Noul drum de legătură va fi efectuat între nodul rutier din Ioșia, care va avea legături către Sântandrei, Centură Sântandrei, Oradea și Centura Oradea și strada Meșteșugarilor. Pentru a nu afecta traficul de pe Centura Oradea, accesul va fi făcut printr-un pasaj subteran, care va trece pe sub Centură și pe sub calea ferată Oradea-Arad, dar și pe sub noul drum de legătură dintre Oradea și Sântandrei (strada Corneliu Baba).
Noul pasaj are ca scop accesul rapid dinspre autostradă către zona Ioșia, Calea Aradului și bulevardul Tudor Vladimirescu.
Potrivit primarului, pasajul subteran va avea o lățime de aproximativ 10 metri, din care 7,80 vor fi dedicați carosabilului, urmând a fi amenajate și 2 trotuare a câte 1,10 metri fiecare. Regimul de înălțime va fi de cel puțin 5 metri, astfel că pasajul va putea prelua și traficul greu.
Edilul estimează că proiectul va fi finalizat până la finalul acestui an, iar cel mai târziu la 1 martie va putea fi aprobat în Consiliul Local Oradea. „Lucrările ar urma să înceapă cel târziu în anul 2021, în paralel cu lucrarea de legătură între Oradea și autostradă să facem și această lucrare în așa fel încât să fim foarte bine conectați”, precizează Bolojan.
Trimite articolul
XDe când îl citește pe Bloomberg se crede șef peste o metropolă, megalomanie maximă, utilitate minimă.
asta nu e sanatos la cap… autostrada o sa fie gata in cel mai rau scenariu pana vara anului viitor (2020). Acesta legatura ar trebui deja sa fie gata pana atunci, ca n-ai cum sa ocoli traficul care o sa vine pe 2×2 dinspre Ungaria pe DN-ul care trece prin Biharia, care e 1×1 si care si acuma e supraaglometata…
ce problema a avut cu pasajele SUPRATERANE ca acuma trebuie facut SUBTERANE? vezi ca pt Selina si cele supraterane dureaza undeva la un an sa le faca (viaductul la “drum expres”, cat o sa dureze sa le faca nu una ci doua pasaje subterane?
iar de pasaj sub calea ferata nu mai zic nimic, daca pentru semaforizare a durat 1 an la UAMT, pentru cele 660m pt drumul exress in spatele garii a durat 2 ani pentru aprobare, ce ziceti ce o sa zica CFR-ul ca vreti sa taieti liniile ferate pt 2-3 luni cum o sa fie si cu liniile de tramvai pe Magheru?
cati oradeni vor ramane fara case? in zona respectiva nu se va putea amenaja un pasaj subteran util fara expreprieri serioase :)) la cum se misca treaba in orasul asta sigur va fi gata peste 2, 3 mandate daca le mai si prinde la carma. un santier in plus nu mai conteaza …oricum sunt plin de santiere parasite prin toate cartierele …:)))) la adancimea aia sigur vor da de apa multa… pardon..factori neprevauti in proiect :)))
Pasajul Birtin prezentat de taranul corupt.
cand se apropie alegerile todeauna ies la inaintare cu “marile proiecte” :)))
iarasi va plangeti, e un lucru cat se poate de normal ce a propus… felicitari
Scriam acum cateva saptamani ca Bolo va face metrou dupa ce termina cu pasajele? Infunda si sapa din nou
Apropo de pasaje . Intrarea-iesirea din Oradea in zona Stefan cel Mare -Matei Corvin , sub-traversarea cai ferate in zona Lidl , cand o rezolvati? Acolo se stau minute serioase in unele momente din zi …
Hai sa fim mai optimiști.
