alte tari … iar daca locuiesti acolo, ce te fute grija ce este la noi si ce parere au pe cei care-i afecteaza direct aceasta lucrare. Asa ca stai la coada vacii ( de unde probabil ai venit ) si suge mielu. -
Pt cretinul oradean. Daca nu era pasajul si traficul trecea pe la parter nu era deranj? Acum va fi liniste la parter si deranj la doi! Bai cretin mai esti nici nu ai citit ca are panouri laterale. Deci pe cei de la parter da-i in pula , numai aia de la doi sa nu-i deranjam. Se vede cine e venit de la coada bacii, ca mai toti din iosia ce sa mai spun.
-
Ni ma ,da mandru vorbiti!!!Leji-va dupa satelit!!!
-
-
Voi l-ati votat. Asa-i cand nu cititi “programul de guvernare” pun pariu va 90% habar n-aveti ce urmeaza sa se faca in oras. Asa ca mucles si rabdati. Acum o sa spuneti ca nimeni din iosia nu l-ati votat.🤣🤣🤣
-
numa intreb: oare nu crezte valoarea zonei daca o sa fie conectata usor la autostrada? panourile alea ajuta si ele.
-
-
-
Mai bine sa ne dia noua bani la oameni! Sa avem și noi bani egali! Toți e egali dar ăștia rai e zgarca și construiește chestii in loc sa dea bani! Politicieni toți e rău!
Aici mesajul prioncipal este “exproprierea terenurilor adiacente, care nu sunt în proprietatea primăriei”.
In articol mesajul principal este “exproprierea terenurilor adiacente, care nu sunt în proprietatea primăriei”
-
bine ca e numai terenul din fata casei, si nu le demoleaza casele
-
1) Acest lucru nu este sigur.
2) Daca amintesc bine si in proiectul original al drumului expres a fost ideea drumului suprateran, si vezi ca ce avem acum.-
pe mestesugarolor in zona caselor se pot face 8 benzi fara sa darami nimic. nu vreau sa dau idei, ajung 4 + pista
-
-
Regenerare pe dedesubt, abed nego poate face lucrari de arta.
Rederendum la valori în Euro peste x000000. Masina de cot nu este forezã.
Hai sã mutãm gara pentru extindere.
-
Pe cea veche o facem muzeu.
Pasajul e buna idee. Doar ma inteeb daca e bun locul. E propice acel.loc pt cei ce vor dori sa urce sau cobioare pe viitorul.drum.expres.
Ma gandesc ca vii din Rogerius de ex, esti oe actuala centura, cam ce tra sa faci ca sa urci pe acest pasaj?!
-
Pai daca va fi singura cale de acces va fi nasol , ca tot traficul actual de pe calea aradului se va muta aici. Ar mai trebui sa aiba o intersectie cu calea santandreiului. Ca altfel va fi foarte aglomerata zona
-
Nu vii pe acolo. Vii pe podul Sovata. Toti o sa mearga pe acolo. Si asa toata ziua zona Onestilor-Aradului e supraaglomerat acum toti se vor muta pe Lapusului. Drumul expres ar trebui sa mai aiba o legatura cu calea Santandrei doar o va traversa.
-
O sa lergeasca si Onestilor la 4 benzi! Accesul la drumul expres se mai poate face si prin giratia de la capatul lui cazaban
-
Acolo nu trebuie largita onestilor ca podul sovata e mic. Acolo ar fi mai indicat sens unic pe mestesugari, onesti. Sens unic lapusului cu cazaban, sau sens unic tudor vladimirescu cu splaiul crisanei, principatele unite. Ar trebui calculata si varianta asta. Mult msi ieftin si eficient. Ocolesti un pic dar ar fi mai fluid
-
👍👍👍
-
Cea mai buna idee.
-
Din pacate idiotii din primaria or sa exproprieze randul de case de pe onestilor, pentru a face loc pentru benzi suplimentare, chiar daca pe cealalta parte e teren verde. Se stie ca in Oradea a detine o casa proprietate persoanala este vazuta foarte rau, e aproape un delict. Doar cei de la blocuri au parte de maxim de respect, restul stau cu gandul la demolari, mai rau ca in comunism!! Asta e, Bolojan si Birta vor distruge orasul iremediabil.
-
ovi, asa te invata la psd?
-
-
-
Faceti si un cosmodrom va rugam.
Sa poata sa vina turistii si din spatiu!
Locuiesc pe Meșteșugarilor. Cei ce ajung aici doresc ori sa vireze spre Densusianu ori invers. Nu pasaj suprateran trebuie ci sens giratoriu la Densusianu colt cu Meșteșugarilor.
