Colegiul Naţional Teodor Neş din Salonta este beneficiarul Proiectului Leonardo Da Vinci -Mobilităţi. Parteneri de primire ai elevilor de la colegiul salontan sunt: Desarrollo Web şi DSISPAIN Granada, Spania. Partener intermediar este MEP Europrojects Granada.Proiectul a fost realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Învăţare pe tot parcursul vieţii – Leonardo da Vinci.Valoarea grantului este :74 456 euro. „Scopul proiectului îl reprezintă facilitarea inserţiei tinerilor pe piaţa muncii, prin accesul acestora la formare, profesională iniţială de calitate şi dobândirea de competenţe şi experienţe europene în domeniul I.T. Sperăm că cei implicaţi în proiect vor dobândi capacitatea de a înţelege şi de a se adapta diferitelor culturi, tipuri de civilizaţie şi grupuri prin exersarea limbilor străine și contactul direct cu un alt mediu, Crearea unor parteneriate cu firme din domeniul IT din Spania, pentru a putea fi conectați la cerințele reale din domeniu și a facilita mobilitatea tinerilor noștri este un alt obiect al proiectului. ”, explică Zoe Nagy, directorul Colegiului Naţional Teodor Neş.Grup ţintă al proiectului este format din 24 de elevi de clasa a XI-a de la filiera teoretică, profil real din care:12 elevi la specializarea matematică-informatică / intensiv informatică şi 12 elevi la specializarea matematică- informatică / intensiv engleză. Perioada plasamentului: 1- 13 ianuarie – 2 februarie 2014, respectiv 2 – 24 martie -13 aprilie 2014.
Granada
După prima săptămână de stagiu în Spania, elevii de la Colegiul Teodor Neş şi-au împărtăşit impresiile. Pentru unii, participarea în proiect a fost prilejul nimerit pentru primul zbor cu avionul, alţii consideră că plimbările prin Granada au fost prilej de a vedea cum au trăit oamenii în Evul Mediu, dar şi prilej pentru a experimenta lucruri inedite în parcul Ştiinţific Parque de las Ciencias, ori pentru a se lăsa sedusi de poveştile legate de Palatul Alhambra. ”Prima impresie a fost foarte bună, fiind surprinși de condițiile care ne-au fost oferite pentru cele trei săptămâni…Tutorele nostru, o persoană alături de care ne simțim foarte bine, are un dezvoltat simț al umorului. Sfârșitul stagiului este un moment pe care, cu siguranță, nu-l așteaptă niciunul dintre noi”, consideră Ramon Boiț. ”Orele de spaniolă sunt o plăcere, deoarece avem o profesoară deosebit de drăguță și de treabă. Întâlnirea cu organizația de primire a fost emoționantă, dar ne-am dat seama că tutorele de stagiu este o persoană încântătoare și că nu vom avea nicio problemă”, a mărturisit Arnold Precup. ”Mă simt norocoasă că am reușit să fac parte din acest proiect, deoarece o asemenea posibilitate nu apare în fiecare zi.Am avut cu toții emoții în prima zi de internship, dar ne-am liniștit când am văzut că ne descurcăm cu sarcinile primite”, a concluzionat Illyes Rozsa.”Acest program este benefic pentru elevii de liceu, pentru că îi pregătește pentru viața de student și chiar de angajat. Sper ca următoarele două săptămâni să fie la fel de productive și interesante” , a precizat Daniel Haș.
FACT BOX:
Obiectivele proiectului :
– Dezvoltarea competențelor, cunoștințelor și abilităților practice în domeniul informatic prin programare asistată pe calculator pentru un învățământ profesional de calitate care să ușureze accesul tinerilor spre piața muncii.
– Cunoașterea cerințelor de pe piața muncii din domeniul I.T, observarea modului în care funcționează firmele din domeniu, în vederea facilitării deschiderii pe viitor a propriei afaceri.
-Dobândirea capacităţii de a înţelege şi de a se adapta diferitelor culturi, tipuri de civilizaţie şi grupuri prin exersarea limbilor străine și contactul direct cu un alt mediu.
-Crearea unor parteneriate cu firme din domeniul IT din Spania, pentru a putea fi conectați la cerințele reale din domeniu și a facilita mobilitatea tinerilor noștri.
Citiți principiile noastre de moderare aici!