De ce nu continuati centura cu 2×2 cum a fost proiectul pana atuncea? Nu mai aveti bani europeni, deci faceti cat mai prost proiectul? Pana acuma a fost vorba ca o sa fie continuat centura cu un pasaj peste sensul giratoriu la Tiger si peste calea ferata, acuma vreti sa faceti un pasaj subteran pe 1×1? Si aia cum vreti sa largiti pe viitor pe 2×2? Un pasaj suprateran se poate largi oricand dar una subteran n-ai cum… pun pariu ca Bolojan nu mai are bani pt legatura cu autostrada si acuma a venit cu ideea asta cu pasaje subterane ca stie clar ca CFRul nu o sa aproba peoiectul si poate sa zica din nou ca din cauza CFRului nu merge inainte proiectul… alo anul viitor o sa fie gata autostrada M4 pana la granita si voi n-ati reusit sa faceti in 10 ani o legatura cu autostrada…
Oradea este singurul oras care are proiecte in domeniul infrastructurii. Spre comparatie, Clujul (unul dintre orasele romanesti de succes) nu are decat un fragment de centura si nici macar nu isi pune problema intregirii ei. De asemenea, desi in zona a fost deschis un tronson de autostrada de vreo 10 ani, administratia nu are nici macar ideea (despre proiecte nu are sens sa discutam) realizarii unor drumuri care sa conecteze orasul la autostrada. Timisoara, alt mare oras, are tot un fragment de centura si nici macar nu discuta de intregirea ei, iar realizarea unor drumuri de legatura la cele doua noduri de autostrada din zona pare o idee de domeniul SF. In concluzie, sa ne bucuram de ce avem.
Dupa nebunia sensurilor giratorii a urmat distractia pasajelor supraterane iar acum urmeaza nebunia dusa la maximum al pasajelor subterane.Probabil ca exista un destept care stie sa calculeze ce foloase de “paraindarat”ascunde cate o lucrare din acesta, ca vezi doamne ce e ingropat in pamant nu se vede si nici nu se poate verifica ce a intrat si ce ramane in buzunarele largi ale coruptiei.Bravo primarie,iar umila strada T Vladimirescu nu poate fi nici macar poreclita drept “bulevard”.
Au ieșit PSD-ei la comentat , normal ca nu va convine ca face pasaj subteran sau altceva pentru orașul asta , ca așa nu o sa aveți șanse mulți ani sa câștigați primăria Oradea , se vede unde au fost primari pesediști ce sa făcut ., nu trebuie aruncat decât o privire la vecini noștri din ARAD ., așa ca nu are rost sa mai zic mai multe Era msi bine când era FILIP Primar
Una singura intrebare am… daca fac pasajul asta sub centura in intersectia cu Mestersugarilor… unde pe partea dreapta ai case pe celalat blocuri foarte aproape de drum… unde o sa circula tirurile in acelasi timp cat se face pasajul subteran, pe Onestilor si pe Cazaban sau unde? Acuma la pasajul pe Magheru e inchis de la Continental pana la politie un drum de circa 1 km timp de jumatate ani minim, ca stim cu totii ca constructorii in Oradea nu termina lucrariile pana la data estimata niciodata… iar sa dea CFRul aprobare ca nu o sa circula trenurile spre Arad timp de min 1 luna… imi place ideeile astea, dar problema e ca nimeni nu gandeste ce implica lucrarea respectiva din pacate …
Forza Bolojan !
Muie cu jet la psd
Dacă se vrea, se poate! Omul sfințește locul! Nu-i dați drumul la Președinție, că cu Mitici nu te poți pune și-i păcat să se-aleagă praful de munca Omului!
nu mai minti ,,bihorean- ai uitat in ce partid era petru filip cand era primar, s-au astepti solda?
Sapa, groapa și apoi plata,
Fie şapa ca şi mapa,
În subteran există apa.
ciumetii de la ciuma rosie mor de ciuda, ei nu au facut nimic, dar ai dracului stiu numai sa improaste cu noroi si sa vorbeasca numai prostii.
cretinu naibii
nu inteleg ca daca acuma un an a facut drumul nou, de ce ne mai trebuie inca una? de ce nu se renunta la intersectia cu cale ferata care e la sensul de giratoriu cu Cazaban si sa le faca acolo un pasaj pentru drumul EXISTENT si acolo avem si loc fiindca nu mai exista piata iosia… in intersectia cu Lapusului nici loc n-ai si TIR-urile ce merg pe centura acuma trebuie sa ocoleasca prin Iosia fiindca altfel nu poti sa faci acolo un pasaj subteran numai daca inchizi centura… ioaa scuze, aici se poate expropria mai multe case, din nou…
superbolo si super proiectele lui … firmele prietene musai trebuie sa aibe de lucru pana mai e el bulibasul