7 mil eur…hmmmm. Si cum era cu wc.uri publice ca ar fi prea scumpe. ?Totul e relativ.
O idee idioata. In zona e problema cu parcarile oricum. Unde o sa parcheze cei care nu au locuri de parcare? Deoarece nu sunt suficiente pt toti? Plus cei de la parter si de la etajul 1 o sa stea cu zidul de beton in fata? Pt ce? Nu a fost niciodata aglomerata strada asta. Nu isi avea rostul. Erau alte chestii mai importante de facut. Era suficient sa o asfalteze ca e plina de gropi
-
Se fac parcari sub pasaj.
-
Fa si tu un calcul simplu, 10% “comision “sau spaga spus pe romaneste ,pentru primar si ceilalti care au votat proiectul si asta doar pe un proiect , ca in Oradea sunt o gramada de proiecte si lucrari in desfasurare, deci gandeste-te cat ‘bonus “incaseaza acestia de la constructori….
-
Păi, n-ai dovezi…Dacă e așa cum spui, ar trebui înlocuiți. Și ăștia, conduși de “domn’ col. Bolojan”, îs cu “para-ndărătu’?
-
Cat este de greu sa cumperi de ex. un Passat TDi nou pe firma si sa-l “vinzi “in acte catre o persoana apropiata de conducerea primariei.
Nimeni nu da spaga direct in plic ( doar prostii ) , toata lumea o da si o primeste sub diverse bunuri sau servicii.-
Ai văzut că expropiază terenul unde va fi stadionul, de la Selina? Beni nu le-o primit gratis cândva, pt. blocuri? Turbogirația i-a costat pe orădeni 2mil de Euro, tot în buzunaru’ lu’ Beni. A fost imediat după ce a câștigat “domn’ col. Blojan”, în 2008. Aceași rețetă, cum spui tu, cu Passatu…Totuși DNA mai este? Și de nu, cine-i mai oprește și pe ăștia?
-
-
-
Fuga la DNA fa o plangere si i-au prins. Fara dovezi e zero. Cu ce va bateti capul unii
-
Păi îs bani publici, din impozite şi taxe. la fel ca şi banii de salarii ai aleşilor. E o suspiciune rezonabilă :))))…
-
-
Va dati seama de ar face metrou in oras, cum ar sari toti cretinii ca va fi cutrmur cand trece metroul pe sub blocul lui. Idioti mai mari ca in Oradea trebuie sa cauti bine. De ar fi dupa noi nu s-ar face nimic niciodata
-
Probabil ti-e manjit botu’ in mari de la cat lins in fund ai practicat, bai baiete. Oradenii sunt foarte critici cu orice investitie fiindca tin la acest oras, nu vor sa se faca treburi doar de dragul de a se face. Tu esti exceptia, sigur ai venit din vreun sat parasit de lume in care n-aveai wc in casa si acum orice beton ti se pare de domeniul sf-ului. Oradea se poate lipsi de tarani ca tine.
-
Da am venit aici nascut din a 3 generatie de oradeni.
-
Dar auzi Ovi asta e un pasaj la care nu se expropriaza nimic, e plina lumea de strazi suspendate si pasaje. Ce ai vrea sa nu se faca nimic? Apoi o sa urlii ca stai 1 ora sa iesi din oras cand mergi la tine la tara de unde esti? Tu te visezi sa stai ca la tine la tara si la oras. Aici sunt tramvaie, metrouri unde e cazul( deci si tie tie frica ca face cutremur metroul), asta e la oras, trafic galagie. Pasajul asta nu va genera zgomot ca daca ar fi fara traficul tot pe acolo ar trece. Nu vad ce te agiti atat si ne faci pe toti tarani, poate tu esti vinitura.
-
Nici eu nu apreciez unele proiecte, dar asta e, studiul comandat de primarie acum cativa ani, a spus clar ca oradea arata ca un sat, deci casele sunt inamicii primarului. Si va face orice sa poata demola cat mai multe cautand orice motive. Dar in Nufarul e ok sa desfiintezi locuri de parcare create acus 10 ani sa demolezi case ca sa le muti acolo. Aici in cazul asta nu sunt exproprieri. Iar nu va deranja ca are panouri fonice laterale. Nu ma fa taran ca is mai orasan ca tine cu mult. Da e porcarie sa expropriezi casele pe onestilor cand ai loc vizavi, ca apoi terenul ramas sa-l dai la Prima pt blocuri. Dar nu ai dreptate cu pasul asta. Nici cu stadionul nu sunt de acord, asta e parerea mea, nu trebuie sa ne faci tarani cum ne facea Drop.
-
ovi, dar de sari ca ars la vorbele lui Marius? te simti idiot? is tarani si lingai toti pt ca nu-s de acord cu tine?
-