Un pasaj subteran se va aenaja la intersecția Tudor Vladimirescu cu b-dul Decebal, traficul rutier pe ruta centru – centură va trece sub pământ, la suprafață se vor păstra liniile de tramvai și traficul rutier al bulevardului.
[eadvert]
Proiectul „Coridor de mobilitate Tudor Vladimirescu-Meșteșugarilor” prevede și lărgirea străzii Tudor Vladimirescu la patru benzi, pe lângă celelalte două pasaje, cel de la intersecția Oneștilor și Tudor Vladimirescu respectiv pasajul suprateran pe strada Meșteșugarilor peste drumul de centură și calea ferată.
În acest sens, în ședința Consiliului Local de ieri a fost aprobat studiul de fezabilitate, indicatorii tehnico-economici a proiectului și coridorul de expropriere aferent lucrării.
„Banda de circulație care va fi din zona centrală, de lângă Primărie, pe strada Tudor Vladimirescu, pe strada Meșteșugarilor va da direct în drumul de legătură dintre Oradea și autostradă și va traversa trei pasaje. Un pasaj în zona străzii Meșteșugarilor, care va trece peste șoseaua de centură și peste calea ferată, care a fost prins în proiectul drumului expres Oradea-Arad, un pasaj între Tudor Vladimirescu și zona Meșteșugarilor pe sub strada Oneștilor, care a fost aprobat în ședințele anterioare ale Consiliului Local, și pasajul de la intersecția străzilor Decebal cu Tudor Vladimirescu. De la B-dul Decebal până la centură, toată această stradă va fi transformată în stradă cu patru benzi. Se va construi acest pasaj și se va construi un pasaj pietonal care va fi dotat inclusiv cu lift. Cred că este necesară această investiție”, a precizat primarul Florin Birta.
Valoarea investiției este de aproximativ 70 de milioane de lei fără TVA astfel: aproximativ 46 de milioane de lei este valoarea pasajului plus a drumurilor adiacente acestuia, aproximativ 13 milioane de lei pentru relocarea de utilități și aproximativ 11 milioane de lei, pentru exproprieri sau achiziții de proprietăți care vor fi demolate.
Demolări la colțul străzii
„La intersecția străzilor Decebal cu Vladimirescu, pe ambele părți, vor trebui făcute anumite achiziții sau exproprieri pentru a putea construi acest pasaj. Am avut discuții cu proprietarii acelor spații și, de principiu, cred că ne vom înțelege să le cumpărăm, așa cum am încercat să facem în ultimul timp și să nu expropriem pentru a reușit să construim acest pasaj”, a zis primarul Birta.
Primăria consideră că lărgirea străzii Tudor Vladimirescu la patru benzi de circulație și executarea pasajului denivelat la intersecția cu bulevardul Decebal, va fi descongestionat traficul în zonă și va fi sporită siguranța circulației rutiere.
Pasajul rutier este orientat în plan perpendicular pe B-dul Decebal, va avea o lungime de 11,90 m, lățimea de 25m, cu 14 m lățime a părții carosabile. În pasaj sunt prevăzute trotuare de serviciu pe ambele părți, de câte 0,8m. Înălțime pasajului la interior va permite gabarit minim de 5,00 m în ax. Rampele de acces sunt prevăzute cu ziduri de sprijin pe ambele părți, 105 m înainte de pasaj, pasaj și după.
În prealabil, vor fi relocate rețelele de utilități: apă, energie electrică, gaze naturale, comunicații, canalizare menajera și pluvială
Pasaj subteran pietonal
Ca o premieră, lucrarea conține și un pasaj subteran pietonal, pe sub B-dul Decebal și bretelele de acces respectiv ieșire de pe B-dul Decebal cu Tudor Vladimirescu. Pasajul pietonal va avea orientarea în plan perpendicular pe B-dul Decebal, cu următoarele caracteristici: lungime 36,80 m; lățime totală 5,50 m; lățime utilă pasaj 3,00m; înălțime pasaj (la interior) gabarit minim 2,75 m în ax; rampe de acces în pasaj pe b-dul Decebal, cu scări și lift pentru persoanele cu dizabilități. JB-C.GH.
”La intersecția străzilor Decebal cu Vladimirescu, pe ambele părți, vor trebui făcute anumite achiziții sau exproprieri pentru a putea construi acest pasaj. Am avut discuții cu proprietarii acelor spații și, de principiu, cred că ne vom înțelege să le cumpărăm” a declarat primarul Florin Birta.
Trimite articolul
XPrimaria spunea ca in viitorul apropiat va dori sa inchida complet traficul in Unirii si Ferdinand ca zona sa fie doar pietonala. Si atunci care e rostul acestui pasaj. Iar UE striga sa scoatem masinile din centru si noi facem pasaje sa intre mai repede masinile in centru
Lift pt pietoni?
Deci, daca vii din Centru pe Vladimirescu si vrei sa o iei la stanga spre OMV, iti vei da seama ca nu mai poti.
Mai bine ar face ceva la Decebal – Calea Aradului -Primariei acolo e adevarata problema – dar cand vii din Sanmartin nu stii ca doar nu treci pe acolo.
perfect! iar nu o sa circule tramvaiele …
Si nici pe dincolo ca si la gara va fi o tampenie din asta megalomana. de pasaj…
Iar primariei vor sa o acopere cu porfir….
La ce naiba mai cumpara tramvaie noi nu stiu ca o sa le manance rugina in depou.
Adio realegere.
Momentan de pe Decebal nu se poate face stanga spre Tudor. Cand va fi pasaj nici de pe Tudor nu se va putea face stanga. Atunci de ce nu bagati Decebal in subteran?
Nu era mai simplu pentru toata lumea sa betoneze albia crisului, sa-l intubeze si sa faca deasupra o legatura directa cu autostrada? Sau chiar putea veni de la Huedin pana la oradea pe cris, ca alternativa la Autostrada neterminata in veci pomenirea ei?
Primarul Birta merge fix pe urmele Bolojanului de fapt Birta e cu numele și incasatul banilor Bolojan conduce și orașul
În loc la toată investiția asta dacă tot se cumpără câteva imobile se poate amenaja un sens giratoriu și se va putea circula mult mai bine în toate direcțiile și fără atâta deranj în oraș.
-
Corect, dar problema e ca majoritatea soferilor nu stiu sa conduca regulamentar intr-un sens giratoriu, prioritate are cine circula cu viteza mai mare… de fapt nici cei de la rutiera nu is in clar, interpretand legea dupa cum ii duce capul.
O alta mare idiotenie ca sa mai bagam niste bani in pamant.
Nu cred ca exista zona in Oradea care sa nu fie expusa exproprierii, nu mai exista dreptul la proprietate privata.
-
Mi-a placut Bolojan, dar tocmai din cauza acestui aspect o cazut la nivelul unei euglene verzi.
Largirea strazii Vladimirescu se va face oare cu pastrarea copacilor de-a lungul ei?
E vorba de probabil una dintre ultimele strazi ramase in oras cu o asemenea galerie de copaci inalti.
-
Administratia liberala a dovedit pana acum ca e cam anti-natura si tot ce tine de ea.
-
Nu spre primarie se largeste la 4 benzi, doar spre Iosia, acum…
-
Pai chiar de aia chelul din piramida vrea sa scape de ei, orice numai sa-i taie, gaseste el motive
Ce facem cu virajele la stanga? Proiectul are un aport indoielnic la fluidizarea traficului, in schimb anuleaza exact o parte din utilitatea unui drum. Aceea de a fi cale de acces spre destinatia dorita. Cei ce vin dinspre Primarie pe Vladimirescu nu vor mai putea merge spre Lotus, cei din Iosia nu mai merg spre Piata Decebal, Gara, etc. Nu pe acolo. N-au decat sa ocoleasca. Generam mai mult trafic, papam mai mult carburant, avem grija de aerul din oras. Nu mai putin evidena e si coerenta in gandire. Cum s-a mai spus, nu vrem masini in centru, dar facem drumuri rapide catre el. Strategie, maica! Da’ nu-i bai… Bani sa iasa!